göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Jag påminner om Intresseföreningen Svenskar Andra Sidan Sundets krav när det gäller svensk pølserett: --------------------------------------------------------------- SASS kräver Många svenskar i Danmark är trötta på den särbehandling som sker av oss och diverse skillnader i det danska systemet i förhållande till det svenska. Föreningen Svenskar Andra Sidan Sundet kräver följande av den danska regeringen/författningen/befolkningen: - Möjlighet att rösta i och själv deltaga i politiskt arbete på riksplanet. - Tillåtelse att köra svenskregistrerad bil för all med svenskt körkort - Döp om ”Svensk pölserätt” till ”O-svensk pölserätt” - Ledigt på midsommarafton - Gratis undervisning i dansk ironi till alla nydanskar - Undertexter vid alla intervjuer med Hasse Backe; vi förstår inte heller vad han säger. Sänd in dina krav till: goteborge@andrasidansundet.se ----------------------------------------------------------------- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Og et andet fænomen: På svensk har Karlsvognen skiftet køn og er blevet til Karlavagnen. Og den klassiske: en svensk vintergæk er en erantis en dansk vintergæk hedder snödroppa. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 en svensk vintergæk er en erantis en dansk vintergæk hedder snödroppa. en svensk vintergäck er en erantis en dansk vintergæk hedder snödroppe. /MR Bessersvensk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Dansk skalle hedder det. Svenskerne synes vel en skalle er en lumsk og dermed usvensk måde at gå til angreb på' date=' så derfor har de givet den navn efter deres uciviliserede og uberegnelige nabo. [/quote'] Det er fordi danskerne er så tykhovedede:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Det sjoveste(det har vist været oppe og vende før)' date=' er at svenskerne nægter at bruge eng. udtryk. Firewall=Brandväg, Software=Mjukvara osv. jeg sidder og små griner lidt for mig selv hvergang at jeg høre det............ :)[/quote'] Skal du grine , så grin lige lidt af dine egne fejl først!!! Brandväg = brandvej... Brandvägg = firewall;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Det er fordi danskerne er så tykhovedede:) Ja, der skal et godt hoved til at nikke en skalle. Apropos svensk pølseret: Er der nogen, der har hørt om svensk haresteg? Det skulle være en ret, fattige mennesker førhen spiste sidst på måneden, når der kun var råd til kartofler (og måske en gulerod og en klat margarine) men ingen kød. Lidt samme smag som vindfrikadeller, tror jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 10, 2005 Apropos svensk pølseret: Er der nogen' date=' der har hørt om [b']svensk haresteg? Det står omtalt lige under tegningnen til højre. http://www.befrielsen.dk/supp/supp3.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
appleXcore 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2005 en skalle for en "Dansk skalla" ? Har danskene opfundet det at "give en skalle" ? Kan være jeg tager fejl men mener at have hørt udtrykket i svensk TV Det er (ifølge Martin Svenson) den eneste måde man kan slås med en kasse øl i hver hånd, ergo er det en "dansk skalla" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites