Steffen Olsen 10 Anmeld indhold Skrevet October 21, 2005 God eftermiddag alle :) Jeg er en knægt på 19 der overvejer at flytte til Sverige her til sommer, mest på grund af billig bolig og bil! Jeg har fundet en Audi TT fra 2000 der har kørt 65.000 km og koster ca 118.000 danske eller 150.000 svk! Det er "kun" en med 180 heste og 1,8 motor! Jeg kan forstå at bilforsikring afhænger meget af hvor man bor osv men da jeg ikke rigtig ved det endnu er det jo lidt svært at gå til forsikringsselskaberne! Dog regner jeg med at finde noget i Oxie! Jeg ved at der kommer mange af disse spørgsmål og jeg forventer heller ikke noget præcist svar, bare sådan CIRKA hvor vi ligger henne! Er det mellem 10-20? 30-40? Til den tid hvor jeg flytter derover vil jeg være 20 og have haft kortet i 1½ år, uden skader :) På forhånd tak for hjælpen og god weekend :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2005 Modigt unge mand...Regn med mellem 20 og 30k i forsikring. Så kan du altid blive overrasket hvis den "kun" er på 19k Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret October 21, 2005 Du skal betale 22.342 SEK ... PRÆCIST.... fordi, jeg ved det lige så godt som du gør. Søg og du skal finde... Steen, kan vi ikke få et forum til disse knægte der spørger om det samme igen og igen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steffen Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2005 Modigt unge mand...Regn med mellem 20 og 30k i forsikring. Så kan du altid blive overrasket hvis den "kun" er på 19k Hvis det er 20-30000 svk vi snakker om så er det heller ikke noget problem! Det var sådan ca. hvad jeg havde regnet med! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2005 Ring til selskaberne og fortæl dem sagernes natur, og at du regner med at flytte til det og det område i Oxie. Så burde de kunne give dig et fingerpeg. Men ikke noget du bestemt kan regne 100% med. Prisen kan også blive højere, hvis bilen er importeret eks. Der er mange faktorer der først kan blive belyst, når du a) har fået dit svenske personnummer b)har fået svensk adresse, og endelig c) har et registreringsnummer på den faktiske bil. SÅ kan du begynde at samle ind. Og husk at spille billigste selskab ud mod de andre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Du skal betale 22.342 SEK ... PRÆCIST.... fordi, jeg ved det lige så godt som du gør. Søg og du skal finde... Steen, kan vi ikke få et forum til disse knægte der spørger om det samme igen og igen ? Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar! Hver gang en ung knægt stiller et spørgsmål om forsikring på sin bil, er der straks en der farer i blækhuset og bliver negativ... Måske dette emne skulle nedlægges helt, da forsikringer generelt er forskelllige fra person til person, dette gælder jo ikke kun bil-forsikringer! Det kunne jo være der var en anden 20-årig som lige havde fået sin TT'er forsikret i Oxie?!? Lad nu folk stille deres spørgsmål og hvis man ikke synes om det, så gå videre til et andet!.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar! Hver gang en ung knægt stiller et spørgsmål om forsikring på sin bil, er der straks en der farer i blækhuset og bliver negativ... Måske dette emne skulle nedlægges helt, da forsikringer generelt er forskelllige fra person til person, dette gælder jo ikke kun bil-forsikringer! Det kunne jo være der var en anden 20-årig som lige havde fået sin TT'er forsikret i Oxie?!? Lad nu folk stille deres spørgsmål og hvis man ikke synes om det, så gå videre til et andet!.... Nu er det bare sådan, at der ingen rød tråd er mht bilforsikringer her i SE. At en ung gut flytter til SE og får en "billig" forsikring på sin sølvfarvede TT'er, er absolut ikke ensbetydende med at anden gut, på samme alder, samme kørekort anciennitet, som flytter ind og bliver nabo med den første gut, at han kan få forsikret sin sølvfarvede TT'er med samme antal hk, udstyr og alder, som den første gut. Derfor er det ret ligegyldigt hvad hvad naboen betaler for sin sølvfarvede TT'er. Der findes kun et svar, og det er at man selv ringer rundt til alle forsikringsselskaberne og hører hvad de kan tilbyde. Ring gerne flere gange til det samme selskab, da man sjældent får samme pris fra to sælgere i samme selskab. Bliv ved med at spil selskaberne ud mod hinanden, indtil du er tilfreds. Kan man ikke blive tilfreds med de priser man får, så køb en anden (billigere) bil, eller flyt til et andet område i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Nu er det bare sådan, at der ingen rød tråd er mht bilforsikringer her i SE. At en ung gut flytter til SE og får en "billig" forsikring på sin sølvfarvede TT'er, er absolut ikke ensbetydende med at anden gut, på samme alder, samme kørekort anciennitet, som flytter ind og bliver nabo med den første gut, at han kan få forsikret sin sølvfarvede TT'er med samme antal hk, udstyr og alder, som den første gut. Derfor er det ret ligegyldigt hvad hvad naboen betaler for sin sølvfarvede TT'er. Der findes kun et svar, og det er at man selv ringer rundt til alle forsikringsselskaberne og hører hvad de kan tilbyde. Ring gerne flere gange til det samme selskab, da man sjældent får samme pris fra to sælgere i samme selskab. Bliv ved med at spil selskaberne ud mod hinanden, indtil du er tilfreds. Kan man ikke blive tilfreds med de priser man får, så køb en anden (billigere) bil, eller flyt til et andet område i SE. Men man kan nok skyde sig ind på et nogenlunde prisleje, der er jo ingen der forventer et præcist svar... Og hvis man ikke kan spørge under emnet "Forsikringer", er dette emne jo ligesom overflødigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Men man kan nok skyde sig ind på et nogenlunde prisleje' date=' der er jo ingen der forventer et præcist svar... Og hvis man ikke kan spørge under emnet "Forsikringer", er dette emne jo ligesom overflødigt. [/quote']Nu findes der jo andre forsikringer end til biler! ;) Og snakken herinde kunne også gå på erfaringer med selskaber, hvilke forsikringer man skal huske at have, og hvilke man bør ha´. Osv osv osv...så bestemt ikke "overflødigt"! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Ring gerne flere gange til det samme selskab, da man sjældent får samme pris fra to sælgere i samme selskab. Syne faktisk at det er noget mærkeligt noget. Men sjovt nok var jeg ude for det samme. Fik et tilbud af en sælger. Gik derefter ned og snakkede personligt. Den var lige blevet 1000sek billigere. Man SKULLE jo tro at det var den samme måde hele firmaet regnede prisen ud på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steffen Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Jeg takker for alle svarene :) Og ja, som sagt forventede jeg da heller ikke at der var nogle der kunne give et præcist svar, men mere om vi lå i 30´erne eller 20´erne osv! :) Og jeg havde prøvet at søge lidt rundt først, men fandt ikke rigtig noget konkret om hvad det ville koste :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Nu findes der jo andre forsikringer end til biler! ;) Og snakken herinde kunne også gå på erfaringer med selskaber' date=' hvilke forsikringer man skal huske at have, og hvilke man bør ha´. Osv osv osv...så bestemt ikke "overflødigt"![/quote'] Ja, og hus-båd-hunde-ulykkesforsikringer er også ligeså forskeliige, ligesom erfaringer er... Man behøves vel næppe at spørge hvad man bør eller skal have forsikret, det må jo være op til en selv... Ergo "overflødig" hvis man holder sig til ovenstående... Hvis man derimod som jeg selv synes at alle spørgsmål er velkomne, uanset der er blevet tærsket lang-halm i dem, så er alle emner interessante og relevante! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Det som gør forsikringen meget dyrere er, at du er under 25 år. Dengang jeg havde en TT betalte jeg 7800 SEK om året med selvrisiko på 3000 SEK (ingen selvrisiko ved indbrud osv. da jeg havde org. alarm i) og det var for en Quattro udgave. Men jeg var også 29 år dengang og havde haft kørekort i 11 år, så modsat dit 1½ år med kørekort gør det også en forskel. Iøvrigt, så afhænger forsikringens pris også af, hvor mange km du kører om året. Således vil mellem 10-20.000 km naturligvis være billigere end ubegrænset. Det skal du også tænke på. Du vil sikkert kunne spare anselige tusinde kroner ved at holde dig under én af grænserne. Min TT-er var forsikret hos OK Försäkring (en del af Folksam), og jeg har været virkelig tilfreds med dem. Er stadig forsikret hos dem. Håber det hjalp lidt på dit spørgsmål. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steffen Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Det som gør forsikringen meget dyrere er, at du er under 25 år. Dengang jeg havde en TT betalte jeg 7800 SEK om året med selvrisiko på 3000 SEK (ingen selvrisiko ved indbrud osv. da jeg havde org. alarm i) og det var for en Quattro udgave. Men jeg var også 29 år dengang og havde haft kørekort i 11 år, så modsat dit 1½ år med kørekort gør det også en forskel. Iøvrigt, så afhænger forsikringens pris også af, hvor mange km du kører om året. Således vil mellem 10-20.000 km naturligvis være billigere end ubegrænset. Det skal du også tænke på. Du vil sikkert kunne spare anselige tusinde kroner ved at holde dig under én af grænserne. Min TT-er var forsikret hos OK Försäkring (en del af Folksam), og jeg har været virkelig tilfreds med dem. Er stadig forsikret hos dem. Håber det hjalp lidt på dit spørgsmål. Tusind tak for det, det er rart med alt den info man kan få :) Jeg står bare lidt i et dilemma, da jeg lige har taget et par år fri fra skolen, og har fundet mig et job hvor jeg tjener nogle gode penge, og grundet priserne er Sverige jo et oplagt sted at flytte hen hvis man skal have en ok lejlighed og en ok bil! Grunden til at det netop skal være en TT er at jeg starter på en ny uddannelse om et par år, og der har jeg i hvert fald ikke råd til sådan en bil, og bagefter regner jeg heller ikke lige med at have råd, og så er der heller ikke mange år til man nok skal kigge sig efter en yngel-transport i stedet for en TT, så det er sådan lidt, hvis det skal være så skal det være nu :) Men jeg havde regnet lidt med 25.000 DKR i forsikring og det var ikke helt skudt forbi kan jeg høre på det hele :) Omvendt skulle man måske drømme mere "realistisk" og drømme om fx en Peugeot 206 CC, en Huyndai Coupé eller en Toyata Celica eller noget i den stil i stedet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites