seb 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Kan i forklare forskellen på halv og hel forsikring??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Insplanet har en god forklaring - synes jeg selv.. http://www.insplanet.com/new/script_new/bilforsakring.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 Mange tak. Er der nogen der gider at skrive det i grove træk på dansk? Er ikke lige så stærk til svensk endnu... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2006 og hvad betyder Lägsta Högsta så det i en oversigt over forsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2006 Mange tak. Er der nogen der gider at skrive det i grove træk på dansk? Er ikke lige så stærk til svensk endnu... Helforsikring er kasko, som vi kender det fra Danmark. Halvforsikring er Trafik (ansvar) plus forsikring mod hærværk, brand og tyveri. Dvs. kaskoforsikring, hvor du IKKE får dækket bilens skader, hvis du kører ind i et træ. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wiberg 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Forsikring?? Hej med jer. Vi overvejer om vi skal rykke vores rødder op fra Fyn / Danmark, og flytte til Trelleborg, men vi har rimelig svært ved at finde ud af det svenske forsikringssystem og bare det at få en pris! Vi har ikke fået et svensk cpr-nummer endnu, derfor er det åbenbart svært for os. har nogle af jer kunne løse denne opgave uden dette vidunder cpr-nummer? Vi syntes det er meget svært at se et budget for vores dagligdag uden denne viden. Så hvis i har viden om bilforsikring / indbo / ulykkesforsikringer, så sige endelig til Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2006 Hej med jer. Vi overvejer om vi skal rykke vores rødder op fra Fyn / Danmark, og flytte til Trelleborg, men vi har rimelig svært ved at finde ud af det svenske forsikringssystem og bare det at få en pris! Vi har ikke fået et svensk cpr-nummer endnu, derfor er det åbenbart svært for os. har nogle af jer kunne løse denne opgave uden dette vidunder cpr-nummer? Vi syntes det er meget svært at se et budget for vores dagligdag uden denne viden. Så hvis i har viden om bilforsikring / indbo / ulykkesforsikringer, så sige endelig til HenrikHej Wiberg...og velkommen til Sveriges Viden-database Nummer Ét, når det handler om at flytte danskere til Sverige :) Du skal nok poste dit spørgsmål i en ny tråd....samt bruge søgefunktionen lidt mere, da emnet er et af de gængse gennemtæskede herinde. Brug en aften-stund og et par kopper kaffe på de relevante emner herinde - så er du super-rustet til at stille supplerende spørgsmål. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wiberg 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Kaffe! Hej igen. Tak for tippet, men hvad gør jeg når jeg er ved at udvikle overfølsomhed over for alle de kopper kaffer der er gået til i dette kanon gode forum? Mit spøgsmål var i den korte version, bare om nogle viste om det var muligt at finde disse oplysninger UDEN dette personnummer i SV? Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Hej igen. Tak for tippet, men hvad gør jeg når jeg er ved at udvikle overfølsomhed over for alle de kopper kaffer der er gået til i dette kanon gode forum? Mit spøgsmål var i den korte version, bare om nogle viste om det var muligt at finde disse oplysninger UDEN dette personnummer i SV? HenrikHar du haft fat i www.insplanet.se? Normalt kan du intet, forsikringsmæssigt, i Sverige uden svensk CPR-nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wiberg 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Tak Tak for svaret! Hvordan er jeres mening så om priserne set i forhold til DK (-KBH) som alle ved er total dyrt med forsikringer. Hvad med livsforsikringer? Har alle skiftet til ent svensk selskab? Jeg syntes det er et svært emne at gennemskue.... Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Tak for svaret! Hvordan er jeres mening så om priserne set i forhold til DK (-KBH) som alle ved er total dyrt med forsikringer. Hvad med livsforsikringer? Har alle skiftet til ent svensk selskab? Jeg syntes det er et svært emne at gennemskue.... HenrikDet var så lidt...men du svarede aldrig på om du havde snakket med Insplanet. Hvis du skal spørge på specifikke forsikringer, udover til bil o.l., så skal du oprette en ny tråd med dine spørgsmål. Ellers bliver trådene for rodede, og ikke til at hitte rundt i...selv med søgefunktionen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wiberg 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Forsikring Jo tak jeg har skrevet med dem, men jeg kan så kun blive frustreret over den meget meget store forskel der er på bilpræmier i Sverige! Jeg har så fundet ud af hvis jeg tegner min bil forsikring samtidig med jeg køber bil i Sverige, så falder min pris... ternnnet forsikring helår Volvo V70 SKR.13000 ved min forhandler helår Skr.7000 - logik??? Nej men jeg napper forhandleren.. Henrik:fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2006 Jo tak jeg har skrevet med dem' date=' men jeg kan så kun blive frustreret over den meget meget store forskel der er på bilpræmier i Sverige![/quote']Svensk forsikrings-forvirring som vi kender den. Sådan er det herovre - og sådan fortæller et selskab dig, at de egentlig ikke vil ha´ dig som kunde. Nemlig ved at stikke dig en pris der hører hjemme omkring Sysav. Hvis du har læst de (utallige) andre forsikringstråde igennem herinde, så burde det netop ikke chokere dig - men bare få dig til at sætte en fed sort streg over dét selskab, og rykke videre til det næste. En del selskaber har specielt fordelagtige priser på specifikke bilmærker, og kan derfor ofte betale sig at tjekke ud. Andre ting der spiller ind er din adresse herovre, din alder...og sidst, men ikke mindst, hvor længe du har haft kørekort. Det ér en jungle at møde første gang. Men den kan bestemt læres at kende og hitte rundt i. Og hér har mange haft fordel af at tegne igennem Insplanet som førstegangs-kunder. De tager lidt af brodden, og gør det lidt nemmere. Også selvom du, igennem Insplanet, får urealistiske "tilbud" fra nogle selskaber. Just move on...og lige pludselig er det rigtige tilbud der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2006 Svensk forsikrings-forvirring som vi kender den. Sådan er det herovre - og sådan fortæller et selskab dig, at de egentlig ikke vil ha´ dig som kunde. Nemlig ved at stikke dig en pris der hører hjemme omkring Sysav. Hvis du har læst de (utallige) andre forsikringstråde igennem herinde, så burde det netop ikke chokere dig - men bare få dig til at sætte en fed sort streg over dét selskab, og rykke videre til det næste. En del selskaber har specielt fordelagtige priser på specifikke bilmærker, og kan derfor ofte betale sig at tjekke ud. Andre ting der spiller ind er din adresse herovre, din alder...og sidst, men ikke mindst, hvor længe du har haft kørekort. Det ér en jungle at møde første gang. Men den kan bestemt læres at kende og hitte rundt i. Og hér har mange haft fordel af at tegne igennem Insplanet som førstegangs-kunder. De tager lidt af brodden, og gør det lidt nemmere. Også selvom du, igennem Insplanet, får urealistiske "tilbud" fra nogle selskaber. Just move on...og lige pludselig er det rigtige tilbud der. Hvor svært er det så at få forsikret sin bil som man tager med fra Danmark? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2006 Hvor svært er det så at få forsikret sin bil som man tager med fra Danmark? Rimelig let! Den skal lige indregistreres først i SE (have svensk nummerplade), så ringer du bare rundt til alle selskaberne, og spiller de billigeste ud mod hinanden - det er faktisk ikke "svært" ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2006 Rimelig let! Den skal lige indregistreres først i SE (have svensk nummerplade)' date=' så ringer du bare rundt til alle selskaberne, og spiller de billigeste ud mod hinanden - det er faktisk ikke "svært" ;)[/quote'] Hvor skal jeg køre hen for at få Svenske plader? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2006 Hvor skal jeg køre hen for at få Svenske plader? Mvh Allan Ring til Bilprovningen, og sig du har en import bil som skal indregistreres i SE. De giver dig så en tid til syn. www.bilprovningen.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kARIM 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 hvad koster det at registere en import bil ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JesperSL 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Du kan finde prisliste på bilprovningens hjemmeside... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Prisliste: http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/DCB7D7B5BAA7389DC1256F55004C3D44!opendocument&m=15 Det var ikke svært :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kARIM 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 tusind tak :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 God ide De her forbandede forsikringer! Skulle vi ikke sætte os ned og få lavet en forening man kan melde os ind i. Gå ud til forsikringsselskaberne og sige. "Vi er xxxxxx antal danskere og hvad kan I tilbyde os?" Det må sgu da give os alle et eller andet på bundlinien! Er der nogen der har interesse i idéen' date=' så giv lyd![/quote'] Klart en god ide og det burde vel være muligt..... Jeg er selv ikke flyttet til SE endnu, men kan godt se på dette forum, at forsikringsjunglen er svært gennemtrængelig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Idén er fin men tror ikke på den. Hvis vi er rigtig heldige kan vi stille 100. 100 forsikringer evt + andre forsikringer tilhørende hjemmet er ikke nok til virkelig at sparke røv og vi kan få en rabat der er værd at rykke for. Ikke for at være pesimist men tvivler stærkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Hvad er foreskeller på halv og hel forsikring ?? Jeg kan ikke rigtig finde ud a det... De begge er da "KASKO" ikk ?? Ja go ide at læse hele tråden, flot Kress... Halv forsikring dækker alt, bare ikke hvis jeg ryger på røven. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Trafikforsikring svarer til den danske lovpligtige ansvarsforsikring. Helforsikring svarer til dansk kasko. Men hvis man køber en ny bil i Sverige er der oftest en vognskadegaranti/-forsikring i tre år inkluderet i prisen. Halvforsikring dækker så resten op til kaskoniveau. Importerer man selv en bil eller køber en ældre bil, bør man derfor overveje at tegne helforsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites