Jump to content
Jette

Det var mere end ordbogen kunne .....

Recommended Posts

Guest Supermule

Ja... Det er et svensk ord man bruger når man har foretaget vedligeholdelse... Det er vel at sammenligne med vedligeholdelsesomkostninger....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i en bostadsrättskontrakt faldt jeg over "underhållsåtgärd" og det kunne jeg til gengæld ikke finde i ordbogen. Er der nogen forslag? :scared:
Hvis det skal være heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt rigtigt så er en åtgärd ikke noget med en udgift, men noget med noget, man gør, altså en vedligeholdelsesforanstaltning i dette tilfælde. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nej for det er noget man har gjort vedr vedligeholdelsen.... Det er noget man har foretaget sig, altså fortid. Dog er omkostning egentlig heller ikke det rigtige ord, men da det er noget der ER sket, så kan man vel godt kalde det for omkostninger... Men det er lidt flydende.... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej for det er noget man har gjort vedr vedligeholdelsen.... Det er noget man har foretaget sig, altså fortid. Dog er omkostning egentlig heller ikke det rigtige ord, men da det er noget der ER sket, så kan man vel godt kalde det for omkostninger... Men det er lidt flydende.... ;)
Hvor ved du fra, at denne åtgärd allerede er udført?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu vi snakker om at oversætte underlige ting, så er grænsen nået for mine svensk-kundskaber med disse: Det handler om en lejeaftale på en P-plads i min Brf. "Den här P-platsen har ej brickor" - hvad er brickor? Mvh Mikkel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Tror snart ikke jeg tør svare, men jeg gør det alligevel... Jeg TROR det er de små skilte for enden med dit reg.nr på, således man kan se det er din plads... Det er nok bare et frit P område og der kan du holde som du vil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige over og vise nogle af mine venner min lejlighed og vi gik rundt og fandt rent faktisk den P-plads det drejer sig om. Der er nemlig numre på alle P-pladserne og det passer til et nummer der står min kontrakt. At der så holdt en bil der i øjeblikket, det er noget andet.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved heller ikke rigtig om jeg tør svare, det er jo ikke sikkert, det er så enkelt, som jeg tror, men er det ikke bare en p-skive? Sån en der viser, hvornår man parkerede? Er det for nemt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites