Jump to content
Mc.Kinnell

Primær land

Recommended Posts

Hvis du bor i Sverige, og ikke har truffet særlige foranstatlninger for at bevare din fulde skattepligt i Danmark, er du fuldt skattepligtig til Sverige herunder af din formue i hele verden. Arbejdsindtægter fra Danmark beskattes dog i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Primær land

Hvis du bor i Sverige' date=' og ikke har truffet særlige foranstatlninger for at bevare din fulde skattepligt i Danmark, er du fuldt skattepligtig til Sverige herunder af din formue i hele verden. Arbejdsindtægter fra Danmark beskattes dog i Danmark.[/quote'] Ja det er jeg klar over men i det her tilfælde handler det om hvilket land der skal betale børnefamilieydelse. Har fået brev fra Fk om at jeg skal bevise hvornår sverige er blevet primærtland til at udbetale denne ydelse og jeg ved sg ikke om det er dem - vil bare være lidt på forkant når jeg skal ringe dem for de har sg heller ikke altid styr på det :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo som hovedregel have sociale ydelser fra arbejdslandet. Hvis man arbejder i to lande er det bopælen, der gør udslaget. Derfor vil jeg GÆTTE på, at hvis den ene halvdel af et par arbejder i DK, og den anden arbejder i S, så er det igen bopælen, der er afgørende, så det er S, der betaler børnechecken, eller hvad de nu kalder den, men det er blot et kvalificeret gæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

HeHe Fik svar på det ... Fik fat på Skat øresund - meget hyggelig fætter der ikke havde nogen ide om det andet end at det lød som en af dem der kunne tage lang tidd :thumbup: Så er man vist ikke den fødte optimist. Nåmen hana sendte mig videre til SkatØresund - og her fik jeg så først at vide at det ikke hed barnbidrag men børnefamilieydelse - men det var min "hjemkommune" glostrup der skulle betale dette. Fint nok det ringede jeg så og medelte FK men nej nej det var skam sverige der skulle betale det - Danmark skal bare betale så det passer med de som vi ville ha fået hvis vi boede det. Men da vi nu har fået barnbidrag siden 02 fra Dk er der vist en del der skal laves om - men hvorfor F....... fandt de så ikke udaf det den gang ??? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites