Henrik_C 10 Anmeld indhold Skrevet November 9, 2005 Har prøvet at søge på emnet men kunne ikke lige finde noget så håber I kan hjælpe mig. Jeg flytter herover d. 1 December og havde egentlig en aftale med min forsikring om at jeg kunne beholde min danske bil med deres forsikring men......Nu ser det ikke ud til at det kan lade sig gøre alligevel. Jeg har TopDK lige nu og har ringet til GF, IF, Alm-Brand og ingen af dem kan hjælpe mig. De sagde også at det var generelt for alle selskaber!!! Jeg kunne jo bare tage min bil med og få den på svenske plader men det er jeg ikke intr. i. Da jeg jo nok ikke er den eneste der har gjort dette så håber jeg I har et svar til mig. Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Da vi i tidernes morgen flyttede over, havde vi vores "danske" bil med, og kørte i den i 3 mdr. inden den blev solgt. Den var forsikret hos Tryg, og det gav ingen problemer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik_C 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Har lige ringet til TRYG og de vil heller ikke forsikre min bil. Når man skifter folkereg. adr. til, som nu SE, kan man ikke få en bil på danskeplader forsikret. Homer, spurgte du TRYG dengang i flyttede herover??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Jeg havde Fair Forsikring på min danske bil da jeg skulle flytte, men de ville ikke forsikre den når jeg flyttede til sverige (tog, for god ordens skyld, fat i dem inden jeg flyttede). Jeg tog derefter kontakt til Tryg og fortalte dem specifikt at det var for en midlertidig periode på 2-3 måneder indtil jeg fik min bil på svenske plader. De ville gerne være med til det og var lidt uforståelig overfor hvor de andre selskaber ikke ville. Det var til en højere pris, men det var muligt. Mener det var omkring 2000 kroner pr. måned jeg gav for en Audi A3 1.6. Og dér fik jeg så glæde af Fairs opsigelsevarsel på 14 dage og ikke til terminsfald som de fleste andre selskaber :) Jeg kan finde navnet og email på personen hos Tryg der oprettede forsikringen til mig når jeg kommer hjem. Så skriver jeg lige en PM til dig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik_C 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Hey Andersen Jeg har også en mail fra TopDK hvori der står at det kan lade sig gøre så jeg må jo bare gå højere op i systemet med mailen hvis ikke de vil stå ved de ting de skriver. Jeg kontaktede dem for 1 måned siden netop for ikke at stå med prob. lige op til flytningen...... Nu ser jeg hvad der sker og så kan det godt være at jeg gerne vil have navnet på den person du brugte. Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Homer, spurgte du TRYG dengang i flyttede herover??? Ja - vi havde Tryg inden vi flyttede, og der var ingen problemer.. De hjalp faktisk også med at få flyttet vores forsikringer til Länsförsäkringar som de åbenbart samarbejdede med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Flyttede i december 2003 til SE. Medbragte dansk bil - forsikret hos Codan. Oplyste om flytning - til svensk adresse - forsikringen fortsatte - til marginalt ændret præmie - til bilen blev "svensk" i løbet af januar måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Mine oplevelser...2 stk´s: Tryg forsikrede min bil da jeg flyttede første gang - og der var intet problem med at jeg boede i Sverige. Jeg havde den så ca. et ½ år, inden jeg købte bil herovre. I anden omgang ændrer historien sig. Denne gang har jeg Fair, og informerer så dem om at jeg er flyttet. Svaret bliver at de ikke længere vil fornye min forsikring, og altså kun forsikre bilen til betalt præmies udløb. I det her tilfælde 6 mdr...så det kunne være værre. Og nu er bilen så solgt - så den potte ér ude af verden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2005 Codan - vi havde Codan på den bil vi tog med til Sverige. Forsikringen løb 3-4 måneder inden vi fik den omregisteret, Codan var bekendt med flytningen og der var for vores tilfælde ingen ændring i præmie mm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 10, 2005 Codan - vi havde Codan på den bil vi tog med til Sverige. Forsikringen løb 3-4 måneder inden vi fik den omregisteret' date=' Codan var bekendt med flytningen og der var for vores tilfælde ingen ændring i præmie mm.[/quote'] Samme her, vi er forsikret gennem LLoyds Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2005 Da vi flyttede herover tog vi også vores dansk indregistrede bil med, da vi ikke helt kunne finde ud af om vi ville beholde den, eller ha' noget nyt. Jeg kontaktede vores forsikringsselskab, for at høre om der var noget problem i det ... Dengang fik jeg at vide at det var der ikke, og jeg kunne have bilen forsikret hos dem, indtil den betalte periodes udløb (1.1.06). For ca. 2 uger siden kom der så et brev fra forsikringsselskabet om, at de havde modtaget meddelse om at jeg var flyttet til udlandet, og de derfor ikke længere ville forsikre min bil. Jeg havde 14 dage til at melde tilbage om jeg havde solgt den eller andet, hvorefter den ville blive afmeldt hos Motorregisteret. Nu havde jeg tilfældigvis solgt bilen så godt som samme dag, så jeg var sådan set ligeglad. Men jeg ringede alligevel til dem for at høre hvad det var for noget, når nu jeg havde fået at vide at der ingen problemer var. "Jamen, man kunne skal ikke være forsikret hos dem, når man flyttede til udlandet, og jeg skulle hurtigst muligt få den omregistreret!" (Eller forsikret et andet sted) Så mit råd må være, at få evt. tilsagn på skrift - Det andet er ikke 5 p.p. værd. Jeg havde dengang Sønderjysk Forsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2005 ...at de havde modtaget meddelse om at jeg var flyttet til udlandet... Godt nok er det ikke forsikring, men stadig relevant. Hvis man har lånt penge til bilen kan det være relevant også lige at checke med sit finansieringsselskab. Jeg fik nemlig et brev fra mit finansieringsselskab et par uger efter at jeg var flyttet om at de kunne se at jeg var flyttet til udlandet og dette måtte jeg ikke, så jeg skulle hurtigst muligt kontakte dem så aftalen kunne blive indfriet. Jeg ringede så og fortalte dem at jeg to måneder inden flytningen havde sendt dem et brev og spurgt om dette var iorden med dem (stadig at det kun drejede sig om en periode på et par måneder). Da jeg aldrig havde fået noget svar på min henvendelse opfattede jeg derfor dette som "stiltiende accept". Gutten jeg snakkede med fik så noteret på min aftale at det var en overgangsperiode og jeg forventede at sælge bilen og indfri aftalen i løbet af et par måneder. Derefter var alt fint... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik_C 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2005 Tak for alle svar :-D Der er nu kommet styr på tingene. Jeg fik fat i den person som jeg tidligere har skrevet og snakket med. Jeg fik bilen forsikret med en stigning på 400,- så det er lige til at klare. Hun kunne tilgengæld ikke forstå at sine kollegaer havde sagt at dette ikke var muligt da det står i deres "håndbog". Hun talte med den ene af kollegaerne som sagde at "det havde hun ikke sagt".....Typisk reaktion når man har lavet en bummert!!! - Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites