Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2005 Din Golf GTI er tilfældigvis ikke hvid vel?LOL...Moerke var "hende der kørte 90, og blev overhalet hele tiden" ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 12, 2005 LOL...Moerke var "hende der kørte 90' date=' og blev overhalet hele tiden" ;)[/quote'] WEEE ja for så kan det kun være en og den samme:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2005 Din Golf GTI er tilfældigvis ikke hvid vel? Hvis du hentyder til mig, så er min golf TDI rød... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 12, 2005 Hvis du hentyder til mig' date=' så er min golf TDI rød...[/quote'] Hmm ja det var vist ikke helt klart, vi blev bare overhalet af en hvid golf der blæste afsted...men han slap tilsyneladende for fartkontrol da de allerede havde 3 biler holdende....tænkte det måske var dig...but not Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest _JK Anmeld indhold Besvaret October 12, 2005 Nogen gode venner, der arbejder på broen? Er der nogen der kender ansatte på øresundsbroen!? De får oplysningerne i god tid og så kan vi jo bare lave en mailingliste istedet. (så det ikke er officielt som siden her) Jeg var inde idag for at få en ny brobizz og gutten i skranken kunne oplyse mig nøjagtige tider og steder for de kommende fartkontroller. Mvh. Jesper Kimer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2005 hehe, jeg kom i overhalings banen, med 120-130 kmt i min BMW Z4 sort. Blev heldig vis ikke stoppet, da det ellers ville ha kostet et klip i kortet og en pæn bøde, det har været ved en 8.30 tiden. de hande 3 inde ov var ved at skrive bøder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Razzia.dk var skam også billigere i starten. Jeg var selv tilmeldt - men blev træt af at modtage deres skidt efter at det ikke længere var aktuelt. (læs: info om kontrol sket om formiddagen modtaget kl 3 om natten dagen efter) Om de har fået mere styr på det, skal jeg ikke kunne sige. Men da de jo er den eneste der udbyder en sådan service, så kan de jo nemt sætte priserne som de lyster. Hvad de så også gør.... Jeg anmeldte det til razzia.dk via sms kl 07.58 og kl 08.01 blev min anmeldelse send ud til brugerene så jeg synes da det går ret stærkt. havde samme oplevelse i dag da jeg anmeldte lasermåling ved Bella centret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Pas nu på med at foreslå ulovligheder herinde!!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Der er intet ulovligt i at informere om trafik/fart-kontroller :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Der er intet ulovligt i at informere om trafik/fart-kontroller :) Jo, hvis man som ansat hos Øresundsbron videregiver interne, fortrolige oplysninger er det... (om ikke ulovligt, så i hvert fald i strid med vedkommendes ansættelsesaftale!!) Og ulovligheder vil vi jo ikke have herinde!!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Jo, hvis man som ansat hos Øresundsbron videregiver interne, fortrolige oplysninger er det... (om ikke ulovligt, så i hvert fald i strid med vedkommendes ansættelsesaftale!!) Og ulovligheder vil vi jo ikke have herinde!!! :th2:Ok...jeg vidste ikke dette stod anført i deres kontrakter. Men det må det jo gøre, siden du nævner det. Omvendt, så ville jeg da også kunne se det skumle i "SCHYYYY...i må ikke sige noget...for nu skal politiet ud med deres pengemaskine på vores bro..." (og skyde løs som gale på folk der både kører som sindssyge...og så sandelig også knalde dem der kører pænt, men desværre fire kilometer over tilladt hastighed. *KACHING*...500 kr i bøde med posten) Men enig. Ulovligheder skal vi ikke opfordre til. Og det lader vi så være med. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Ang bøde Hej Er der nogle her på forumet der har fået en bøde i DK, hvor i har kørt i en svensk indregistreret bil. Hvad sker der. Sender de bøden med posten til Sverige og i så fald hvad sker der hvis man ikke betaler?? Splint Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Hej Er der nogle her på forumet der har fået en bøde i DK, hvor i har kørt i en svensk indregistreret bil. Hvad sker der. Sender de bøden med posten til Sverige og i så fald hvad sker der hvis man ikke betaler?? Hvis du uheldig kræver de kontant betaling på stedet. Hvis de sender regningen, og du ikke betaler vil den blive kradset ind via Kronofogdemyndigheten er jeg ret sikker på. Men har ikke prøvet i praksis! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Hej Er der nogle her på forumet der har fået en bøde i DK, hvor i har kørt i en svensk indregistreret bil. Hvad sker der. Sender de bøden med posten til Sverige og i så fald hvad sker der hvis man ikke betaler?? Splint Har prøvet det, men betalte i tide.. Du får et normalt girokort tilsendt til indbetaling. Betaler du ikke, ryger sagen i første omgang til en dansk domstol - her har du mulighed for at "føre din sag", og taber du her er der ingen vej udenom. Den ryger først og fremmest til lønindeholdelse i Danmark (hvis du har dansk arbejdsgiver), alternativt til KFM i Sverige - og så betaler man!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesper008 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2005 Hmm jeg blev knipset på østerbro. En måneds tid efter kom der et brev fra min lokale politistation. De bad mig kontakte dem da der var kommet en fartbøde fra danmark. Jeg kontaktde dem, fik en dame i tale der fortalte at de pr. lov i sverige ikke måtte videresende billeder. Jeg kunne komme og se bødeforlægget hos dem, eller jeg kunne erkende her og nu. Jeg ville gerne se det før jeg betalte sagde jeg, jamen det var jeg meget velkommen til, de havde åbent til 1600. Det kan jeg ikke nå da jeg først er i malmø ved 1800 tiden fortalte jeg. Nå ja det var ikke så godt, jamen så skriver jeg til danmark at du ikke kan godkende den, så må de sende yderligere bevis. Har du en dansk arbejdsadresse? Den fik hun så, jeg har ikke hørt noget endnu. Det var i juli, sidste år... Bøden var på 2000 danske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2005 klip i kørekort Der blev nævnt i fredagens lorry at der var 66 personer, som havde fået et klip og 6 hacde fået frakendt kørekortet. Plus at politiet var foruroliget over hvor mange mennesker som kørte for stærkt gennem tunnelen, som om folk ikke var opmærksomme på konsekvenserne i tilfælde af en ulykke dernede! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 Indslaget ses her http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=14-10-2005&cID=1&vId=261904 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 Der var vel ikke nogen der så deres bil i indslaget vel?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Jeg tror faktisk at jeg så han i den røde Audi A4 her til morgen........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Der blev nævnt i fredagens lorry at der var 66 personer, som havde fået et klip og 6 hacde fået frakendt kørekortet. Plus at politiet var foruroliget over hvor mange mennesker som kørte for stærkt gennem tunnelen, som om folk ikke var opmærksomme på konsekvenserne i tilfælde af en ulykke dernede! Det er folk heller ikke. Folk er jo super bilister hvis du spørger dem. Det er først når konsekvensen af en eller anden punkterer med 200 km/t og tager 3 - 4 andre biler med eller en mister herredømmet og kører galt at folk gider bekymre sig. Hvis man nu måtte køre 110km/t dernede kunne det være folk ville overholde hastigheden, det er lidt det samme på det punkt ved sjællandsbroen hvor man kun må kører 90 kmt og så lige bagefter eller lige før må køre 110 .. Det er sikkert for sikkerhedsskyld, men jeg tror generelt folk er ligeglad, incl. mig, som heller ikke altid overholder hastighederne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Det ville være en meget god ide. Man er jo rimeligt afhængig af det stykke plast efterhånden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Problemet er ikke farten, men fartFORSKELLEN!!! Derfor kører jeg kun stærkt når trafikken er yderst begrænset i tunnelen.... Det tager ca 66,39 sekunder med 220km/t at komme igennem tunnelen.... Det tager ca 162 sekunder med 90km/t.... Ganger vi det med 10.000 biler i døgnet, så er der en forskel på 15935 minutter(265,58 timer), hvor der kan gå noget galt.... Så alt andet lige, kan man påstå at jo kortere tid man befinder sig i tunnelen, jo mindre er chancen for uheld.... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Problemet er ikke farten, men fartFORSKELLEN!!! Derfor kører jeg kun stærkt når trafikken er yderst begrænset i tunnelen.... Det tager ca 66,39 sekunder med 220km/t at komme igennem tunnelen.... Det tager ca 162 sekunder med 90km/t.... Ganger vi det med 10.000 biler i døgnet, så er der en forskel på 15935 minutter(265,58 timer), hvor der kan gå noget galt.... Så alt andet lige, kan man påstå at jo kortere tid man befinder sig i tunnelen, jo mindre er chancen for uheld.... ;) Ahhhhhhhhh................mooooooooon ikke at ved at køre 220 km/t forøger chancen for at der går noget galt og det går meget godt op med den ekstra tid man opholder sig i tunnelen ??? :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Problemet er ikke farten, men fartFORSKELLEN!!! Derfor kører jeg kun stærkt når trafikken er yderst begrænset i tunnelen.... Det tager ca 66,39 sekunder med 220km/t at komme igennem tunnelen.... Det tager ca 162 sekunder med 90km/t.... Ganger vi det med 10.000 biler i døgnet, så er der en forskel på 15935 minutter(265,58 timer), hvor der kan gå noget galt.... Så alt andet lige, kan man påstå at jo kortere tid man befinder sig i tunnelen, jo mindre er chancen for uheld.... ;) Supermule - du er ved at skubbe til naturlovene I almindelighed har et døgn kun 24 timer - der er dog lige det med skud-sekundet, der ind i mellem bliver nødvendigt. Men et døgn med mere end 265 timer - forhåbentlig skal vi stadig kun arbejde i ca. 8 timer. Meget værre er det, at der er en alvorlig fejl i dit ræsonnement ;) Du nævner, at med den nævnte hastighedsforskel er der 265,56 timer i døgnet, hvor det kan gå galt. Almindeligvis er der kun 24 timer i døgnet, hvor det kan gå galt. Ellers synes jeg, at din teori er ganske underholdende :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 31, 2006 Du tager fejl Kim..... Det er jo det samlede timeantal og ikke et udtryk for længden på døgnet.... Du kan resonere sådan her.... Hvis alle kørte 220km/t i tunnelen, så var der ca 11 døgns mindre chance for uheld pr døgn... Dvs at for ca. hver måned har du elimineret et helt år med uheld.... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites