Jump to content
Elong/støvring

så fik vi set lidt på det svenske, men?

Recommended Posts

Så er jeg her lige igen med lidt spørgsmål! Vi har været over og kikke på de forskellige områder i dag, limhamn, lindeborg,almvik osv, mange gode steder, især limhamn Øn! Men.... Ringede til skåne sparbanken(dem som samarbejder med danske bank) for at få lavet en aftale mht lån, hun sagde så til mig at hun skulle i kontakt med min danske rådgiver først, og så ville hun vende tilbage.. OG så sagde hun at de hun låner 75% og resten skal man låne i dansk bank, er det normalt? Hun hed anna et eller andet(hvis nogen kender hende :) ) Ellers andre gode råd omkring den bank??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en dårlig oplevelse hos den samme bank, vi skulle låne til et hus til 3 mill. Sv.kr, hvor vi ville lægge 500000 Sv.kr i udbetaling. Ifølge den bolig-beregning hun lavede ville vi så, når ALLE(!) faste udgifter var betalt inkl. bil, bro, benzin, mad, tøj osv. have et rådighedsbeløb på 15000 sv.kr. Det mente hun var i underkanten, hvorfor vi nok skulle kigge efter hus til 2,5 mill. istedet?!? Vi endte så med at låne pengene i Handelsbanken, som har været utrolig flinke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det er efter min bedste overbevisning ikke sådan andre banker kører det. Den gamle tommelfingerregel hedder 75% bund, 15% top og 10% i udbetaling. Dette kan som beskrevet mange steder afvige fra bank til bank, kunde til kunde. Jeg sagde jo til dig Ön var noget særligt:):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

man SKAL ha svensk personnr for at låne i SBAB Brug istedet foreningssparbanken, eller SEB, de har begge kontorer i DK og kender flere der har haft gode erfaringer med begge. Incl mig selv. Min erfaring er dog også at det afhænger MEGET af hvilken bankrådgiver man ender op med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK bank Vi har lige købt hus i Limhamn og har lånt pengene til huset (de resterende 90%) i Skånes Provinsbank som er Danske Bank i Sverige. De har været utroligt søde og der har ingen problemer været overhovedet. Har talt med Margereta “Titi” Stener. Så jeg kan kun varmt anbefale SP. Inden vi købte havde vi fået lavet en dansk købebudget i DB, hvor max. lån og rådighedsbeløb blev udregnet efter danske forhold. Dette blev sendt til Skånes Provinsbank som så havde noget at gå udfra. Vi skiftede til Danske Bank i DK inden eller imens vi kiggede på hus i Malmö området, da vi blev rådet til at have en bank der både findes i DK og i Sverige. Da det gøre overførsel af penge lettere, billigere og væsentligt hurtigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

DB / Skånes Provinsbank... Vi havde fået GO fra Danske Bank i København men Skånes Provinsbank mente at det var ALT for mange penge og at vi burde se os om efter noget billigere. Efter det har vi uden problemer fået tilbud fra tre banker, og er endt med at vælge Handelsbanken. Men fik super behandling hos de andre SEB i DK + Nordea i Malmö... Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites