Jump to content
Guest carspar

100 Mb bredbånd

Recommended Posts

Guest carspar

fra uge 8 bliver vi her i Lund opgraderet på Bredbandsbolaget til ar köre 100 Mb uden at det koster mere af den grund. I dag betaler jeg 250 Skr for 10 Mb samt IP Telefoni. Det samme koster det så med 100 Mb. Det er billigt. Men nu skal man jo til at se sig for med at teknikken kan käre så hurtigt. Jeg har 54 MB trådlöst så den kan jo kun tage det halve hver vej. Jeg kan dog koble det direkte på og så få 100 ned og 10 op. Jeg har en ny pc så bundkort osv. kan formentligt fölge med. Jeg syntes at jeg har en fin hastighed og derfor gider jeg ikke koble mig på Lunds stadsnet selv om jeg der kan få 1 gigabit!!!!! Men det er jo sjovt som priserne falder her op til at det digitale tv bliver indfört. Hvilken hastighed körer i andre med og til hvilke priser???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

10/10mbit via bredbandsjack i fastigheten. ISP er www.ownit.se. Egen/fast ip - 249,- md. Der er mulighed for 100/100mbit også. Jeg ved dog ikke hvad dén koster, da jeg p.t. er godt tilfreds med min 10mbit. Den tester også tilfredsstillende op mod diverse testservere. Jeg har ca. 98% udnyttelsegrad op, og omkring 90% ned. Jeg klager ikke, umiddelbart. At der så er et par andre småting ved Ownit´s opkoblinger som kan irritere, er en helt anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - det er ikke ligefrem i denne tråd at man får den store optur ved at sidde i København og TDC's klamme hånd. Men til gengæld kan det være at jeg kan bidrage med lidt morskab til jer andre, ved at fortælle at jeg kører på noget så langsomt som 512/256kBit. :laugh: Men jeg ser da frem til den dag det bliver anderledes. Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men til gengæld kan det være at jeg kan bidrage med lidt morskab til jer andre' date=' ved at fortælle at jeg kører på noget så langsomt som 512/256kBit. :laugh:[/quote']Jeg underholder da gerne med at fortælle at jeg, indtil for 14 dage siden, kørte via Telia´s "Internet för Alla" - via et 56k-modem, som ofte ikke connect´ede med ret meget mere end 33k. Og dén gren sad jeg på f.o.m. 12 september og altså op til for nylig. Så kom ikke hér, Miss W....:p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg underholder da gerne med at fortælle at jeg' date=' indtil for 14 dage siden, kørte via Telia´s "Internet för Alla" - via et 56k-modem, som ofte ikke connect´ede med ret meget mere end 33k. Og dén gren sad jeg på f.o.m. 12 september og altså op til for nylig. Så kom ikke hér, Miss W....:p[/quote'] LOL... respekt! Til gengæld må du så nærmest føle at du har fået klistret kæmpevinger på ryggen nu?!... Jeg kan ikke andet end forestille mig at du slet og ret flyver afsted nu... (og et dybt og længselsfuldt suk skal lyde fra KBH)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - det er ikke ligefrem i denne tråd at man får den store optur ved at sidde i København og TDC's klamme hånd. Men til gengæld kan det være at jeg kan bidrage med lidt morskab til jer andre, ved at fortælle at jeg kører på noget så langsomt som 512/256kBit. :laugh: Men jeg ser da frem til den dag det bliver anderledes. Smil, Winnie
Så! Ikke moppe nu... Vi har - endelig fået ADSL herude på landet og det med en svimlende hastighed af 512/400 kbit/s... :) Tro mig, det er stadig lysår bedre end hvad vi havde før - bare det at der er F-R-I trafik.. Wooooo.. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så! Ikke moppe nu... Vi har - endelig fået ADSL herude på landet og det med en svimlende hastighed af 512/400 kbit/s... :) Tro mig' date=' det er stadig lysår bedre end hvad vi havde før - bare det at der er F-R-I trafik.. Wooooo.. :rolleye:[/quote'] Ja nu er du jo ny i trakten, genbo - jeg selv ventede i over fire år på bredband för alla :tongue2: - der gik et par år før sandheden gik op for mig: Snydt igen!!! - og hastigheden er flintrende ligegyldig for os lantisser, bare det er flat rate, og bare vi aldrig mere skal høre lyden af et telefonmodem, der kraftløst famler efter cyberspace til 22 øre i minuttet... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har netop bestilt løsningen "Bredband 24+" fra Bredbandsbolaget: - 24 Mbit/s ned og 1 Mbit/s op - Fast telefoni svenske kroner 428,- pr. måned 100Mbit kunne desværre ikke lade sig gøre på vores central :)
Lige lidt opfølgning på denne: :fight: Bestilte tilbage i november. 15. november fik jeg brev fra UC (kreditoplysningen i Sverige åbenbart), at Bredbandsbolaget havde forespurgt på mig med positivt resultat, og sidst i brevet stod der så besked fra Bredbandsbolaget "Velkommen som kund til bredbandsbolaget"! Jubiii tænkte jeg. Der er nu gået halvanden måned og har intet hørt fra dem (fulgte ikke op da vi var/er i flytterod). Ringede så i går, og der var pludselig INTET på mig i systemet. Min bestilling var simpelthen pist forsvundet. INGENTING på trods af, at jeg har bekræftelse på bestillingen og oplysningsseddel fra UC. Opgav at diskutere i telefonen, og har i dag lagt en ny bestilling via nettet. Så må vi se hvordan det går denne gang.. :sad: Som det fremgår af bestillingen denne gang (som har ændret sig lidt siden sidst), ser det ud som om at der yderligere påløber en "netavgift" på 99 kr. oveni i de 428 for selve "tjenesten" (jeg får det via telefonstikket og har intet abonnement fra Telia). Kan de virkelig være rigtigt? Nogen som har Bredbandsbolaget, der kan afmystificere? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige lidt opfølgning på denne: :fight: Bestilte tilbage i november. 15. november fik jeg brev fra UC (kreditoplysningen i Sverige åbenbart), at Bredbandsbolaget havde forespurgt på mig med positivt resultat, og sidst i brevet stod der så besked fra Bredbandsbolaget "Velkommen som kund til bredbandsbolaget"! Jubiii tænkte jeg. Der er nu gået halvanden måned og har intet hørt fra dem (fulgte ikke op da vi var/er i flytterod). Ringede så i går, og der var pludselig INTET på mig i systemet. Min bestilling var simpelthen pist forsvundet. INGENTING på trods af, at jeg har bekræftelse på bestillingen og oplysningsseddel fra UC. Opgav at diskutere i telefonen, og har i dag lagt en ny bestilling via nettet. Så må vi se hvordan det går denne gang.. :sad:
Automatikken længe leve. UC har ikke haft nogle (negative) oplysninger på dig, og derfor blev det til "Velkommen....". Derefter er der nok sket det, at BBB ikke har godkendt dig alligevel, eftersom de kan se du ikke har indtægt i Sverige - og så plejer møllen at gå i stå. Jeg har efterhånden fået en del positive kredit-prøvnings-breve fra diverse institutter, og troet at den hellige hat passede. Men efterfølgende falder den sammen på "ingen indtægt i Sverige". Men at BBB ikke har oplyst dig om dette (eller hvad der nu er sket), er nok en bøvs fra deres side. Men det er jo set før, med netop BBB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Netafgiften er inkluderet i et telefonabbonement, så derfor skal du betale den nu du anvender deres linie uden tlf tilknyttet. Det er vel fair nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Automatikken længe leve. UC har ikke haft nogle (negative) oplysninger på dig, og derfor blev det til "Velkommen....". Derefter er der nok sket det, at BBB ikke har godkendt dig alligevel, eftersom de kan se du ikke har indtægt i Sverige - og så plejer møllen at gå i stå. Jeg har efterhånden fået en del positive kredit-prøvnings-breve fra diverse institutter, og troet at den hellige hat passede. Men efterfølgende falder den sammen på "ingen indtægt i Sverige". Men at BBB ikke har oplyst dig om dette (eller hvad der nu er sket), er nok en bøvs fra deres side. Men det er jo set før, med netop BBB.
Hmmm.... hvordan har "I andre" uden indtægt i Sverige fået oprettet bredbånd da? :sad: ThomasO: Det undrede mig bare, da de netop reklamerer med at man slipper for netavgiften til Telia såfremt man opretter BB+telefoni hos dem, hvilket jeg har gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Der er fluekneppere.....og så er der fluekneppere......og så er der svenskere.... Hvis du har været udsat for de 2 første har du kunne få bredbånd. Har du været udsat for den sidste, går det helt i sort............... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm.... hvordan har "I andre" uden indtægt i Sverige fået oprettet bredbånd da? :sad: ThomasO: Det undrede mig bare, da de netop reklamerer med at man slipper for netavgiften til Telia såfremt man opretter BB+telefoni hos dem, hvilket jeg har gjort.
Jeg havde intet problem med at få bredbånd fra BBB eller få oprettet en telefon hos Telia (ja, det krævede BBB dengang).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kører 10 Mb fra www.ownit.se med fast ip gennem stik i min lejlighed her i Limhamn. Pris 150 Sek pr. måned. Har også mulighed for 100 Mb til 310 Sek pr. måned. Er meget tilfreds med hastighed' date= kvalitet / pris.
Jeg har også 10mbps (begge veje) hos Ownit, og er ganske tilfreds med tjenesten. Dog giver jeg en 100-mand mere om måneden - men det har muligvis noget med antallet af tilsluttede lejligheder at gøre. Jo flere der er, jo billigere. (Nej, linien er ikke delt. Jeg får omkring 900kbps normalt.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio. vedr. ownit Hej Gio. Vi har ca 30 lejligheder i min forening. Og ca. 10 -15 som er tilsluttet. Så tror ikke umiddelbart det er pga. størrelsen vi har fået de billige priser som vi nu har. Måske i skal forhandle jeres priser igen. :fight: he he. Men jo Ownit kører fint. og det er lækkert med fast ip. Telefin kører foruden også fint på ownit. Mvh Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Gio. Vi har ca 30 lejligheder i min forening. Og ca. 10 -15 som er tilsluttet. Så tror ikke umiddelbart det er pga. størrelsen vi har fået de billige priser som vi nu har. Måske i skal forhandle jeres priser igen. :fight: he he. Men jo Ownit kører fint. og det er lækkert med fast ip. Telefin kører foruden også fint på ownit. Mvh Tim
Nu vaelter 100 kroner/md jo ikke ligefrem budgettet. Men skal da lige hoere ordfoerende ad...han er tilfaeldigvis min nabo ;) M.h.t. Telefin, saa tror jeg du er en af de meget faa der er tilfredse - spoerg bare Moerke :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Xenius:

ThomasO: Det undrede mig bare, da de netop reklamerer med at man slipper for netavgiften til Telia såfremt man opretter BB+telefoni hos dem, hvilket jeg har gjort.
Ja ok.... sikke noget svindel. De mener nok abbonementet (telefon) hos Telia. Ellers er den da lidt varm i kanten den reklame ikk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, mht BBB bestiller i fra deres online ting? Den er jeg ikke så tryg ved, da jeg ikke har tlf nr en helt masse andet spiller ind. Men jeg kan ikke ringe op til dem fra dk :( Jeg kan ikke finde numrene lige nu desværre, men "0046" foran og jeg får blot en tdc dame som siger nummeret/numrene ikke eksisterer! Har prøvet fra fastnet og mobil. Kan sagtens fange alle mulige andre svenske numre. Har så endelig fundet en mail til ownit.se og sendt dem en mail... Lyder trist med BBB og at ens bestilling går bort når de ik har kredit ting på én :( - Håber nogen her lige kan give en hånd, evt med et bbb nummer jeg kan komme igennem på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

bredbånd Stenet, nu ringede jeg til bredbåndsbolagget, og de sagde at der ikke var flere på dette telenet der kunne få BBB... altså kunne de ikke leverer til mig. Ownit, forklarede at der skulle være lavet en aftale med ens forening... hvilket der ikke er. Hos os er det comhem.... Men jeg ville jo gerne i nærheden af 100mbit... Nogen som kender andre udbyderer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites