Jump to content
Miriam

Sturup kalder !!

Recommended Posts

Hey er der mulighed for bare at kommer forbi og kigge, samt se hvem der ellers kommer, eller er arrangementet lukket for så det kun er for betalende kursister?
Hvis de nu skulle nægte dig adgang, hvilket skulle være underligt, kan du altid stå nede ved volden i svinget ude ved p-pladsen. Det er uden for området og ikke afspæret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et lille spörgsmål til bilfolket, som jeg har tänkt på: Er det ikke svärt at overhale på Sturup (eller hvilken som helst anden bane, Sturup er bare den eneste bane jeg har väret på)? Jeg synes ikke der er meget plads til overhalinger på mc, hvad gör I bilister? ~Sanne (...en pige... :o ) P.S. Sturup er da kanon efter den er blevet lavet längere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Og I behöver ikke skrive, at I bare körer hurtigere end de andre :cool: Jeg synes bare ikke selve banen er särlig bred... men det er måske bare mig...
Ved ikke om jeg er den eneste der tænker "hvor meget plads skal du bruge?!?!?!" :) men der er da masser af plads, også i bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved ikke om jeg er den eneste der tænker "hvor meget plads skal du bruge?!?!?!" :) men der er da masser af plads' date=' også i bil.[/quote'] Ved godt at det måske kan lyde märkeligt, men det er bare noget jeg har tänkt på, når jeg har forsögt at overhale andre på mc, hvor jeg ikke synes der er overvälende med plads (men jeg er også bare nybegynder), og så synes jeg biler er nogle store lokummer, så jeg tänkte om det overhovedet kunne lade sig göre, men det lader ikke til at väre noget problem... hmmm... Er desvärre ikke hjemme d. 30, ellers kunne jeg väre smuttet forbi og set, og det er vel sidste gang i år eller? ~Sanne:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne have lov at brokke mig over arrangementet på Sturup, da jeg syntes det er meget underligt med alle de STRIKSE regler i forbindelse med kørsel på banen og så at der samtidig ingen forsikring gælder. Der står i mailen som er udsendt at BMW club danmark fralægger sig et hvert ansvar, men hvordan kan de gøre det, hvis alle de regler er lavet? så må de jo tage ansvar på en eller anden måde? Nå men alt i alt, så har jeg frameldt mig, da jeg syntes det ville være spild af penge ikke engang at kunne overhale på hele banen, eller derimod have passager med, eller måtte køre med nedrullede vinduer og lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Michael Stilling

Kære Niw Årsagen til at disse regler er lavet er for din, dine medkører og arrangørenes egen sikkerhed. Jeg har lavet disse arrangementer i 5 år nu mellem 4-6 gange om året til stor tilfredshed for alle deltagere øvede nogen med mere end 25 års baneerfaring samt begyndere. Problemstillingen er som følger (tro mig jeg har brugt år på at få det her på plads) som arrangør er du ikke sikret en evt. erstatningspligt i tilfælde af et uheld på banen, selv om du har lavet en ansvarsfraskrivelse !!! det er meget vigtigt det her ! og svært at forstå, men sådan er det. Derfor har jeg i samarbejde med advokatfirmaet Norsker og Jacoby lavet et reglement og en dertilhørende ansvarsbeskrivelse som gør at vi som arrangøre og klub kan sikre os at hvis der måtte ske noget så resikerer vi ikke at må gå fra hus og hjem. Den anden fordel du som deltager har, er at det faktisk er muligt som noget af det eneste Track day arrangement, at få din forsikring til at dække enten ansvar eller fuld, men det er op til dine individuelle forhold at afgøre det, reglementet er godkendt at forsikringsoplysningen og burde kunne gå som kørerteknisk kursus efter som der absolut ikke er tale om race, der er dygtige instruktører med hvergang. Vi vil gerne give muligheden for at lærer noget for vores deltarere på flerer niveauer og alle skal have det sjovt. I bliver inddelt i grupper efter erfaring netop for at man ikke som nybegynder skal ligge med en M3 csl eller en GT3 med en fører der har kørt bane i 20 år i nakken heletiden for det er ikke sjovt for nogen. Men selv om man er begynder eller let øvede kan der jo være forskeld på materiel eller vågemod og det skal være muligt at have det sjovt ligemeget hvem man er. Vi har endnu ikke haft en eneste bil der er kommet til skade og jeg agter heller ikke at få det. Alternativet er at kører under DASU regler men det skaber nogle helt andre problemer ikke mindst økonomisk for dig som deltager. Jeg vil sige der er faktisk en årsag til at du ikke må kører med vinduerne nede, med passagerer, overhale på hele banen, kører uden hjælm, ulovlig bil m.m. vi er ikke alle trænede racerfører og kan derfor have svært ved at kende hinandens kørsel og hvis man ikke lige forstår hinanden i en overhaling så er det der opstår farlige situationer og dem vil vi minimerer. jeg ved godt der arrangeres mange track days med andre eller ikke eksisterende regler men enten tager man bare risikoen eller også ved man ikke hvad man risikerer til stor fare for alle. Jeg håber du alligevel vil komme vi er rigtigt mange på alle niveauer på søndag, mod 40 biler så det bliver sku sjovt. Tro mig du skal nok få mulighed for at prøve grænser hvis du vil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites