Jump to content
Guest Bøf

HSB bolina/Telia - IP telefoni

Recommended Posts

Guest Bøf

Nogen der ved hvornår dette tilbud kommer ud? Og er der egentlig nogen grund til at køre med på Telias IP løsning fremfor fx Telsome og nogen af de andre ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Bøf

På hjemmesiden http://www.bolina.hsb.se/bolina2005/index.php?VAL=faq_iptele kan man læse flg: Frågor och svar IP-telefoni Fråga: När kan man beställa IP-telefoni? Svar: Den 12/10 kommer vi lansera IP-telefoni i Bo-Lina. Vi har idag 2st lokala IP-telefoni leverantörer som kommer att finnas i nätet till en början. Telia samt Digisip. Fråga: Kan man ha IP-telefoni utan Dator / Internet abonnemang? Svar: Ja, det kommer finnas IP-telefoni abonnemang som inte kräver att ni har Dator / Internet anslutning hemma. ----------------------- Gad vide om de sender mere info ud? Eller skal man selv tilslutte sig et eller sted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Fordelen ved Telsome eller andre danske udbydere er at du får et dansk nummer telefonnummer. Derved ringer alle dine venner og familie til dansk takst når de ringer til dig og du ringer ud til dansk takst.. Dette gælder jo primært hvis dit behov for telefoni primært retter sig mod DK:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kører nu Redspot (http://www.redspot.info/page.aspx?ID=6494DED3-8642-41F1-8C92-210F7EF5D8EB). Skandinavien+, så kan vi ringe til Danmark, Norge og Sverige, Storbritannien og Nordirland fastnet lige så tosset vi vild, til bare 89 DKK / mdr. Det er vi RIGTIG glade for og det virker bare ! Jeg kører på en Bredbandsbolaget forbindelse (10 Mbit ADSL) - det spiller bare MAX.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jep... Der er ingen grund til at bruge telefonselskabernes IP telefoni... Man kan få lige den løsning der passer til ens behov... Det er rart. Jeg bruger også redspot... Det virker upåklageligt...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Polle

Ang Ip telefoni er det så korrekt forstået at jeg IKKE behøver et falstnetstelefonstik ? Kun et bredbaandsstik/forbindelse Læser om Redspot, men kan ikke helt overskue hvad jeg skal bruge. (har nemlig ikke telefonstik - eller rettere sagt et fungerende telefonstik)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ang Ip telefoni er det så korrekt forstået at jeg IKKE behøver et falstnetstelefonstik ? Kun et bredbaandsstik/forbindelse Læser om Redspot, men kan ikke helt overskue hvad jeg skal bruge. (har nemlig ikke telefonstik - eller rettere sagt et fungerende telefonstik)
Det absolut eneste du skal bruge er en internetforbindelse af en vis hastighed (kravet er vist 128/128 men du skal nok have en del mere hvis du ønsker en god forbindelse).. Ah det er løgn, du skal også bruge enten en adaptor og en alm telefon eller en IP telefon...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Polle

Ok takker. Også sådan jeg har opfattet det. Men hvad er så forskellen på en alm telefon og en Ip telefon? Eller hvad er fordelene ved den ene fremfor den anden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du kan også bruge en alm tlf ved hjælp af en ATA boks ... Så behøves du ikke at skifte dine B&O tlf.... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ok takker. Også sådan jeg har opfattet det. Men hvad er så forskellen på en alm telefon og en Ip telefon? Eller hvad er fordelene ved den ene fremfor den anden
Du skal have en dims til at oversætte signalet via nettet, det kan enten komme i form af en boks + en alm telefon eller en indbygget boks i en IP telefon (stærkt forenklet:) ). Fordelen ved en boks + alm telefon er nok, som Brian skriver, at man selv kan vælge designet på den telefon man har stående fremme i stuen. De IP telefoner jeg har set er direkte afskyelige at se på..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites