Maria 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Mit starter også med 9, og Johans starter med 0, men han har også haft både svensk og dansk personnummer indtil han fyldte 18år, så det er det samme personnummer de har givet ham igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Starter med 5... men slutter med et 9-tal... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Kun for folk, der er født før 1990, kan man se på personnummeret, om de er indvandret, for indtil det tidspunkt havde man nummerserier for de enkelte län og så en serie for immigranter 930X-999X. Hvis man har fået sit personnummer efter 1990 er nummeret helt tilfældigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Mine starter med 5. Jeg kender som starter med 3' date=' en anden med 2 og en helt fjerde med 6.... [/quote'] Kunne ikke skrive det bedre selv, Palle :th2: Må altså lige sige, at det er da noget så pisse ligegyldigt hvilke fire tal man har til sidst i sit personnummer (bare tallet 7 ikke indgår der i).. Er der andre end mig der har fødselsdag den 28. i en måned? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Jeg bruger str. 43 i sko! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Kunne ikke skrive det bedre selv, Palle :th2: Må altså lige sige, at det er da noget så pisse ligegyldigt hvilke fire tal man har til sidst i sit personnummer (bare tallet 7 ikke indgår der i).. Er der andre end mig der har fødselsdag den 28. i en måned?Du ville da foretrække 0666!? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Er der andre end mig der har fødselsdag den 28. i en måned? Nope you are the only one:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Er der andre end mig der har fødselsdag den 28. i en måned? Uhmm.. indgår tallene 2 & 8 så på plads nummer 3 og 4 i det cprnummer ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Uhmm.. indgår tallene 2 & 8 så på plads nummer 3 og 4 i det cprnummer ? Jeg bor på 2. sal, født d. 16, 42 i sko, 2. sal, er det hiss? Jeg troede ens lemmer blev større med alderen.. str. 42 i sko.. det var ikke meget Palle for en mand på din alder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2005 Alt for megen snak om tal og for lidt om hvad tråden handler om... Jeg flyttede herover sammen med kæresten juli 2005 og har kun positive ting at sige. Som jeg ser det, så har flytningen herover gjort at vi har fået de ting vi ønskede noget "tidligere" end vi nok ville have fået hvis vi havde skullet finde noget i kbh. forstået på den måde at vi har fået et næsten nyt og stort hus til en pris som vi kunne have fået en fesen lejlighed for i KBH. Samtidig kan vi købe en bil, der nok aldrig ville blive en realitet i DK. Mht til pendling så har jeg 20-25 min ind til arbejde på teglholmen, og kan i det tidsrum sidde og more mig over trafikmeldningen. Personligt ville jeg ikke kunne holde ud at bruge 1-1½ time til og fra arbejde, som flere af mine kolleger bruger - vel og mærke i ren kø kørsel. Mht. integrationen så er sproget ikke på plads, men socialt har vi mødt mange andre flinke mennesker herovre. Det jeg fornemmer er også en vis lyst til at møde andre mennesker herovre, eftersom mange netop er tilflyttere. Er man derfor åben, så mener jeg ikke man bør frygte at blive isoleret på nogen måde. Det eneste jeg syntes at gå glip af er de gange hvor man lige skal have en par fyraftensøl. Det er lidt sværere når man pendler, men egentlig ikke så forskelligt fra hvis man boede udenfor kbh. I den sammenhæng er det blevet lidt mere nødvendig at planlægge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 Det er fuldstændig kedeligt her i Landskrona at jeg er ved at brække mig over det. Jeg fatter ikke deres sprog undtagen når ham udlænningen i kiosken snakker så forstår jeg godt hvad han siger. Har en dame som er gravid og vi skal snart til scanning men er der nogen hospitaler i landskrona som er i topkvalitet, nope - de ligner alle sammen et plejehjem Ligeglad med prisen bare der ikke er de der pisse sure læger der ikke holde sit temperament eller overhovedet finde ud af at passe patienter Help Pleasy! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 øhhh hvad med at flytte så ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 øhhh hvad med at flytte så ? Mener du tilbage til danmark? No way! Troede bare ikke at Landskrona var så tomt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 Nej da ikke DK, men til et sted hvor der sker lidt mere ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 Nej da ikke DK' date=' men til et sted hvor der sker lidt mere ![/quote'] Har også tænkt mig og gøre det her til sommer men det kan da ikke passe at hele sverige er lige så dødt som her ude! Nogen som bor i Landskrona og kender nogle fede steder med underholdning som for eksempel bowling eller noget andet? Hader Trafikken på malmø - Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 Altså der hvor der "sker noget" og er mange mennsker ... der er også trafik.Hvad er det du/i vil?Har en lokal kammerat herovre hvis lillebror flyttede til Landskrona, det er skod. Men det er billigt. Det er lokalholdningen her i regionen. Men på den anden side, den der dame du snakker om du har... jeg antager det er din kæreste du mener? Hvad syntes hun om at bo der? Det er jo hende der er gravid, måske hun ville føle sig mere tryg i den danske mødregruppe eks., eller tættere på hvor vi andre bor. Det er dig der piver ... men hvad syntes hun egentligt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 Men på den anden side' date=' den der dame du snakker om du har... jeg antager det er din kæreste du mener? [/quote'] Sjovt, sådan læste jeg det slet ikke... Jeg troede sgu ikke der var en fyr der ville give sigselv navnet Lancome ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lingon 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2005 Synes der sker tilstrækkeligt i Landskrona i forhold til, hvad man kan forvente af en by med cirka 38000 indbyggere, men udbudet af aktiviter præges nok af at der ikke er universiteter og lignende, så byen er forholdsvist tom for 20-30 årige. Jo, der er bowling: http://www.bowlingkompaniet.se foruden Oliver's Bar, Diskotek Rhett fredag og lørdag, Tage's Nightclub om lørdagen, rePUBlikan, svømmehal, bibliotek, biograf, greyhound-løb, i sommersæsonen fodbold og mulighed for at tage på stranden samt utallige arrangementer som karneval, middelaldermarked osv. Desuden er der bare 20-25 km til Helsingborg ad motorvej eller med tog, så det er ikke unormalt at tage derop, når man vil deltage i andre aktiviteter. For at svare på trådens oprindelige spørgsmål: Flyttede herover for snart 3 år siden, bor i Landskrona. Årsagen til udvandringen fra Danmark til Sverige var en blanding af lyst til at komme væk fra dagligdagen i Danmark samt en interesse for Sverige og kendskab til landet efter mange rejser hertil. At det så var let at finde en lejlighed og økonomisk fordelagtigt gav det sidste skub. Det går lidt langsomt med at lære sproget og få den sociale intregration igang i forhold til, hvad jeg selv er tilfreds med, men det er delvist selvforskyldt og ikke noget, der giver problemer i dagligdagen. Jeg pendler ikke, så er sjældent tilbage i Danmark og er yderst tilfreds med at være her i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2005 Sjovt' date=' sådan læste jeg det slet ikke... Jeg troede sgu ikke der var en fyr der ville give sigselv navnet Lancome ...[/quote'] he he :D :D :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2005 Landskrona måsta en av Svariges tråkigaste stad. Har varit där en hel del då vi har släkt där. Jobbade där i två månader och höll på att gå under av tristess. Det finns förmodligen folk som älskar Landskrona, men då måste man ha nåt speciellt som man är intresserad av. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 14, 2005 Det finns förmodligen folk som älskar Landskrona, men då måste man ha nåt speciellt som man är intresserad av. Öresunds Golfklubb ligger i Landskrona :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2005 Öresunds Golfklubb ligger i Landskrona :th2:Det ligger ellers ikke til mig...men jeg må al´så komme med en plat kommentar: ...så der er al´så go´ mulighed for at få kølle i Landskrona!? (Glem bare homo-vitserne...jeg er hetero) :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2005 ...så der er al´så go´ mulighed for at få kølle i Landskrona!? (Glem bare homo-vitserne...jeg er hetero) :D Ja hvis ikke fra dig hvem så Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2005 Lancome,med den indstilling bliver det nok aldrig godt at bo herovre. Måske vil det väre bedre ikke mindst da du skal have et barn, og det barn skal vel gerne vokse op i en positiv ånd, at flytte tilbage ? Hvis ikke så giv lige din by en chance,blandt andet hospitalet. Hvem siger at det er skod ? Jeg har kun det bedste at sige om at föde i Sverige ( Har også födt i DK) Jeg håber at du får en mere positiv indstilling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2005 Lancome' date='med den indstilling bliver det nok aldrig godt at bo herovre. Måske vil det väre bedre ikke mindst da du skal have et barn, og det barn skal vel gerne vokse op i en positiv ånd, at flytte tilbage ? Hvis ikke så giv lige din by en chance,blandt andet hospitalet. Hvem siger at det er skod ? Jeg har kun det bedste at sige om at föde i Sverige ( Har også födt i DK) Jeg håber at du får en mere positiv indstilling.[/quote'] Angående mit navn ja så bruger mig og min dame det samme brugernavn på forums når vi ikke behøver og have 2 brugere så det blev hendes valg angående navn :D Jeg har så fundet bolig i malmø hvor det er et sted hvor der er mennesker på egen alder og underholdning er der masser af. :D Landskrona er bare lidt "Tomt" "Gyser agtigt" - ingen folk ude efter kl 9 om aftenen o.s.v :D og nej jeg er ikke bange eller noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites