Jump to content
Guest Anja

Hvad synes du om at bo i Skåne?

Recommended Posts

Angående mit navn ja så bruger mig og min dame det samme brugernavn på forums når vi ikke behøver og have 2 brugere så det blev hendes valg angående navn :D Jeg har så fundet bolig i malmø hvor det er et sted hvor der er mennesker på egen alder og underholdning er der masser af. :D Landskrona er bare lidt "Tomt" "Gyser agtigt" - ingen folk ude efter kl 9 om aftenen o.s.v :D og nej jeg er ikke bange eller noget
Hov glemte at skrive til dig at jeg har fået en positiv indstilling efter en snak med en ven omkring sverige :) og forstår det godt nu hvorfor det er sådan som det er nu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anja Jeg synes Sverige er et skønt land. Der er højt til loftet og langt til siderne, altså stort. Mit første intryk var at det var samme følelse som at komme til en lille by på syd sjælland, folk hilste på mig når de have set mig en 2 til 3 gange og derefter får man en lille sludder når man støder på hinanden. Men det er igen spørgsmålet hvem man er og hvor direkte man vil være. Jeg bor i Klippan og har arbejde på Bakken i Klampenborg hele året og tager de offentlige hver dag. Det tager 2 timer hver vej men det er jo også et spørgsmål om temperament men der er god økonomi i det og som alt andet er det driftsikkert. I de få tilfælle hvor toget ikke har kørt og der ikke var sat bus ind var der taxi til helsingborg. Med hensyn til sproget er svenskerne meget interesseret i at vise hvor meget dansk de kan tale, og det er rimeligt roligt (sjovt) at jeg forsøger mig med svensk og de med dansk. Forøvrigt har jeg min datter hver 2 weekend , som ikke fatter en brik af hvad der bliver sagt til hende, og heller ikke viser interesse for det. Men hun har med stor fornøjelse slupret de svenske bande ord til sig. Det vækker en natulig tørst for at lære mere specielt når jeg sender hende i coop efter mælk og hun kun kan bande!! Hej do Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites