Guest Anja Anmeld indhold Skrevet October 31, 2005 Er der nogen der klan anbefale nogle supermarkeder i Malmø centrum? I må meget gerne skrive i hvilken prisklasse supermarkedet I nævner er: altså om vi taler Bilka/Føtex eller Fakta-priser. Vi har besluttet os for at flytte til næste år, og vil gerne være på forkant med tingene, og måske en dag tage over og handle lidt for at se hvor man mon føler sig bedst tilpas. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2005 Netto, på triangeln billig. Kommer nok lidt an på hvad man definere som centrum, men ved värnhemstorget er der et par større supermakeder i fakta prisklassen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Merethe 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2005 Sjovt - lyder som om at I skal bo i et supermarked :p Generelt er det nok ikke supermarkeder som skal afgøre hvor I skal bosætte jer, men jeg kan da tilføje at der er masser af gode supermarkeder i det meste af Malmø. I mit område ligger der f.eks. 10 dagligvarebutikker indenfor en radius af 1 km, hvoraf 3 af dem har åbent alle dage fra 8-22...... Snak om liberalistisk lukkelov :th2: Er der nogen der klan anbefale nogle supermarkeder i Malmø centrum? I må meget gerne skrive i hvilken prisklasse supermarkedet I nævner er: altså om vi taler Bilka/Føtex eller Fakta-priser. Vi har besluttet os for at flytte til næste år, og vil gerne være på forkant med tingene, og måske en dag tage over og handle lidt for at se hvor man mon føler sig bedst tilpas. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2005 CityGross i Rosengården fantastisk billigt kød og drikkevare. 2,5-3 Kilo oksesteg ca.200 SEK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kapa0012 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2005 Hvad er billigere at købe ind i sverige? Jeg ved at øl og sprut er billigere i danmark men er noget andet jeg skal tage med tilbage når jeg kører hjem efter arbejde? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Hvad er billigere at købe ind i sverige? Jeg ved at øl og sprut er billigere i danmark men er noget andet jeg skal tage med tilbage når jeg kører hjem efter arbejde? Ja - stærk fransk sennep og pinjekerner. Begge dele lader til at være luksusbeskattet med 180% afgift i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Hvad er billigere at købe ind i sverige? Jeg ved at øl og sprut er billigere i danmark men er noget andet jeg skal tage med tilbage når jeg kører hjem efter arbejde? Sprinklervæske. Aner ikke om det er sprutbeskattet men det er voldsomt dyrt i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Vi plejer at købe kød, drikkevare, ost og svenske ting(Limpa, falunkolv osv.) i Sverige. Pålæg, frugt & grønt plejer vi at købe i DK. De har det med at ville veje alt frugt & grønt, og når man vil have en kilopris for en vandmellon så kan sådan en godt blive dyr. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest SanniogTrine Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Indkøb i Centrum Vi bor v. Triangeln og bruger Netto (billig), Hemköb (middel), Coop Nära (dyr), Ica Kvantum (dyr), Lidl (billig), Willy's (billig) og et hav af grønthandlere (billig) og kiosker (billig). Tidligere boede vi nær ved Rosengården, og i det område synes jeg Mix Food, som ligger i Rosengårdscentret er stærkt undervurderet. Det liggger lige ved siden af City Gross, men er, når det kommer til frugt og grønt i hvert fald, siiiindssyyyygt billige. Også billigere end grønttorvet på Möllevången, som vi bruger nu. Sanni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Sprinklervæske. Aner ikke om det er sprutbeskattet men det er voldsomt dyrt i Sverige. Sprinklervæske er billigt i Metro :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annika 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Frugt og grønt Vi plejer at købe kød' date=' drikkevare, ost og svenske ting(Limpa, falunkolv osv.) i Sverige. Pålæg, frugt & grønt plejer vi at købe i DK. De har det med at ville veje alt frugt & grønt, og når man vil have en kilopris for en vandmellon så kan sådan en godt blive dyr. :)[/quote'] Frugt og grønt skal købes på Möllevångstorget om lørdagen på markedet. Det er superbilligt og for mig som bor alene er det fedt, at jeg kan nøjes med at købe 2 æbler i stedet for at skulle købe 10 for at få det til en billig pris. Jeg synes det er super fedt, at man også i supermarkedet betaler efter vægt istedet for ta' 10 for x-pris, når halvdelen ikke bliver spist. Blomster skal købes i DK, det er billigst. Jeg køber også det meste kød og pålæg i DK - jeg synes meget af det svenske kød er lidt mærkeligt, men måske er det bare mig som er sart :-) Ellers er det CityGross, Willy's og Netto der bliver handlet mest i. Og til nød Coop Nära, når dovenskaben sætter ind........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mic 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Delikatesseafdelingen i AGs på Värnhemstorget har noget rigtig godt pålæg. Det koster sikkert lidt mere end almindeligt supermarkedspålæg, men det er til gengæld frisk og velsmagende. Cocktailpølser skal købes i DK. Dem kan man vist stadig ikke få i SE. Jeg foretrækker også "køb efter vægt". Det irriterer mig at skulle købe i bundter, når jeg bare skal bruge 1. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Hej Mic! Har du prøvet "Prins-korv"?? De ligner cocktailpølser, men smager af meget mere. Jeg synes især dem fra SCAN er gode. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Har i så prövet Luna Melle det er en "korv" i topklasse, men pas på den indeholder rigtigt köd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Hej Mic! Har du prøvet "Prins-korv"?? De ligner cocktailpølser, men smager af meget mere. Jeg synes især dem fra SCAN er gode.Ja tak...men husk så lige at de koster en formue! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Polle Anmeld indhold Besvaret November 1, 2005 Det værste er når man render ind i tilbud på Marabou chokolade Fx 2 for 25 sek (sjældent) men gosh det erfristende at æde chokolade hele tiden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret November 2, 2005 :th2: Ja de koster en lille formue men de er også kanont gode Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mic 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2005 Hej Mic! Har du prøvet "Prins-korv"?? De ligner cocktailpølser, men smager af meget mere. Jeg synes især dem fra SCAN er gode. Har prøvet, og de er da også ok, men de smager ikke som cocktailpølser og har heller ikke den bløde overflade. Jeg bruger cocktailpølser til stroganoff og sommetider i kødsauce, og der passer alm. pølser ikke nær så godt. Ellers tak for rådet. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guma 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2006 Nu er jeg også lige flyttet til Malmö og bor på Kastanjegården (ikke så langt væk fra Lindängen). Og der er en ICA supermarket i nærheden, som jeg synes at den er dyrt. Findes der en oversigt over supermarkeder, som jeg kan kigge på og finde ud af det, hvor de ligger henne? Jeg har ved stort tilfælde været på Willy's og var meget overrasket og imponeret over deres priser og stor udvalg af det hele. Men den var også meget-meget langt væk fra mig. Og hvis man tænker på, at jeg er med offentlige transport, så gider jeg ikke tage derover hver gang jeg skal handle. Er der noget, som kender Willy's ikke så lang væk fra Lindängen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret March 23, 2006 Nu er jeg også lige flyttet til Malmö og bor på Kastanjegården (ikke så langt væk fra Lindängen). Og der er en ICA supermarket i nærheden' date=' som jeg synes at den er dyrt. Findes der en oversigt over supermarkeder, som jeg kan kigge på og finde ud af det, hvor de ligger henne? Jeg har ved stort tilfælde været på Willy's og var meget overrasket og imponeret over deres priser og stor udvalg af det hele. Men den var også meget-meget langt væk fra mig. Og hvis man tænker på, at jeg er med offentlige transport, så gider jeg ikke tage derover hver gang jeg skal handle. Er der noget, som kender Willy's ikke så lang væk fra Lindängen?[/quote'] Hejsa. Prøv at kigge her, der har du i hvert fald et overblik over hvor de forskellige butikker ligger: http://www.willys.se/showdoc.asp?docid=269 Jeg er også rigtig glad for Willys, dejlig billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guma 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2006 Ja, jeg har kigget der også. Der er kun 2 butikker og er begge ti langt fra der, hvor jeg bor. :( Katastrofe! Jeg må købe en bil... Men mange tak for hurtige svar! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2006 Blomster skal købes i DK' date=' det er billigst. [/quote'] Hvor henne? nu kender jeg slet ikke københavn men havde fået af vide at man kunne købe rimelig billigt på enten kgs nytorv eller ved christianshavn. Var begge steder i dag og der var én sælger hvert sted med dårlig udvalg og tårnhøje priser. Men hvor henne så? Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites