Jump to content
alex

Förfrågan fra Skatteverket anyone ?

Recommended Posts

Så lå der sørme besked fra Skatteverket ;o) Har kørt med E101 sidste år - og har naturligvis anmeldt andelen af min indkomst i Sverige, MEN har nu modtaget et brev fra Skatteverket, hvor de åbenbart vil regne det hele igennem selv....suuuk.... Skal om senest 10 dage levere: 1) En redegørelse for procent delen af arbejdet som er udført i Sverige. 2) Kopi af oplysningessedlen for 2004. 3) En bekræftigelse fra arbejdsgiveren på mængden af hjemme arbejde 2004. 4) Kopi af selvangivelsen 2004. Ydermere svare på spørgsmål omkring om der er foretaget skattenedsættelse i Danmark i forbindelse med E101 og om overskydende skat er blevet udbetalt... Jeg synes brevet virker lidt anklagende og virker lidt som spild af tid når man jo allerede har anmeldt det til de svenske myndigheder....er der nogen af jer andre som har modtaget ét magen til ? Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men... Nej, men det virker som om at det svenske skattevæsen tager for sig af kontrol & krydsrevision af selvangivelser.. Har netop modtaget spørgsmål på obligationsfortjeneste i dK fra RSV. Problemet er bare at mit gamle realkredit i DK har opgivet denne "fortjeneste" ved en fejl til de danske skatte myndigheder, som RSV så har "opsnappet" Nu står jeg så og skal bevise at jeg ikke har haft denne fortjeneste! Og ja brevet virker anklagende.... Men vi kan vel ligesågodt vænne os til at være halv kriminelle i myndighedernes øjne..... :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådanne føler man det vel altid, når man skal dokumentere sine 'forretninger' overfor Told & Skat? Det skal dog siges, at jeg har selv prøvet turen og kender udemærket den følelse man har ... :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites