Jump to content
Guest Mogens

Gulvslibning - anbefaling af firma?

Recommended Posts

Guest Mogens

Hvem kan hjælpe mig til et firma, som kan slibe og efterfølgende oliere/lakere mit gulv i vores nye bolig i Malmö. Resultatet skal med sikkerhed være iorden! /Mogens

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hvem kan hjælpe mig til et firma, som kan slibe og efterfølgende oliere/lakere mit gulv i vores nye bolig i Malmö. Resultatet skal med sikkerhed være iorden!
Halløj - der må da være een derude?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ja.. men jeg vil egentlig ikke anbefale dem. Er ikke 100% tilfreds. Hold dig fra Hjelm og Co. og fra Parkettsliparen.
Hvad løber sådan en omgang mon op i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes masser af prisinfo på nettet, og priserne svinger meget, alt efter hvad gulvet skal behandles med. Vi har fået slebet og lakeret for 119 incl moms pr. m2 og slebet, ludbehandlet og lakeret for 200 incl moms pr. m2.. (svenske kr.) :) Sanni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der findes masser af prisinfo på nettet, og priserne svinger meget, alt efter hvad gulvet skal behandles med. Vi har fået slebet og lakeret for 119 incl moms pr. m2 og slebet, ludbehandlet og lakeret for 200 incl moms pr. m2.. (svenske kr.)
Jeg endte op med at give et dansk firma 100 kr pr kvm. Det er det værste makværk, vi nogensinde har set. Firmaet fik vi anbefalet gennem en arbejdskollega, fordi hun for nylig havde fået udført en lignende opgave af dem. Nu står vi så med et ødelagt gulv (ludbehandlet ujævnt og på tværs af træårerne) samt fod-, feje- og stållister, der er smadret ind i lud (kan man jo ikke få af). Imorgen vil firmaet blive kontaktet med henblik på opretning af skaderne, men det er ikke nemt at finde et lyspunkt pt. :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Gør det selv" Ja man skal squ gøre arbejdet selv, hvis man vil have det til at spille... Jeg lejede maskiner osv. Havde aldrig prøvet det før, sleb vores 1sal i alt en ca 70 kvm, det blev kanon og det kostede mig en weekend og 1200 sek ialt med leje, sandpapir osv. Men det kan i jo nok ikke bruge til så meget nu... Anyway jeg laver alt selv nu, for hver gang vi har haft brug for en håndværker er det gået galt og de har måtte lave det om osv. Bare en lille peptalk til alle dem, der mener de ikke selv kan fikse lidt i huset. Det er selvfølgelig fedt nok hvis man har penge og bare kan betale, det har vi også prøvet, men det bliver sjældent ligeså godt, som når man selv gør det, så vi gør det selv. Det skal også lige siges at jeg har lavet en del "ekstra" arbejde i nogle af mine gør det selv ting, men så virker det anden gang. Håber jeres gulv bliver i orden, ellers må i ud at leje nogle maskiner. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lejede det i Helsingborg hos ham her http://gulasidorna.eniro.se/query?what=get_info&search_word=golv&company_name=&where=&advert_code=62194282&ax= Det var super service han sætter dig ind i hvad du skal gøre og man får lov at prøve div maskiner i hans butik. Man får også en video og en beskrivelse af arbejdsfremgangen med hjem. Jeg brugte dog ikke videoen da beskrivelsen var fin. Det eneste der drillede lidt i starten var når der skulle skiftes sandpapir, men efter man havde gjort det første gang var det også nemt nok. Det var foresten minimalt hvor mange gange jeg skiftede, faktisk brugte jeg kun en af hver slags korn og det skal man gøre i slibnings processen. Så held og lykke. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja helt sikkert!!! står til rådighed når jeg er færdig med mit eget hus jeg er lige blevet færdig med 1 sal + opgang m.m. mangler stadig, køkken, stue, kontor, kælder hvor der også er et ekstra badeværelse der skal fikses, u-udnyttet 2 sal/loft der skal laves om til en stue/værelses ting. + alt muligt andet. så engang i 2010 kan jeg da godt hjælpe. Men jeg er altid klar med et godt råd eller to om renovering er blevet en rigtig handymand ;-) Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket. Desværre så jeg ikke lige at du var fra Helsingborg og at firmaet så selvfølgelig også er det. Er her nogen der kan anbefale en ligende butik i Malmö? Det med den video lyder tilgengæld som noget for mig :) Jeg frygter dog at jeg må have tilknyttet en ekspert...Oven i hatten knirker vores gulv nemlig så meget at man får ondt i hovedet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Martin L.

Jeg kan anbefale Parkettservice v. Leif Henriksson i Malmö (040-49 71 35). Havde ellers forsøgt de større gulvslibningsfirmaer, men der var min. en måneds ventetid. Jeg ringede til Leif i går - i dag er mit køkkengulv slebet og lakeret - og resultatet er fantastisk. Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan anbefale Parkettservice v. Leif Henriksson i Malmö (040-49 71 35). Havde ellers forsøgt de større gulvslibningsfirmaer, men der var min. en måneds ventetid. Jeg ringede til Leif i går - i dag er mit køkkengulv slebet og lakeret - og resultatet er fantastisk. Martin
Det var et super tip. Har netop fået slebet og lakeret mit stuegulv og er 100% tilfreds. Så jeg kan også kun anbefale Parkettservice. Ikke lang ventetid og en super håndværker. Koster 100 kr. pr. m2 + moms. Og så får du selvfølgelig en kvitto :-) Annika

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var et super tip. Har netop fået slebet og lakeret mit stuegulv og er 100% tilfreds. Så jeg kan også kun anbefale Parkettservice. Ikke lang ventetid og en super håndværker. Koster 100 kr. pr. m2 + moms. Og så får du selvfølgelig en kvitto :-) Annika
Det lyder godt. Dejligt at høre andres erfaringer med håndværkere. Har et parkett gulv i vores kommende hus der skal slibes, hvid pigmenters og lakeres. Har skrevet til 3 gulvslibere incl. Parkettservice men ingen har svaret - må prøve at ringe til ham i stedet. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader ikke til at Parkettservice eksister længere, det var ellers nogle fine anbefalinger de havde fået her på debatten. Er der nogle andre gulvafslibere som de folk herinde kan anbefale? Det skal helst være et svensk firma, da jeg synes det er lidt skørt at hyre et dansk, og da jeg regner med at et svensk er billigst. Hvad med prisen på ca. SEK 125 kr/m2 incl. moms er det også det niveau andre oplever?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anbefaler absolut også Leif (bemærk at firmaet stadig eksistere - det er bare flyttet til Tommelilla). Leif tryller med et gulv - se evt. anden tråd her. Der står en del omkring Leif og hans fantastiske kvalitets arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anbefaler absolut også Leif (bemærk at firmaet stadig eksistere - det er bare flyttet til Tommelilla). Leif tryller med et gulv - se evt. anden tråd her. Der står en del omkring Leif og hans fantastiske kvalitets arbejde.
Tak - har du evt. et link og/eller kontaktinfo?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Parkettservice v. Leif Henriksson Lantmannav. 11 273 95 TOMELILLA Tlf. 0417 - 304 11 Hvis du søger på Gulv herinde kan du finde ret mange anbefalinger af Leif - inkl. min :-) Han arbejder stadig i Malmø. Suverænt, kvalitetsarbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites