Jump to content
Lancome

Sport's vogn

Recommended Posts

Efter at jeg har gennemgået en "lysseslukker" process hvor jeg har droppet en sportsvogn som hedder C32 AMG ville jeg spørge folk der ude hvilken bil (eller sportsvogn) de ville vælge hvis de havde omkring 310.000,- svenske kroner på lommen? Men du er dog 19 år gammel Ja og jeg har råd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke for at være en lyseslukker eller noget, MEN burde du ikke købe en mindre kraftig bil og så lære at køre bil rigtigt og få noget erfaring inden du køber en hurtig/kraftig bil, jeg er personligt kun 21 og jeg har 200hk A3, som jeg først købte efter jeg havde fået noget erfaring (60000km).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ikke for at være en lyseslukker eller noget' date=' MEN burde du ikke købe en mindre kraftig bil og så lære at køre bil rigtigt og få noget erfaring inden du køber en hurtig/kraftig bil, jeg er personligt kun 21 og jeg har 200hk A3, som jeg først købte efter jeg havde fået noget erfaring (60000km).[/quote'] [ironi on]arj hvad mener du? med så mange køretimer (24) som man skal have idag for at få kørekort, er man da fuldt ud dygtig til at klare et kraftmonster og er da mindst lige så god som en med 10 og 15 års erfaring :rolleye: [ironi off]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvis vi taler åben vogn, så hellere en Z4... Den er noget mere kontant end Boxster'en... Desuden er der noget mere liv i motoren end på ditto Porsche. Boxster'n er jo kendt som bøssefrisørslæde'n....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Boxster'n er jo kendt som bøssefrisørslæde'n....
Hvad er Z4 saa kendt som ??? Jeg laeste et bilblad (et af utallige maanedlige, og kan ikke huske hvilket) at, Ferrari havde den bedste sportsvogn.... Nummer 2 var Mazda MX-5 (Miata) !!! Den var foer Aston Martin og andet godt. Hvis man kan se bort fra (kedelige) tyske biler, bare et oejeblik, saa er det nok der man faar allermest 'sjov' bil for pengene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ikke for at være en lyseslukker eller noget' date=' MEN burde du ikke købe en mindre kraftig bil og så lære at køre bil rigtigt og få noget erfaring inden du køber en hurtig/kraftig bil, jeg er personligt kun 21 og jeg har 200hk A3, som jeg først købte efter jeg havde fået noget erfaring (60000km).[/quote'] Nu er det jo altså ikke sværere at køre i en 500 hk's bil end en med 75 hk, det kommer vel mere an på personen der sidder bag rattet... Så med mindre man er karl-smart typen der konstant træder speederen i bund, er det ene vel lige så godt som det andet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det jo altså ikke sværere at køre i en 500 hk's bil end en med 75 hk' date=' det kommer vel mere an på personen der sidder bag rattet... Så med mindre man er karl-smart typen der konstant træder speederen i bund, er det ene vel lige så godt som det andet![/quote'] det er jo det, men det er der jo mange nye/unge billister der er, hvilket gør det farligt, og der er en liiiille forskel på at køre en vogn med 75 hk på forhjulne i forhold til en med 500hk på baghjulene. hvis det var mig hvilket det snart er ;) , så ville jeg købe en a4 3,0 eller en 190hk 1.8T så er du da dækket ind med noget quattro og lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil nu også sige at 500 Hk og 19 år er en satans dårlig kombination. Alt andet lige så tager 500 hk noget hurtigere magten fra dig end 75 hk, hvis det klør lidt i højre foden;-)
rart at høre at jeg ikke er den eneste der kan se det farlige og problemet, ved meget unge bilister i meget hurtige biler :) den her diskution kom også op i et emne inde på vag http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=88070 hvor der hurtigt skabte sig en bred enighed

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget helt andet 19 år 310.000 SEK, godt nok er det svecetas, men jeg havde sku ikke råd til at købe bil til over 250.000 rigtige kroner da jeg var 19 år??? How tha f... is that possible, eller er der er en fidus jeg ikke har fattet endnu;-) jeg er jo bonde knold;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
How tha f... is that possible' date=' eller er der er en fidus jeg ikke har fattet endnu;-) jeg er jo bonde knold;-)[/quote'] Rige foraeldre ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det er jo det, men det er der jo mange nye/unge billister der er, hvilket gør det farligt, og der er en liiiille forskel på at køre en vogn med 75 hk på forhjulne i forhold til en med 500hk på baghjulene. hvis det var mig hvilket det snart er ;) , så ville jeg købe en a4 3,0 eller en 190hk 1.8T så er du da dækket ind med noget quattro og lidt.
Om du kører 200 km/t i en A4 3,0 eller i en Porsche 911 turbo, så dør du ligemeget hvis du kører galt. Stort set alle biler kører jo 150 km/t + og der bliver du krøllet ligemeget hvad. I min S6'er kan jeg stort set gøre som jeg lyster uden konsekvenser, hvorimod jeg skal vare mig når jeg kører rundt hjørner i min A2'er. Det er altså stadig et spørgsmål om højrebenet er for tungt, end hvilken bil du kører i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er jeg ikke enig i... Der er noget større margen for passiv sikkerhed rent køremæssigt i en 911 turbo end i en A4 3,0... Jeg ville noget hellere sidde i en S-klasse end i en Skoda og køre galt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jeg ikke enig i... Der er noget større margen for passiv sikkerhed rent køremæssigt i en 911 turbo end i en A4 3,0... Jeg ville noget hellere sidde i en S-klasse end i en Skoda og køre galt...
Nemlig, hvilket netop bekræfter min påstand...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Om du kører 200 km/t i en A4 3' date='0 eller i en Porsche 911 turbo, så dør du ligemeget hvis du kører galt. Stort set alle biler kører jo 150 km/t + og der bliver du krøllet ligemeget hvad. I min S6'er kan jeg stort set gøre som jeg lyster uden konsekvenser, hvorimod jeg skal vare mig når jeg kører rundt hjørner i min A2'er. Det er altså stadig et spørgsmål om højrebenet er for tungt, end hvilken bil du kører i.[/quote'] ja men det A4'eren er lettere at kontollere end 911'eren er så oddset for at du køre galt i audien er mindre end i porschen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

??? Lettere at kontrollere ??? Min 911 C4 (og en 911 turbo som var eksemplet) har avanceret 4-hjulstræk og mere effektive bremser end Audi. Og en 911 er generelt så let at køre, at min egen mor har prøvet den uden at køre galt (og det siger noget). ;-) I sidste ende er det et spg om at have erfaring (ikke nødvendigvis alder, men f.eks. glatbane og mange km på bagen), holde afstand og undlade at køre uforsvarlig råddent (ikke ment som hurtigt). En 911 turbo, ferrari eller andet 400+ hk i hænderne på en 19 årig knøs uden erfaring i sportsvogne er tæt på det samme som at skrive under på dødsattesten IMHO.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er jo ingen tvivl om at Porchen jo er bygget til at køre stærkt så køre egenskaberne er jo også der efter, og de er helt sikkert bedre en i A4´eren. Det store problem er vel når man accelere voldsomt, der kan den nemt tage magten fra en ung knøs og ja også noget mere erfarende kørere. Vi har vel alle set der video klip på nettet hvor en uerfaren tåbe starter sin Ferrari med fuld gas og blæser direkte ud i en mur fordi den totalt tager magten fra ham. Og der var så vidt jeg husker en mand i 30´erne, heldigvis var der på en racerbane under ordnede forhold så det var kun Ferrarien der blev smadret. Men forestil jer samme scenario i et lys kryds midt i København????? Alt andet lige så er en 911 Turbo noget mere aggrasiv end en A4 3,0 familie bil og heldigvis da for det, men i hænderne på en 19 årig uden erfaring så er det en farlig kombination. Og lige en notis, jeg er ligeglad med om folk slår sig selv ihjel i deres biler eller MC´er, fred med dem håber de morede sig, men de nøjes sjældent med kun selv at tage billeten, tit tager de også lige familien Pedersen med også er det jo helt forfærdeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites