Jump to content
BS

Hvem bor her så?

Recommended Posts

Malmö-danskar sökes! HEJ! Mitt namn är karolin och jag arbetar i ett projekt som undersöker integrationen i Öresundsregionen. Jag vill GÄRNA få kontakt med danskar som bor i Malmö. Jag vill träffa er och prata om eran syn på Sverige och det svenska, om möjligheter och problem som dansk i Sverige och om livet i stort. Jag har gjort ett flertal intervjuer med människor från olika länder som är boeende i Malmö och nu är det på tiden att personer med dansk bakgrund får komma till tals. Projektet är ett seriöst projekt som kommer att resultera i en bok. Helst ska ni ha bott i Malmö i några eller många år! HÖR AV ER NU!!! Karolin_johansson@yahoo.com tel: 0705246999 :rose:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det snyd at skrive sig på inden man er flyttet? Men anyways; Peter (26), Rikke (33) og første arving forventes at ankomme medio juni (hvorfor et hus i Malmö er endnu mere at foretrække end en 2v på Østerbro...). Begge IT-nørder, StarWars nørder, og efter et par års træning er Rikke nu også ved at være en ordentlig FCK-fan. "Ikke noget at reklamere med"? pftuh! Forza FC! (udover de idioter der gatecrashede et tog i torsdags...) Flytter ind på Marietorps Alle den 3/3 2006.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg også på vej... Ja, så ser det ud til at huset i DK er solgt pr. midten af januar '06 - jeg forventer at finde en lejebolig i Malmø pr. starten af januar (ja, det er snart, især med juleferie osv. ind imellem), have et par uger med begge boliger, og få flyttet alle ting i ro og mag, få ordnet det administrative i flytningen med personnummer, osv. Fra denne lejebolig vil jeg så stille og roligt blive svansk :scared: , lære de forskellige områder/bydele at kende og sørge for at finde en bostadsrät som jeg ikke ærgrer mig over efterfølgende. Hov, det blev vist en længere smøre af ligegyldigheder, men bottomline: Here I come... :new: btw: også FCK-fan :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg hedder Klaus, og er lige fyldt 30 Snart skal jeg flytte over til Västra Hamnen på Sundspromenaden 5 i en hyresrätt. Har fået loving på den, og kan flytte ind meget snart. Jeg skal bare lige have solgt min Østerbro lejlighed før jeg officielt flytter eftersom jeg ikke synes, at det vil være videre sjovt at betale svensk realisationsskat af gevinsten på min danske lejlighed som jeg har haft i 6 år. Forøvrigt, tusind tak til dem herinde, som har gjort opmærksom på denne uhyrligt vilde og blodige skattefælde, som jeg godt kunne have faldet i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Er ganske ny her... Ville gerne finde en passende tråd, som jeg kunne kaste mig ud i, og denne var jo perfekt! :) Ida, 21 Bor i lejlighed i Nydala sammen med min kæreste, Sebastian (også 21). Har boet her siden juni 2005. Inden havde vi boet 'andrahands' i Ellstorp ca. 1 år... Jeg læser engelsk på Universitetet i København og Seb arbejder på fritidshjem i Tårnby. Han vil dog gerne starte på noget uddannelse her i Malmø til efteråret. Kan lige tilføjes at vi har en dejlig hvid schæfer, som hedder Shinga. Kan se at mange tråde handler om de kære væsener, så ville lige tilslutte mig klubben af hundeelskere... :) Det var vist alt. Glæder mig meget til at holde øje med nye tråde her på siden. :new: -IDA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites