Jump to content
Gio

...den nye Audi S8 V10

Recommended Posts

Orv ja.. Det er nice... "The engine shows a distinctly modest thirst, needing only 13.9 litres of fuel per 100 kilometres".. Hehe.. Men det følger vel med... Hvorfor er der i øvrigt ikke nogen interiørbilleder?¿
Hmmmmmm - det er kun 0,4 liter mere end min S6'er - men jeg vil gerne bytte... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det ville jeg ikke... Det er en overflødig model... Med mindre der IKKE kommer en RS8'er. Den ligger midt i ingenmandsland hvad angår HK. Så den bliver ikke et hit... Desværre for det er en flot bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det ville jeg ikke... Det er en overflødig model... Med mindre der IKKE kommer en RS8'er. Den ligger midt i ingenmandsland hvad angår HK. Så den bliver ikke et hit... Desværre for det er en flot bil.
Det var da synd for Audi, at du har bestemt at den ikke bliver noget hit! :laugh: De har ellers gjort sig stor umage... Ved ikke helt hvor det ingenmandsland med 450 HK ligger - men vil straks tage ud og lede... :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jamen.... De fleste biler slutter med omkring 340-350hk. Det er "hverdagsbiler"... Så er der superligaen med over 500hk. Der ligger BMW og Mercedes. Da den ikke kan sammenlignes med en 911 turbo, så er den endt midt imellem alting... Tag bare den gamle E39'er. 400hk. Det var meget da den kom og der var det den kraftigste serieproducerede sedan i verden. Nu er den ikke noget specielt...Bevares... Den kører fantastisk og den rykker pænt, men det er bare ikke som en AMG'er eller den nye M5. Audi skal da også op og hente minimum 550hk på den nye RS6'er før den bliver til et hit som den gamle. Tænker bare på at den nye ML63'er har 510 hk og er en SUV. Den har flere HK og er langt mere alsidig end den nye A8'er. Desuden er den med garanti væsentlig billigere at holde kørende i service og dele...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tvivl om den A8 klassen er en fed slæde. Og både V10 og den nye diesel er ren stil. Der er heller ikke så mange af dem på gaden i forhold til de store Mercere og Bimmere. Men de 2 modeller ligger også over 800.000 skr, og for 731000skr kan du få den nye RS4. Og jeg vill nok vælge RS4 fremfor en S8, da man sagtens kan spise alle mercer/bimmer taxier på broen. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen.... De fleste biler slutter med omkring 340-350hk. Det er "hverdagsbiler"... Så er der superligaen med over 500hk. Der ligger BMW og Mercedes. Da den ikke kan sammenlignes med en 911 turbo, så er den endt midt imellem alting... Tag bare den gamle E39'er. 400hk. Det var meget da den kom og der var det den kraftigste serieproducerede sedan i verden. Nu er den ikke noget specielt...Bevares... Den kører fantastisk og den rykker pænt, men det er bare ikke som en AMG'er eller den nye M5. Audi skal da også op og hente minimum 550hk på den nye RS6'er før den bliver til et hit som den gamle. Tænker bare på at den nye ML63'er har 510 hk og er en SUV. Den har flere HK og er langt mere alsidig end den nye A8'er. Desuden er den med garanti væsentlig billigere at holde kørende i service og dele...
Nu er modellen jo nok ikke tiltænkt den lokale gokart-bane, men derimod som en fantastisk rejse-bil, alternativt en bil hvor ejeren sidder på bagsædet... Sammenligningen på HK kan du jo ikke bruge til en fis og det med at ML er mere alsidig holder vist knap nok, eftersom de fleste "Racer-SUV'er" kun er lavet til at køre på almindelig vej. ;) Og hvor tit er det også lige du har brug for 5-6-700 HK??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen.... De fleste biler slutter med omkring 340-350hk. Det er "hverdagsbiler"... Så er der superligaen med over 500hk. Der ligger BMW og Mercedes. Da den ikke kan sammenlignes med en 911 turbo, så er den endt midt imellem alting... Tag bare den gamle E39'er. 400hk. Det var meget da den kom og der var det den kraftigste serieproducerede sedan i verden. Nu er den ikke noget specielt...Bevares... Den kører fantastisk og den rykker pænt, men det er bare ikke som en AMG'er eller den nye M5. Audi skal da også op og hente minimum 550hk på den nye RS6'er før den bliver til et hit som den gamle. Tænker bare på at den nye ML63'er har 510 hk og er en SUV. Den har flere HK og er langt mere alsidig end den nye A8'er. Desuden er den med garanti væsentlig billigere at holde kørende i service og dele...
Kom nu ned på jorden, Supermule!! Du har vist fået for mange jordnødder!!! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

NEMLIG!!!! Hvorfor købe en S8, når en diesel er næsten ligeså hurtig??? Og ikke mindst ligeså behagelig at køre i??? Det er lige præcis derfor en S8'er er overflødig... Og det er ikke fordi jeg ikke kan li' Audi. RS6'eren er stadig en fed spand...

Audi A8 4' date='2 TDI 0-100 Km/t 5,9 Sek., 650 Nm, 326 Hk, 9,4 L/100 km Den kunne være sjov at køre i også til hverdag[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
NEMLIG!!!! Hvorfor købe en S8, når en diesel er næsten ligeså hurtig??? Og ikke mindst ligeså behagelig at køre i??? Det er lige præcis derfor en S8'er er overflødig... Og det er ikke fordi jeg ikke kan li' Audi. RS6'eren er stadig en fed spand...
Skynd dig at ringe til Audi, inden de begynder at samle de første eksemplarer! De er jo åbenbart ved at begå århundredets fejltagelse! 0049 800 28 347 378 423

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:new: hvad skal man med 4 hjul og alt for mange kilo at fordele hestene på når man kan få 160 heste til 2 hjul og 150 kilo? og garanteret den kører længere på literen - og hurtigere, hvis man har nerver til det...... Desværre går det svært med at montere barnesæder på sådan en fætter.;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Homer min ven... Skal vi ikke ha' en tage en tur i byen snart???

Skynd dig at ringe til Audi, inden de begynder at samle de første eksemplarer! De er jo åbenbart ved at begå århundredets fejltagelse! 0049 800 28 347 378 423

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis bilen er hurtig nok, hvilket 5.1 sek til 100 jo tydeligvis er, så kan jeg ikke se det med, at alle biler skal have 5-6-700 HK. Jeg synes hellere specielt Mercedes burde tage og kigge lidt på deres vægt af deres biler, den nye S-klasse har taget hele 200 kg på i vægt! Så er det klart man skal bruge 500+ hk for at få den op i fart!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis bilen er hurtig nok' date=' hvilket 5.1 sek til 100 jo tydeligvis er, så kan jeg ikke se det med, at alle biler skal have 5-6-700 HK. Jeg synes hellere specielt Mercedes burde tage og kigge lidt på deres vægt af deres biler, den nye S-klasse har taget hele 200 kg på i vægt! Så er det klart man skal bruge 500+ hk for at få den op i fart![/quote'] Hørt! :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

450hk. det er da meget rart ja. Men det er da det samme som A8 med W12 motoren har. forstår ikke helt formålet med at lave en S moddel som har en anden motor, men ellers fuldstændig samme performance som topmodellen. Ok, den er 01, sek hurtigere til 100, men hvoffor ikke tage W12'eren og smide nogle turboer og gejl på, som audi plejer, og så sparke noget seriøs Mercedes røv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hørt! :thumbup:
Viper SRT10: Snabbaste huggormen "Det här är bilen som ger sin ägare rätt att skryta", säger Dan Knott, chef för Street and Racing Technology inom Chrysler. Och har man en bil som Viper SRT10 är man berättigad att skryta lite: motorn är en V10 på 8,3 liter, effekten är 510 hästar, vridmoment 712 Nm vid 4.200 r/min, acceleration 0 - 100 på 3,7 sekunder, toppfart 306 km/h. Bromsarna imponerar också, för enligt Chrysler klarar Viper-coupén 0-160-0 på under 12 sekunder. Giftig huggorm, SRT10 gör 0-100 på blygsamma 3,7 sekunder. Kanske imponerar även priset: 84.000 dollar, i dag motsvarande 662.000 kronor. Frågan är om bensinförbrukningen är lika kul att skryta med: 1,9 liter per mil i blandad körning -3 liter i stan... Viper SRT10 har tidigare funnits som roadster men presenterades även som coupé på Los Angeles-salongen i januari. Nu har denna släppts på USA-marknaden, och Knott meddelar stolt att 800 bilar var förhandsbeställda innan den första rullade av seriebandet i Detroit den 22 augusti i år. Detta trots att Viper är 20.000 dollar dyrare än Z06-versionen av konkurrenten Corvette. Nya Viper kostar 662.000 kronor, vilket är ungefär 150.000 mer än värsta konkurrenten, Corvette Z06. I samarbete med Auto Motor & Sport

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...