Jump to content
Guest Polle

Hvorfor kalder svenskerne

Recommended Posts

Guest Polle

en skalle for en "Dansk skalla" ? Har danskene opfundet det at "give en skalle" ? Kan være jeg tager fejl men mener at have hørt udtrykket i svensk TV

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
en skalle for en "Dansk skalla" ? Har danskene opfundet det at "give en skalle" ? Kan være jeg tager fejl men mener at have hørt udtrykket i svensk TV
Dansk skalle hedder det. Svenskerne synes vel en skalle er en lumsk og dermed usvensk måde at gå til angreb på, så derfor har de givet den navn efter deres uciviliserede og uberegnelige nabo. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk pølseret? Skagenröre? Listen er næsten uendelig :-) /Steelsky

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller hvorfor hedder en "skiftnyckel" en svensknögle på dansk?
Desværre...disse er to forskellige ting. Så den går ikke, Sanne ;) Ordet "skiftenøgle" findes skam på dansk - og det er ikke en svensknøgle *s*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Desværre...disse er to forskellige ting. Så den går ikke' date=' Sanne ;) Ordet "skiftenøgle" findes skam på dansk - og det er ikke en svensknøgle *s*[/quote'] Damn... Mente ellers lige jeg havde fundet ud af hvad en svensknögle hed på svensk.... Hvad hedder en svensknögle så på svensk :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

altsaa ...*arrghhh, f[ aldrig en svensker til at reinstallere din computer!!!Mit tastatur er m'rkeligt( :eek: og der proevede jeg lige at skrive noget fornuftigt :o Men altsaa... er en svensknoegle ikke saadan en ting ala en justerbar gaffelnoegle :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skiftenøgle = skruenøgle = svensknøgle = skiftnyckel sådan en med en lille rulle på, så man kan SKIFTE størrelse på kæberne.
Jep, en skiftnyckel, men svenskerne ved ikke, at vi også kalder det en svensknögle... (Og hvorfor gör vi det?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

skalle

En skalle hedder på engelsk " a danish kiss " så er det måske noget vi har fundet på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep' date=' en skiftnyckel, men svenskerne ved ikke, at vi også kalder det en svensknögle... (Og hvorfor gör vi det?)[/quote'] Det er vel fordi en svensker har opfundet sådan en engang. De var jo nogen jern til den slags engang... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
...efter mange forgæves forsøg blev der endelig opfundet noget betydningsfuldt i Danmark: Skallen. :sick:
Og.... wienerbrød.... ganske naturlig det kaldes danish ...øh :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sjoveste(det har vist været oppe og vende før), er at svenskerne nægter at bruge eng. udtryk. Firewall=Brandväg, Software=Mjukvara osv. jeg sidder og små griner lidt for mig selv hvergang at jeg høre det............ :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Det sjoveste(det har vist været oppe og vende før)' date=' er at svenskerne nægter at bruge eng. udtryk. Firewall=Brandväg, Software=Mjukvara osv. jeg sidder og små griner lidt for mig selv hvergang at jeg høre det............ :)[/quote'] Dator.. osv... den bedste er dog at @ kaldes kanelbollar...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en gang Svensk pölseret fra aftenen för med til frokost på arbejde. Da alle havde spurgt hvad det var,fået svar og derefter kigget på mig som om jeg var sindsynd,gik jeg ind på min pind og printede forsiden fra Jubii. Der var 183 sider med Svensk pölseret.Men de troede stadig ikke på at det hed sådan,de havde jo aldrig set det hör !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites