splint 10 Anmeld indhold Skrevet October 17, 2005 Tja, så vil jeg sg´u åbne her. Hvem har vi så i Oxie. Flytter selv først til januar -06, men det ville være rart at være forberedt. Navnet er Jesper og vi skal bo på Fajansvägen 53. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 Hej I Oxie bor bl.a. min kæreste og jeg, og nogle af vores venner. Vi bor selv på Fajansvägen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 Velkommen til Jesper..........det er mig der er kærsten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 Tak Johan Ved du om der er børnehave i nærhede af Fajansvägen? Er der mange telte i området? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 By the way, er der kun os der bor/skal til det i Oxie. Kom frit frem!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 Så vidt jeg ved er der en børnehave 50m fra os på vej ned til centret (altså keramikvägen), og der ligger mange skoler i byen som skulle være gode. Telte? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2005 før keramikvägen 45, nu meteorgatan 46 vi har boet i oxie i 4 år først å¨keramikvägen indtil i sommers hvor vi så 30 august flyttede ind i en af de nye myresjöhuse i kristineberg park, vi har en datter - emma fra aug. 04 som går i oxievångsforskolan vi arbejder begge i danmark på fields og er 23 og 24 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hansi 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Bor også i Fajansvägen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Calimero 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2005 Hej Oxie-folk! Jeg er lige flyttet til Keramikvägen sammen med kæresten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mesterjakel 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2005 Hey hey Stefan her -Jeg er lige flyttet til Stengodsvägen. Superhyggelig by..... Har en lille søn på 1½år, er der nogle der kender til nogle aktiviteter eller andet man kan lave i nærheden. Måske er der nogle der har en søn eller datter på samme alder, så de måske kunne mødes og lege? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anna 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Hej Vi bor også i Oxie på tredje år. Vi har 4 børn, 2 går i Blankebäcksskolan og 2 i Oxievångsförskolan og alle trives meget godt :) /Anna Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mesterjakel 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2005 Rart at høre..... ......at i trives i det hinsidan . Hvordan har det gået med at jeres børn lærer sproget? Det går garanteret lynhurtigt. Mit problem er at jeg kan ikke lade min søn gå i en svensk vuggestue, fordi moderen modsætter sig . Så jeg er selvfølgelig lidt bekymret for om han lærer sproget når han ikke omgås nogle der snakker svensk. Hvor gamle er jeres yngste så? Det kunne være rart at møde nogle andre som har børn på min søns alder. Mvh Stefan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anna 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2005 Hej igen Vores børn er 11, 9, 5 og 1 1/2 år. Der gik omkring 2 måneder efter vi var flyttet, så talte de store flydende svensk. Den yngste var 3 år på det tidspunkt og han talte en slags blandings svensk-dansk de første måneder, men skiftede så over til at skille sprogene ad. Jeg kan godt forstå det kan være lidt svært at finde legekammerater, når man ikke går i dagis her i Sverige. Et alternativ kunne være at melde dig ind i den danske "mødregruppe" der findes herovre. http://uk.groups.yahoo.com/group/dk-mor-i-malmoe/ ellers smid mig en mail på annaemil30@yahoo.dk så måske vi kan finde ud af et eller andet :) mvh Anna Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raps 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Hey. Så er det ved at være vores tid til at flytte :o) Vores hus er færdig bygget 1.12, og vi glæder os helt vildt. Vi skal bo på Kometgaten i de nye Skanska huse. Min kæreste er 29 år, jeg er 26 og vores søn Noah er 2 år. Lene :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2005 Hey. Så er det ved at være vores tid til at flytte :o) Vores hus er færdig bygget 1.12, og vi glæder os helt vildt. Vi skal bo på Kometgaten i de nye Skanska huse. Min kæreste er 29 år, jeg er 26 og vores søn Noah er 2 år. Lene :o) hej lene er lidt sjovt, vi bor på meteorgatan - de huse myresjühus bygger, her bor jeg med min kæreste på 24 og jeg på 23 med vores datter emma på snart 15 mdr hilsen louise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raps 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2005 Hej Louise Er i flytte ind i huset? De ser rigtig lækre ud de huse i får bygget Lene :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2005 jeps hej lene jeps vi flyttede ind sidst i aug, men føler stadig der er 100 ting at tænke på, lige nu er vi ved at få ordnet terasse og trægård, men vi tager det stille og roligt men kan godt mærke at emma er meget påvirket af det... kommer i direkte fra danmark af? er da lækkert med nogle andre danskere i nærheden, vi har jo boet her i oxie siden 2002 og er utrolig glade for det.... men nu er der jo heller ikke lang tid til det er jeres tur Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raps 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2005 Hej Louise Ja der skal laves en del i haven, når man bare får sådan en jordvold *s* Vi skal også have sået græs, lave bede osv. så vi har også et projekt forude. Det er så dejligt at det er et sprit nyt hus man flytter ind i, så skal der ikke laves noget indvendigt. Der er lige præcis 2 uger i dag til vi flytter, og vi glæder os som små børn *s* Det har været længe at gå og vente et år, men nu er det endelig ved at være tid. Går Emma i förskola? Ja vi bor i Ballerup nu, så det er helt nyt for os at skulle bo i Sverige, men vi er helt sikre på det nok skal blive godt. VI har ihvertfald kun haft positive oplevelser med Sverige indtil videre. Vi bor pt i lejlighed, så det bliver skønt at komme over i stort hus med have og det hele. Ja det er dejligt vi ikke er de eneste danskere i området *g* Arbejder i i DK eller SV? Mvh Lene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2005 Tillykke Hej Lene og tillykke med huset -går ud fra at i er flyttet ind i dag???? vi arbejder begge i danmark - jeg har været ved bestseller før men har valgt at komme tilbage til dansk supermarked da arb. tiderne og goderne er kanone så lige nu arbejder jeg i bilka onestop på fields . hvilket jeg er meget glad for. thomas arbejder i rødovre centeret i Kaufmann så vi er begge i butik - jeg regner dog med at ville læse merkonom ved siden af arb. da bilka betaler og så må vi se hva det bringer... hvor skal drengen gå i børnehave??? Emma trives meget herovre - men hun er jo også født her så kender jo ikke andet - men børnehaverne fungere perfekt både med mad osv. så vi har ikke fortrudt det - det mindste??? et lille frækt sp. er det jer der skal bo i det hus hvor der var sat postkasse op før tid???? nå vil ikke forstyrre dig mere for du har garanteret 110 ting at tænke på, ja vi er ikke engang kommet på plads endnu - kommer hen af vejen hilsen louise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raps 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2005 Hej Louise Jeps så er vi landet i det svenske *s* Vi fik nøglerne for en uge siden og så har den ellers stået på udpakning lige siden. Det har været hårdt, men dejligt at vi nu er på plads og kan slappe lidt af og nyde de nye omgivelser. Noah går i Svängedammens förskola, og det er gået godt med inskolingen indtil videre. Han har allerede sagt sit første svenske ord, så det går stærkt *ss* Hvor går Emma henne? Ja det er os med den hvide knap så smarte postkasse...hahaha. Vi satte den bare op midlertidigt mens de går og bygger omkring os. Vi rykkede vores adresse lidt før tid, så vi kunne få personnumrerne, da det jo er svært at kunne noget uden sådan et. Er i ellers glad for jeres nye hus? Mvh Lene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2005 hej lene lyder lækkert at i allerede er ved at være på plads - vi har maler på i næste uge vil gerne have skiftet tapet til noget ordentlig så syntes det roder over alt - så vil gerne være færdig har ikke pyntet til jul, købt gaver eller bagt særlig meget så skyldfølelsen ligger over mig. Svängedammens förskola er det den i kristineberg det røde hus???? emma går i oxievångsforskolan - hvilket vi er utrolig glade for, og hun lære utrolig meget fordi de er så mange børn í forskellige aldre på stuen. smart med postkassen - for som du selv siger man kan stort set intet i sverige uden et cpr nummer..... lige nu er vi igang med at få anlagt sten foran - glæder mig til det er færdig så vi ikke skal have flere håndværker rendene her - føler stadig der er småting inden vi er på plads.... nu må i jo hygge jer og nyde hinanden i det nyde hus hilsen louise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raps 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2005 Hej Louise Har du fået styr på håndværkerne? Hvordan kan det være i vil skiftet tapetet, var det ikke godt det der var sat op for starten? Jeg kan faktisk ikke huske hvad farve förskolan har*ss*, men den ligger lige ned bag vores huse ved Mästermansvägen. Nu er der ikke mange dage til jul og nogle tiltrængte fridage. Håber i får en god jul. Mange hilsener Lene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JesperSL 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2005 Hej med jer, Så har endnu et dansk par rykket teltpælene op og er flyttet til Oxie. Mvh, Jesper og Mette, Majsåkersvägen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2005 Velkommen til.............. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
stine 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2005 Hej Jesper velkommen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites