Jump to content
niw

Hvad betyder dette?

Recommended Posts

Vindene vil jeg tro' date=' hvad er sammenhængen?[/quote'] Efter besiktning på vindarna har vi funnit att det fortfarande finns en del skräp på vindsförråden som behöver rensas bort samt en del pappkartonger och dylikt. Styrelsen uppmanar därför att samtliga kontrollerar så det inte föreligger behov av rensning/städning av vinden. I de fall rensning/städning erfordras kommer föreningen att utföra detta på lägenhetsinnehavarens bekostnad i enlighet med Riksbyggens normaltaxa 450:-/tim plus moms för sådant arbete. På grund av den nya Brandskyddslagen är det av största vikt att rensa bort allt som är brännbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Efter besiktning på vindarna har vi funnit att det fortfarande finns en del skräp på vindsförråden som behöver rensas bort samt en del pappkartonger och dylikt. Styrelsen uppmanar därför att samtliga kontrollerar så det inte föreligger behov av rensning/städning av vinden. I de fall rensning/städning erfordras kommer föreningen att utföra detta på lägenhetsinnehavarens bekostnad i enlighet med Riksbyggens normaltaxa 450:-/tim plus moms för sådant arbete. På grund av den nya Brandskyddslagen är det av största vikt att rensa bort allt som är brännbart.
På loftet. Egentlig "lofterne". vindsförråden=loftsrummene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - det er loftsrummene/pulterkammeret de hentyder til. (har også fået brevet :)) Synes det er lidt groft at skrive at alt brændbart skal væk... hvad ialverden skal/kan man så bruge sit pulterrum til? Alt kan jo mere eller mindre brænde...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps - det er loftsrummene/pulterkammeret de hentyder til. (har også fået brevet :)) Synes det er lidt groft at skrive at alt brændbart skal væk... hvad ialverden skal/kan man så bruge sit pulterrum til? Alt kan jo mere eller mindre brænde...?
Hej Andersen, Ja det fatter jeg sgu heller ikke, selve loftrummet er jo også af træ? :) men har skrevet en mail til hendes Marie-Louise, fordi jeg gider sgu ikke have en kæmpe regning fordi de mener at alle ens flyttekasser osv. skal væk...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Andersen, Ja det fatter jeg sgu heller ikke, selve loftrummet er jo også af træ? :) men har skrevet en mail til hendes Marie-Louise, fordi jeg gider sgu ikke have en kæmpe regning fordi de mener at alle ens flyttekasser osv. skal væk...
Glæder mig til at høre hvad hun svarer... Jeg har lige slået ordet 'brännbar' op i en ordbog, og det ser muligvis ud til at det er lidt "hårdere" på svensk end dansk: brännbar - adj - letantændelig; brandfarlig; Så det er sandsynligvis ikke ligestillet med det danske ord 'brændbar'. Jovist kan en flyttekasse brænde, men den er jo ikke ligefrem brandfarlig eller letantændelig... men det er jo nok en subjektiv vurdering, så glæder mig til at høre hvad hun svarer dig. Er også lidt bekymret... :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hmm Vi fik en lignende besked rundt, og jjeg er sikker på der menes brændfarlig og ikke brændbar...Det er således forbudt at opbevare reservetanken og lign i loftrummet/skuret..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites