Miriam 10 Anmeld indhold Skrevet November 9, 2005 Er der nogen der har gjort det, altså købt hus herover inden man er flyttet over på papiret ? Og kan man overhoved få en hus/hem forsikring inden man har fået svensk person nr ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Jeg fik oprettet bostadsrätts-försäkring på et fiktivt nummer til at starte med...så mon ikke det kan lade sig gøre med et hus? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Det håber jeg sku, for vi snakker ca 2 mdr overlap. Jeg ringer til dem i morgen, tak så længe :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 10, 2005 Det håber jeg sku, for vi snakker ca 2 mdr overlap. Jeg ringer til dem i morgen, tak så længe :-) Jeg fik forsikret huset igennem TryggHansa, som oprettede det som en provisorisk forsikring indtil jeg fik mit CPR nummer. De sagde yderligere at man evt. kan få sit hus/hjem forsikret som fritidshus indtil man har sit CPR nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Hmm jeg talte idag med en forsikringsmægler, og han siger han ik har hørt om det før. Og han mente at skatteverket skulle udstede et nr til dem før det kunne lade sig gøre ? Fik i andre jeres nr der igennem, eller var det bare noget forsikringen gav jer ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Hmm jeg talte idag med en forsikringsmægler' date=' og han siger han ik har hørt om det før. Og han mente at skatteverket skulle udstede et nr til dem før det kunne lade sig gøre ? Fik i andre jeres nr der igennem, eller var det bare noget forsikringen gav jer ?[/quote'] Nummer, mener du CPR nummer eller? Jeg skrev til Trygghansa og spurgte dem og så sagde de at de godt kunne lave en provisorisk forsikring, som er gældende for fritidshuse. Disse har en max premie men kan tegnes uden CPR numre. "Om ni köper huset innan ni flyttar till Sverige (och får era svenska personnummer) så går det att teckna en provisorisk försäkring som ni kan ha tills ni får era svenska personnummer. " Jeg håber det var det du efterlyste? =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Dét var lige præsis det tusind tak :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2005 Det er måske lidt sent at gå ind i den her tråd - alligevel ... Da vi i sin tid købte hus, var det ikke med henblik på at flytte over/ind lige med det samme. Huset skulle opdateres og tidspunkt for flytning lå et sted ude i fremtiden. Med hensyn til forsikring blev det fastighetsmäklaren, som stod for det praktiske. Vi blev enige om selskab - som i øvrigt var/er Länsförsäkringar - og herefter var det mäklaren, som arrangerede selve tegningen. På det tidspunkt havde vi af gode grunde intet svensk personnummer. Jeg kan ikke mindes noget som helst problem. Forsikringen har på det tidspunkt dog kun omfattet selve huset. Først da vi flyttede 8-9 måneder senere blev et rigtigt personummer knyttet til forsikringen, som blev udvidet med dækning for indbo o.s.v. Altså må mit forslag være at prøve at lade mäklaren gå på banen og formidle en forsikring. Man kunne vel i første omgang acceptere "hans" selskab og eventuelt senere skifte til sig eget foretrukne - hvis der ellers er forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Ja det er nok forskelligt fra mælger til mælger. Vores mælger, sagde hun insisterede på at vi fik dækket en forsikring, som gjalt den dato vi overtog huset. Vi valgte egentlig Trygghansa på baggrund af de tidligere ejere af vores hus også har Trygghansa. Det gjorde sikkert kommunikationen lidt nemmere for vores vedkommende. Men jeg er lidt i tvivl om det er et krav at huset er forsikret eller ej eller om man kan købe hus uden det er forsikret? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Miriam: Det lykkedes for os - krævede ganske vist lidt overtalelse, men Folksam sagde ok for det. jxhab: Typisk er dt banken - hvis en sådan er involveret - der stiller som betingelse, at huset er forsikret fra overtagelsesdagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg talte med en mægler i dag, og foreslog ham det med fritids hus status. Det undersøgte han og sagde at det godt kunne lade sige gøre. Og vender tilbage i morgen med en pris, så mon ik det lykkes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Jeg talte med en mægler i dag' date=' og foreslog ham det med fritids hus status. Det undersøgte han og sagde at det godt kunne lade sige gøre. Og vender tilbage i morgen med en pris, så mon ik det lykkes.[/quote'] Jo mon ikke.. Jeg krydser da fingre for jer =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 23, 2005 Miriam: Det lykkedes for os - krævede ganske vist lidt overtalelse, men Folksam sagde ok for det. jxhab: Typisk er dt banken - hvis en sådan er involveret - der stiller som betingelse, at huset er forsikret fra overtagelsesdagen. Mjah det kan der være noget om, det gjorde vores Bank dog ikke. Men jeg tror også mere vores mælger mente det som en god ide end et krav.. Men det hele var fikset på den dato vi overtog det, så det var perfekt. Der lå et brev til os med regning osv. Men det er jo sådan med forsikring at den er gældende lige så snart du har indgået aftalen. Det vil sige fra den da du løfter røret og bestiller den. Hvis du nu skulle være så uheldig at der i mellemtiden sker noget før du har fået girokortet så er du dækket. Bare en reminder =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2005 Jo mon ikke.. Jeg krydser da fingre for jer =) Tak men nu er det jo ikke os vi bor her jo allerede, det er mine forældre som også har sidst fidusen i at flytte herover Men tak alligevel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 25, 2005 Tak men nu er det jo ikke os vi bor her jo allerede' date=' det er mine forældre som også har sidst fidusen i at flytte herover Men tak alligevel[/quote'] Ah ok. Men jeg er nysgerig for at høre om det lykkeds med provisorisk forsikring, det er jo lidt fedt hvis det ikke bare er noget TryggHansa har opfundet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites