Jump to content
Jønsson

Pizza

Recommended Posts

Tja nu har jeg det personligt sådan jeg gerne kører en lille tur for at hente en god pizza. På hjørnet af Vitemöllagatan og Lantmannagatan som ligger tæt på Nobel torget, ligger St. Louis som virkelig laver verdensklasse pizza til en MEGET fordelagtig pris. Familien er italiensk og har styr på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja nu har jeg det personligt sådan jeg gerne kører en lille tur for at hente en god pizza. På hjørnet af Vitemöllagatan og Lantmannagatan som ligger tæt på Nobel torget' date=' ligger St. Louis som virkelig laver verdensklasse pizza til en MEGET fordelagtig pris. Familien er italiensk og har styr på det.[/quote'] Tak for tippet, prøvede dem igår, Welt-klasse! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for tippet' date=' prøvede dem igår, Welt-klasse! :th2:[/quote']Arrrh...så skulle jeg have haft én med - i kunne lige have smidt den op! ;) Nå...jeg må move´re korpus derned i nær fremtid, og prøve sagerne af. Men jeg skal jo også passe på ikke at få for meget smag for det, da det jo ikke er det sundeste at proppe i hovedet. Jeg tror, sidste gang jeg boede i Sverige (1½ år), at jeg hentede pizza herovre FEM gange...det var alt. Jeg synes simpelthen de var så lousy til at lave dem, at det satte en effektiv stopper for konsumeringen :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
Tak for tippet' date=' prøvede dem igår, Welt-klasse! :th2:[/quote'] Jeps, prøvede dem idag, de er absolut værd at køre efter. Vi har efterhånden prøvet 7 - 8 steder : bvadddr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er sq glad for det ikke kun er mig der er glad for dem. Når jeg sidder heroppe og spise lousy amerikansk pizza tænker jeg tilbage på pappa Louis og hans gode pizza. Havde jeg dog bare en bil og en bro... :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arrrh...så skulle jeg have haft én med - i kunne lige have smidt den op! ;) Nå...jeg må move´re korpus derned i nær fremtid, og prøve sagerne af.
Hvornår var det du sagde jeg skulle kigge forbi til den pizza, og se din nye hule/bil? :) Det ville da i øvrigt være en fornøjelse at prøve en pizza her i landet, som rent faktisk er en....pizza. Har simpelthen indtaget et minimum antal pizza'er (3 stk) de sidste 2½ år, da kvaliteten generelt er en skandale :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også give mit besyv med til S:t Luis pizzaria, mums det var faktisk en super pizza - ikke som det andet snask man får herovre. Der kommer jeg igen. Kort: http://www.gulasidorna.se/query?what=map&mapcomp=19766342;;Pizzeria%20S%3At%20Luis;Lantmannag.%20;6;;21444;MALM%D6;040;798%2031;;;1324460;6165788;0;0&header_code=&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax=

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vespa Vespa på Kanalgatan (ved Gustav Adolfs Torg) laver rigtigt gode pizzaer af "gourmet-karakter". En smule dyrere end de fleste andre steder, men prisen berettiges af råvare-specialiteterne synes jeg. Desuden får man en is i bæger med til pizzaen, i stedet for den traditionelle, svenske "løgpose"/coleslaw. Er man den sultne type kan man måske synes, at der er lige lidt nok mad i en pizza, men prøv det engang. Mvh Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haløj, efter den varme anbefaling, tog vi også en tur på St:Luis i mandags - prøvede henholdsvis en Mexicana og en Hawai - de får begge "et stort dobbelt 5-tal" herfra ! Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm.. har lige prøvet St:Luis for første gang her til aften.. Er godt nok ikke helt så positiv. Efter svensk standard er det klart godt, men der er stadig langt til de gode pizzariaer i København..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

helt enig, jeg blev også lidt skuffet over st. luis da jeg prøvede den :thumbdown (sikkert fordi jeg havde sat næsen op efter noget lignende f.eks. Il Molino eller Delle Alpi , begge Amagerbrogade :thumbup: ) En dag røg jeg så ved et tilfælde på en pizza fra Pompei på Regementsgatan - det var en Margarita, lækker bund og alting, endelig et pizzaria herovre jeg ville komme tilbage til :thumbup: ... så ringer jeg derind idag og bestiller tomat,ost,skinke+friske tomater, blot for så at få den største næse da jeg kommer hjem, åbner en æsken og ser en dej med snittet bov :thumbdown det ser ud til at mit pizzabehov fortsat må dækkes i DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helt enig, jeg blev også lidt skuffet over st. luis da jeg prøvede den :thumbdown (sikkert fordi jeg havde sat næsen op efter noget lignende f.eks. Il Molino eller Delle Alpi , begge Amagerbrogade :thumbup: )
Aah.. Il Molino.. for pokker hvor har jeg lagt mange penge der, da jeg boede 100m væk. De kunnne sgu lave pizzaer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Pizza. Ved ikke om det er for lang vej, men nede ved Turning torso, ligger der en kiosk, og ved siden af et pizzaria - Som er ganske fint. Rigtig god pizza faktisk, ikke sådan noget snask, mener de er italiensk, med tynd bund og gode råvarer... f.eks. skinke er sådan nogle store stykker... ikke der der strimlet jakabov osv. Koster 50 SEk hvis man tager dem med... Og jeg har ikke været utilfreds... kun 2 gange grundet de var lidt dajagtige, men så giver man dem bare besked også sker det ikke igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
den er ret gammel denne tråd, men jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig, men sikke en dårlig pizza, ret tynd og normal fyld, kan slet ik sammelignes med st luis på lantmannsgatan som stadig er nummer 1 hos mig, så pas lige på den her, måske anden ejer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Roder lige op i en gammel tråd :p Hvis man bor i nærheden af Höllviken, så er http://www.bruschetta.se/ et godt pizzeria, med stenovnsbagte pizza'er. De laver også anden mad end pizza (ink. catering) og sælger forskellige italienske specialiteter. Jeg har prøvet en pizza derfra og den var rigtig god :th2: Ulempen er, at de kun har åbent til kl. 20 og man skal ringe ned og bestille i god tid, for der er run på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites