Jump to content
ccdj

skurup???

Recommended Posts

Jamen jamen.... Jeg hedder Christina Og bor sammen med Casper og 2 stk hunde, vi er henholdsvis 24 og 29 år og bor på Stinsvägen i Skivarp. Vi har boet i Skivarp siden juni 2005. inden da i Malmö på Torekovsgatan fra april 2003. Casper arbejder i Farum og jeg læser i Gentofte. Smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

oxo jag Ja vi bor så i Skivarp på en af de der små veje uden navn men for de sted kendte er det mod stegelarp og ved Gravhøjene. Vi er :p Pernille 26 år er pt mammaledig men ellers arbejder jeg i Malmø :tongue2: Kenneth 35 år arbejder i Brøndby Vi har boet her siden 020712 Så er der Megan som er 3 år født på BB i Ystad og Simon på hmmm 5 måneder oxo en fra BB i Ystad. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

God jul til Skurupboerne. Der sker ikke for meget herinde ! Til trods for at man hörer flere og flere Danskere rundt i byen og omegnen. Og for ikke at tale om Skivarp hvor der snart er flere Danskere end Svenskere. Skal vi väre lidt aktive eller ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
God jul til Skurupboerne. Der sker ikke for meget herinde ! Til trods for at man hörer flere og flere Danskere rundt i byen og omegnen. Og for ikke at tale om Skivarp hvor der snart er flere Danskere end Svenskere. Skal vi väre lidt aktive eller ?
Ja det er sjovt du nævner det med danskerne....jeg går altid og "pønser" på om det er nogen herinde fra jeg, når jeg hører nogen der snakker dansk :D Det er lidt sjovt, for jeg er sikker på der er flerer af os danskere der har stødt på hinanen, uden at vide det...Det ER jo ikke den/de største byer vi bor i. smil fra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et livstegn fra en anden dansker i Skivarp ... Skallstorp - kalder du dig sådan, fordi du bor et sted øst for vejen fra Skurup mod Veberöd? Der er vist et mindre sted, der hedder sådan ... Ellers er det da rigtigt, at vi er nogle stykker i Skivarp. Vi har ikke "rigtig" kontakt med nogen. Vi klarer os egentlig meget godt med kontakter til nogle svenskere. Men ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bor på vej mod Veberöd. Og Skallstorp er bare nogen få gårde fordelt på en grusvej mod Slimminge.Väldigt hyggeligt. Isär idag hvor det er tät på at vi sner inde. Min bror bor i Skivarp og har flere Danske naboer end Svenske, men nogen kontakt er der ikke. Vi har ikke så mange Danskere lige her. Men vi har boet i Sverige så länge at man ikke tänker så meget på det längere. Vi har meget kontakt til Svenskere gennem rideklubben, så uden den havde det väret ensomt. I starten for 9 år siden ville jeg gerne have mere kontakt til Danskere, men mange af dem der flyttede over dengang, var folk der troede at de kunne flytte fra deres problemer i DK, og det kan man jo ikke. Så det blev lidt besvärligt. Jeg er ikke tilhänger af at man skal mödes til Frikadeller, men mener at man kan hjälpe hinanden som landsmänd mere end man gör.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu boet her i Skivarp siden 02 og har kun mødt 2 danskere IRL til et forældre møde på vores dagis så man kan vist ikke sige at vi har kontakt med andre danskere her ude. Jeg kommer 2 gange om ugen i det lokale familihus og har hørt af omveje at der også skulle være en Dansk mor med sin søn der men har endnu ikke mødt vedkommende. Nogen som vil gi sig til kende? Go jul herfra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har nu boet her i Skivarp siden 02 og har kun mødt 2 danskere IRL til et forældre møde på vores dagis så man kan vist ikke sige at vi har kontakt med andre danskere her ude. Jeg kommer 2 gange om ugen i det lokale familihus og har hørt af omveje at der også skulle være en Dansk mor med sin søn der men har endnu ikke mødt vedkommende. Nogen som vil gi sig til kende? Go jul herfra
Min Nabo har en datter (Leea) der går på blåklinten og der er da vist ihvertfald en dansk dreng der hedder Rasmus eller sådan noget ??? Vi kender kun svenskere...men som jeg har skrevet før, hører vi jævnligt folk snakke dansk rundt omkring i byen. Men det er jo ikke ens betydende med man automatisk bare "overfalder" folk for at snakke dansk med dem :lol: smil fra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smid en lap op i det lokale supermarked med www.sunddebat.com, så skal du se..... ;)
...eller ifør dig noget typisk dansk - noget som kun danskere kunne finde på at iføre sig. En klap-hat eks. :th2: Spøg til side....men jeg tror da ikke jeg ville ha´ noget imod at blive "antastet" af andre danskere, når jeg var i ICA o.l. En hurtig sludder og evt. et par telefonnumre der skifter hænder. Så kan jeg jo tage den derfra i mit eget tempo. Men nye mennesker er jo spændende, ofte. Især hvis de er af hunkøn...eller...jeg mener...:p Vi kan jo se hvor mange danskere, som skriver herinde, der har svært ved at få et netværk op at stå. Ofte bliver deres hverdag fyldt af kollegerne på det danske arbejde, hvorefter folk futter hjem og ser fjernsyn. Kun et smut ned i den lokale Livs "udsætter" dem for nye bekendtskaber. Og hér kunne man jo passende hilse, hvis man alligevel var nede og købe smøger og chips.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm

Ja gör noget typisk Dansk. Smid alle varerne op i en stor bunke i kassen I den lokale Ica. Spring derefter ned for at smide varerne i posen for derefter at springe tilbage for at betale. Så ser man det er Danskere' date=' slår aldrig fejl.[/quote'] Har du set mig i Tores eller ??? :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige flyttet til Slimminge mellem jul og nytår og har hørt at der bor et par danskere her. Det kunne da være rart at møde andre danskere men jeg tror ikke lige at det er derfor at man flytter hinsidan. Vi har endelig taget springet efter vores børn er flyttet hjemmefra og må sige at vi i den grad ikke har fortrudt at vi er flyttet. Som fruen siger så er det bedre at have prøvet end at fortryde at man aldrig tog sig sammen. Godt nytår til alle. MVH Kim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er lige flyttet til Slimminge mellem jul og nytår og har hørt at der bor et par danskere her. Det kunne da være rart at møde andre danskere men jeg tror ikke lige at det er derfor at man flytter hinsidan. Vi har endelig taget springet efter vores børn er flyttet hjemmefra og må sige at vi i den grad ikke har fortrudt at vi er flyttet. Som fruen siger så er det bedre at have prøvet end at fortryde at man aldrig tog sig sammen. Godt nytår til alle. MVH Kim
"Airbus" haha, ja det nick kan du sgu ikke gemme dig under Kim ;) Velkommen på den rigtige side af broen i øvrigt. Ses :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"Airbus" haha, ja det nick kan du sgu ikke gemme dig under Kim ;) Velkommen på den rigtige side af broen i øvrigt. Ses :)
Vi kan sgu´ snart lave Sunddebattens udgave af "Airport". Det skorter ihvertfald ikke på lufthavns-folk herinde ;) Velkommen til, Kim (AirBoss) *g*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Airbus ; 321, 330 eller 340 ? Hvor i Slimminge. Vi har ellers ikke hørt at der var flyttet Danskere ind, men vi har jo også ferie fra skole udover at vi har været lidt sne isolerede. Vi bor mellem Slimming og Janstorp. Altid kaffe på kanden og man behøver ikke at rydde op hvis man falder forbi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej SKallstorp. Der er nu mest 320 ;o). Men ellers tak for velkomsten. Vi bor lige i udkanten af Slimminge eller skal vi sige ved PUMP stationen. Og ja jeg kan godt tilslutte mig det med at være sne isoleret for dagen efter vi var flyttet ind kom der godt nok sne så det basker, men det er der jo også en hvis charme ved ;o).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Airbus. Troede Sas havde 321, det må være der du er. Vis du kører mod Raby, Pump på din venstre side, mod Blentarp efter ca 500 m. Mod skallstorp efter ca 50 mtr. Følg grusvejen, efter du har kørt gennem 2 gårde ser du et hus ca 1 km længere fremme på højre side. Carport, hvidt hus, lade, ridebane og en bunke skidt alle steder. Det er her. Kom gerne forbi så vi kan fortælle om området, eller hvis du lige står og mangler værktøj eller lign. Det var et helvede i sin tid for os, vi var jo vant til lige at låne hos familie og venner. Men pludselig var der langt til Dragør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer allesammen Ja vi er ved at bygge hus i skurup har kigget på mange grunde både Skivarp-slimminge og gærdslev men besluttet os for Skurup dejlig by syntes vi, huset er først færdigt til marts/April så vente tiden er lang, vi har da gudskelov en masse venner i selve Sverige så alene bliver vi da ikke, men nogle Danske venner herover ville da ikke være af vejen, vi har to dejlige drenge på 18 og 22 år ham på 22 lever sit liv i Kbh mens den lille vil med os tror det har noget med bil at gøre, men fint med os håber han finder nogle venner for det er nok en dum alder at komme til sverige i men han klare det nok vi er selv 42 begge to så hvis der er nogen der savner lidt selskab er vi klar. PS: vi campere i Kroatien hver sommer så hvis der er nogen der vil med så er de velkommen Med venlig hilsen Debbie og Niels

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites