Jump to content
Guest carspar

100 Mb bredbånd

Recommended Posts

Stenet, nu ringede jeg til bredbåndsbolagget, og de sagde at der ikke var flere på dette telenet der kunne få BBB... altså kunne de ikke leverer til mig. Ownit, forklarede at der skulle være lavet en aftale med ens forening... hvilket der ikke er. Hos os er det comhem.... Men jeg ville jo gerne i nærheden af 100mbit... Nogen som kender andre udbyderer?
100mbit får du ikke uden at foreningen indgår en aftale med enten BBB, Ownit eller tilsvarende. Medmindre du selv punger ud og får lagt fiber direkte ind i privaten ;) Men...undrer mig lidt. Du siger at Ownit påstår der er lavet en aftale med din forening - men foreningen siger de "kun" har ComHem. Fint nok - men måske de netop er på vej væk fra det sure ComHem, og over til Ownit. Ihvertfald når vi snakker ISP. ComHem leverer jo primært kabel-tv til foreninger - deres internet-business er sekundær, og sutter noget så grusomt. Her i min forening byttede vi HSB Bolina/Telia ud med Ownit, netop fordi de ikke leverede en tilfredsstillende vare. Vores kabel-tv leveres fortsat af ComHem. Ikke at jeg skal stille spørgsmålstegn ved samtalen med din forening - men hvem snakkede du med? Og er du sikker på de forstod dig og omvendt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

BBB er nødvendigvis ikke de skarpeste knive i skuffen. Med vanlig omhu sendte de også mig ud i mørket. Jeg sendte en mail da jeg skulle opgraderes til 8 Mbit, om ikke man kunne få med fast IP da det var ret vigtigt for mig. De sendte bare en opsigelse af abonnementet, som jeg skulle underskrive og tilbagesende. Ikke andet svar..... ???? Sikke en markedsføring, den havde ikke gået vestensunds..... Her er der en debat i Göteborg som har tema om hvordan BBB fungerer i praksis. En endte med at måtte ringe til deres linieudbyder scanova, for at få at vide hvad som skete. BBB er jo bare en faktureringsvirksomhed, der lejer sig ind på en større erhvervslinie. Her er indlæggene fra Göteborg-Posten.: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=150973

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg flyttede til sverige for godt 3 når siden, fik jeg Comhem som ISP, dem var jeg stærkt utilfreds med, deres forbindelse hoppede og dansede, service "eller mangel på samme" er man næsten fristet til at sige... så jeg skiftede til Telia, hvilket krævede en fastnet forbindelse.. okay.. efter noget tid syntes jeg det var blevet temlig dyrt med fastnet telefon og 8 mbit telia bredbånd.. på det tidspunkt var Comhem kommet op på samme hastighed til en mindre pris.. så jeg bed tænderne hårdt sammen opsagde telia og skiftede til comhem, håbede på at det måtte gå godt. jeg har faktisk været temlig godt tilfreds indtil nu, jeg har oplevet deres service som bedre end før, men måske jeg bare har været heldig indtil nu :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ARGH! Brikster! Står jo lige her og skal vælge nu, og var helt klar på Telia (Da jeg ik selv skal betale er jeg jo ligeglad med prisen, men som jeg kan se så kan man da få 24mbit hos telia, til samme pris som comhems 8mbit - hvis ikke du har 3 produkter hos comhem og får det ene gratis, er telia nok billigere vil jeg mene). Men men men, sad i kø hos Telia, og mente lidt jeg ik havde styr på deres tal på svensk da jeg fik hvad nummer jeg var i køen, troede ikke på det... men jeg var nr. 43 i køen... Kom så igennem, snakkede i ca. 20 sek med én også "kom" hun til at ligge på. Forsøgte så igen, og var så nr 56 i køen, så jeg prøver lidt senere idag ;) PS. Hvordan kunne du bare skifte? Så vidst jeg kan se, er der binding på 12 mdr alle steder... :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
eh Gio' date=' vi har ingen aftale med ownit, vi har desværre kun "comhem" mini speed...[/quote']My fault, sorry. Indtil for nylig kunne Ownit også tilbyde ADSL/ADSL2 til privatkunder. Men det ser ikke ud til de fører produktet længere. Det var det jeg tidligere havde i tankerne, når nu ikke jeres forening havde en aftale. Men det er så ikke en mulighed længere, som sagt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ARGH! Brikster! Står jo lige her og skal vælge nu, og var helt klar på Telia (Da jeg ik selv skal betale er jeg jo ligeglad med prisen, men som jeg kan se så kan man da få 24mbit hos telia, til samme pris som comhems 8mbit - hvis ikke du har 3 produkter hos comhem og får det ene gratis, er telia nok billigere vil jeg mene).
hmm ja, men hos comhem slipper du for at have fastnet ved siden af, jeg brugte stort set ikke fastnet telefonen til noget som helst, så jeg syntes det var det samme som at skylde 100 kronesedler ud i lokummet når jeg skulle betale abonm. for fastnet telefonen hos telia. For mig at se var comhem den billigste løsning, de kan dog ikke tilbyde 24 mbit, som Telia kan nu, men til mit forbrug er 8 mbit fint nok :-) Jeg er heldigvis stadig på en aftale hos comhem hvor jeg kan opsige inden for et kvartal da jeg overtog abonm. fra min lillebror som boede hos mig i ½ år tid. (faktisk havde vi på det tidspunkt både telia og comhem i huset) da begge vores arbejdspladser krævede at vi havde en adskildt forbindelse. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Brikster, nice mht du kan opsige inden kort tid. Mht. telia og fastnet, de er vågnet op til nutiden, og kan godt leverer bredbånd uden fastnet ;) Dog er det ikke lykkedes mig at få min bestilling igennem endnu, sidst stoppede bestillingen fordi mit personnr ikke var kommet... men det er det nu!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for at opsummerer. Jeg har nu taget Telia, uden fastnet tlf. - De vælger så at være så frække at trække mig 89.- hver månede istedet. Med et andet abonnement (som ville binde mig i 18 måneder (+6)), kunne jeg få fastnet med i købet, og mine priser ville så blive billigere. Men hvad jeg kan læse mig frem til på deres side, så betaler jeg så nu.: TELIA 24mbit Uden Fastnet. (Samt et tekniker besøg koster 17-1800 - hvilket ik stod nogen steder, men dette var gratis hvis man tog fastnet og bandt sig i 18 mdr, istedet for 12) 419 + 89 = 508 svkr M. fastnet. 389 + ?? (Fastnet abon) = 389++ svkr COMHEM 339 om måneden hvad jeg kan læse mig til for 8 mbit. Så jeg ved ik, havde jeg selv skulle betale, havde jeg nok taget det der 18 måneders et el andet, fordi så var det klart nok gratis for tekniker besøg, (dog skal de ik ind hos mig, blot aktiverer mig på terminalen). Men da det er arbejdet som betaler, og jeg skulle vente yderligere for at få fastnet med, valgte jeg uden ;) Orker ikke uden internet mere ;) Dno, if nogen kan bruge det til noget... Men det er ialt fald info fra idag af ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites