Jump to content
bal

Er der en speditør i forummet?

Recommended Posts

Vi skal have sendt 6 flyttekasser til Sydney (flyttegods), og vi vil godt lige høre, om der er nogen speditør i forummet, som måske kan hjælpe os med dette? Da vi flytter til Sydney, kunne vi godt tænke os at få lidt privatflytte gods til Sydney, og måske er der en container, hvor der lige var plads til 6 flyttekasser. Samtidig har vi hørt, at det kan være meget dyrt, at få det igennem den Australske told selvom det er privat flyttegods... Er der nogen som kender noget til det og hvad det cirka koster? Danskerne i Australien mangler big time sådan et godt forum som Øresundsdebatten. Vi har brugt den rigtig meget i vores tid i det svenske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager det ikke vildt langt tid at få flyttegods så langt væk? For slet ikke at nævne tiden igennem toldsystemerne m.m. Noget á la en måneds tid eller...? (Lidt OT...men jeg var bare nysgerrig)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det tager ca. en måned!!!! SÅ det er sku lang tid. Så det skal gerne sendes engang i december. VI flytter derned til januar. Vi har også været i overvejelser om at lade være - men det er jo lidt hyggeligt, at have lidt "dansk" med derned. Vi har fået et tilbud på omkring 2200dkr., hvilket jeg tror er rimelig billigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det tager ca. en måned!!!! SÅ det er sku lang tid. Så det skal gerne sendes engang i december. VI flytter derned til januar. Vi har også været i overvejelser om at lade være - men det er jo lidt hyggeligt, at have lidt "dansk" med derned. Vi har fået et tilbud på omkring 2200dkr., hvilket jeg tror er rimelig billigt.
Jeg fik mit gods med samme flyver herop til grønland :th2: Umiddelbart synes jeg at 2200 lyder som et rigtig fornuftigt tilbud som jeg ikke ville tøve med at tage imod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har boet i Australien og har permanent residency der. Da jeg flyttede fik jeg ti store kasser med derned for 5000kr (og det tog kun 3dg). Men told og det hele er dyrt ja. Kan ikke huske præcist hvad det koster men har da stadigvæk mine papirer. Skal i flytte derned permanent? Der er nogle specielle regler der gælder hvor i med fly selskaberne kan få mere baggage med billigt. Men ja umiddelbart lyder 2200 kr ok men det skal heller ikke koste meget mere. Husk at lave end liste med hvad i har i alle kasserne så går det meget lettere igennem tolden. Har i begge fået job dernede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

bluee: Hvordan kan det være, at man skal betale told af sit private gods? Jeg har også snakket med nogen, som siger, at det skal jeg ikke betale for... Så min mistanke er, at man ikke betaler told, men et eller andet "fee", for at de kigger kasserne igennem. Men jeg ved det ikke.... willerup: Glæder mig til at høre, hvad din Aussie arbejdskollega siger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener heller ikke, at så længe du har toldpapirerne iorden, du skal betale noget. Dog skal disse toldpapirer (som hedder et eller andet på fransk jeg ikke kan huske) vise ALT hvad der er i kasserne. Jeg havde engang en kæmpe flightcase på hjul med til Singapore...og jeg skal love for at denne vakte opsigt. Der var ikke den tolder der ikke blev nysgerrig.... Og en side-note: Flightcase´n var markeret med store "THIS SIDE UP"-markeringer og deslige. Da den kom retur fra flyet ved hjemkomst, var det på en rullevogn...PÅ HØJKANT! *grrr* Bagage-padder...pure and simple!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke betale told af privat gods du har ejet i mere end 1 år er reglen vist, men hvem checker? Jeg havde 2 computere og andet nyt gods med til Australien og ingen der spurgte eller ville se kvitteringer. Det er din fragsmands ansvar at det bliver sendt som "personal goods" eller hvad det nu hedder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites