Jump to content
bobby

forsikringsprisen regnet ud efter hvor længe man har haft kørekort???

Recommended Posts

bliver forsikringerne regnet efter hvor længe man har haft kørekort, eller hvor længe man har kørt skadefrit, for hørt forsikringselvskaberne i sverige, bare går efter hvor længe man har haft kørekort, kan det passe??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
bliver forsikringerne regnet efter hvor længe man har haft kørekort' date=' eller hvor længe man har kørt skadefrit, for hørt forsikringselvskaberne i sverige, bare går efter hvor længe man har haft kørekort, kan det passe??[/quote'] Så vidt jeg husker så bliver disse udregnet udfra hvor længe du har haft kørekort. De svenske forsikringsselskaber, har ingen mulighed for at vide hvor længe du har kært skadesfrit i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, tak, så nu jeg måske ska have enten audi tt, for 150.000 svenske kroner eller toyota celica fra 2001, og er 23 næsten lige fåret kørekort, villle det så blive rigtig dyrt for mig, fordi jeg bliver egnet som helt ny, hvor meget tror så cirka prisen vil ligge på for mig?? tak for hjælpen mvh janus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
okay, tak, så nu jeg måske ska have enten audi tt, for 150.000 svenske kroner eller toyota celica fra 2001, og er 23 næsten lige fåret kørekort, villle det så blive rigtig dyrt for mig, fordi jeg bliver egnet som helt ny, hvor meget tror så cirka prisen vil ligge på for mig?? tak for hjælpen mvh janus
Der er ingen af os herinde der kan svare præcist på spørgelset. Det afhænger af flere faktore: 1) Hvor mange år har du haft kørekort? 2) Hvilken Bil 3) Hvor bor du i Sverige osv osv osv.. de mest kvalificerede som kan svare på dette, er forsikringsselskaberne. Derfor anbefaler jeg at du ringer til dem for de svar du vil få herinde på priser vil være meget flyvske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sportsprægede biler og nye bilister = dyrt! Og ja, selskaberne ser på hvor mange år du har haft kørekort. Til forskel fra Danmark, så mener selskaberne herovre at du kan køre bil, og sætter præmien op tilsvarende, hvis det modsatte viser sig. I Danmark starter selskaberne udfra devisen "bevis du kan køre bil", før det bliver billigere. Ergo...Sverige gør det på den "rigtige" måde. Danmark straffer dig omvendt. Ingen, udover selskaberne, kan give dig en pris. Alt andet kan du ikke bruge til noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Fordi gider ik svare mig når jeg ringer til dem!!
Hvad mener du? gider de ikke oplyse priser til dig når du ringer, eller har du problemer med at ringe 0200-xxxx fra Danmark?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nej' date=' de gider ik oplyse en pris til mig, når jeg har svensk personnummer[/quote']...går ud fra du mener: når du ikke har svensk personnummer. :th2: Men, det er ikke noget med at de ikke gider - de kan simpelthen ikke, eftersom de ikke har dig registreret i deres cpr-register, og derfor ikke kan hive kredit-oplysninger på dig. Få et svensk personnummer - så sker der ting og sager. Dette nummer er nøglen til Sverige. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, men det fordi flytter nok først der over om et års tid, gerne vide ca. prisen nu, men så må bare vente:-( er det noget med at de i sverige at start prisen for forsikring ik så dyr, når man lige har fåret kørekort, modsat i denmark, hvor man starter højt, men i sverige først ser hvor godt man kører, hvis man så køre galt stiger prisen på forsikringen, så prisen ik starter vanvittig højt oppe når man lige har fåret kørekort??!? , er 23 snart skal først til have kørekort her snart om det så bliver vanvittigt dyrt når man lige fåret kørekort, og ska have bil i sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo selvfølgelig an på bilen. For, en stor dyr (hurtig) bil + ny billist=dyr forsikring. Men ja de går efter devisen; vi tror du kan køre godt. Beviser du modsat nakker vi dig på pengepungen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bliver nok enten en audi tt 180hk' date=' eller toyota celica eller mr2 begge årgang 2001, så de bliver nok ik regnet for hurtige biler:-)[/quote'] Jeg fik et tilbud fra Salus på en Celica, med bopæl i enten Ellstorp eller Oxie. Jeg forklarede dem at når bilen skulle forsikres ville jeg være 20 år og have haft kørekort i 1½ år. For en helforsikring med en selvrisiko på 6000 svk ville det i Ellstorp koste 40.000! og i Oxie 36.000!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan virkeligt godt betale sig at ringe rundt til alle forsikringsselskaber, der tilbyder "fordonsförsäkring". Nogle biler er billigst hos IF. Mens andre biler er billigst hos f.eks. Salus Ansvar, Läns Försäkringar osv. Jeg fiskede på et tidspunkt efter om jeg kunne finde billigere forsikring til min bil. Der opdagede jeg, at Aktsam ville have det samme som IF. Aktsam ville bare have det en gang i kvartalet!!! Dvs de var 4 gange så dyre som IF! :scared: Så lad være med kun at høre et forsikringsselskab. Der er betydeligt forskel. Held og lykke. :th2: Daniel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, det lyder også vildt at de er 4 gange så dyre, at der e så meget forskel men jeg må bare vente ca. et år, først der omkring flytter der over, kan først tjekke der med mit svenske personnummer, jeg håber lidt at der hjælper at jeg er 23, selvom først lige fåret kørekort, når jeg flytter der over. tak for hjælpen:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites