kstoffer 10 Anmeld indhold Skrevet October 7, 2005 Er der nogen der kan anbefale værksted til reperation af Audi (A4 TDI) i nærheden af Malmö? Selv kender jeg kun til DinBil men jeg mener jeg har hørt noget dårligt om dem. Er der nogen der har erfaringer? På forhånd tak Kristoffer Madsen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Er der nogen der kan anbefale værksted til reperation af Audi (A4 TDI) i nærheden af Malmö? Selv kender jeg kun til DinBil men jeg mener jeg har hørt noget dårligt om dem. Er der nogen der har erfaringer? På forhånd tak Kristoffer Madsen Hmm indtil i sidste uge havde jeg ikke noget direkte dårligt at sige om DinBil men efter de har haft min A4 TDI forbi 2 gange indenfor 14 dage til ialt 10.000 sek og bilen stadig ikke kan starte (periodisk) er jeg lettere frustreret.. Ved der er nogen der taler om et motorcenter i Skurup, søg efter det, de skulle være autoriserede.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Jeg har et problem med min A3 lige nu og det har jeg Din Bil Syd til at kigge på. Jeg har ikke haft nogen dårlige oplevelser med dem, de er nok ikke de billigste, men jeg har det bedst med at det er et autoriseret værksted der tager sig af det hvis det er lidt mere kompliceret ting. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kstoffer 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Start problem Audi A4 Det er lidt underligt jeg har faktisk også samme problem med min Audi (A4 TDI) 1998. Det nu ikke er det jeg skal have repereret. Efter at have testet med Vag-Com siger den at det er startspærren der er problemet - på nettet har jeg senere fundet at man bør rense kontakterne til tændningslåsen, jeg har ikke selv prøvet endnu - måske var det en ide. Forekommer problemet hyppigere med den ene nøgle end den anden? Det gør det nemlig for mig. /Kristoffer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Det er lidt underligt jeg har faktisk også samme problem med min Audi (A4 TDI) 1998. Det nu ikke er det jeg skal have repereret. Efter at have testet med Vag-Com siger den at det er startspærren der er problemet - på nettet har jeg senere fundet at man bør rense kontakterne til tændningslåsen, jeg har ikke selv prøvet endnu - måske var det en ide. Forekommer problemet hyppigere med den ene nøgle end den anden? Det gør det nemlig for mig. /Kristoffer Åh åh... min er en 2,5 TDI fra 2001. Audi siger de ikke kan se fejlen. (læs: bilen skriver ikke selv hvad der er galt, også er de på bar bund:mad: ) . Jeg har en tid hos en Elektromekaniker på mandag, han vil skifte bundtændingslåsen (??aner intet om biler) det er en rep til max 1500 om kræver ingen omkodning eller andet smart. Han er sikker på det er problemet for når den ikke vil starte kan jeg tvinge den ved at lirke på nøglen. Jeg kan vende tilbage i næste uge når jeg forhåbentligvis ved om min bil igen er driftsikker.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kstoffer 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Startproblemer igen Tja det er jo spændende om det virker. Jeg mener de skriver noget om hvad der kan være galt hvis der ikke kommer nogen fejl på vag-com'en i TDI-faq og man har startproblemer (søg efter det på nettet). Men det med tændningslåsen virker meget sandsynligt synes jeg. Problemet med min er i øvrigt at den starter fint og så efter 1 sek. går i stå (på grund af manglende signal fra startspærren. /Kristoffer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Tja det er jo spændende om det virker. Jeg mener de skriver noget om hvad der kan være galt hvis der ikke kommer nogen fejl på vag-com'en i TDI-faq og man har startproblemer (søg efter det på nettet). Men det med tændningslåsen virker meget sandsynligt synes jeg. Problemet med min er i øvrigt at den starter fint og så efter 1 sek. går i stå (på grund af manglende signal fra startspærren. /Kristoffer Nå det er slet ikke det samme, min starter slet ikke. Alt lyser normalt og kontrol OK, my ass, men den end ikke prøver at starte.... med mindre man lirker hårdt på nøglen så starter den.. nogle gange. Men oftest starter den blot helt normalt og går aldrig ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Lige i nærheden af Malmø vil jeg dog ikke kalde det men kørte hver gang til Tommelilla til Michelsen biler. Aut. audi/vw værksted. Service helt i top og priserne langt billigere end i malmø Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 www.motorcenter.se Et aldeles udmærket audi-skoda-vw værksted i Skurup. Åbner tidligt om morgenen - lukker først tidligt på aftenen. Anbefalelsesværdigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kstoffer 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Mange tak for svarene - jeg glemte måske lige at nævne at jeg i princippet er ligeglad med om det er en autoriseret forhandler (og til dels også med prisen - det skal betales af en andens forsikringsselskab). Det drejer sig om udskift af bagklappen, lygte, maling af venstre bagskærm. /Kristoffer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hansi 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Hmm indtil i sidste uge havde jeg ikke noget direkte dårligt at sige om DinBil men efter de har haft min A4 TDI forbi 2 gange indenfor 14 dage til ialt 10.000 sek og bilen stadig ikke kan starte (periodisk) er jeg lettere frustreret.. Ved der er nogen der taler om et motorcenter i Skurup, søg efter det, de skulle være autoriserede.. Hvilke værksted var det? Hvis det er den nede i fosieby, så kan jeg også snakke meget negativt om dem. Jeg fik den til rep. 2 gange af 1500 sek uden af få noget ud af det som dig. Dinbil i malmö ser ok ud indtil videre synes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Hvilke værksted var det? Hvis det er den nede i fosieby, så kan jeg også snakke meget negativt om dem. Jeg fik den til rep. 2 gange af 1500 sek uden af få noget ud af det som dig. Dinbil i malmö ser ok ud indtil videre synes jeg. Desværre det er DinBil i Bulltofta, Pilotgatan... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
boysen 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2005 Jeg kan kun anbefale motorcenteret i skurup. De er som nævnt autoriserede, og har en kanon service, overholder tider osv. De 2 gange jeg har haft behov har været de absolut bedste værksteds oplevelser jeg nogensinde har haft! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret October 10, 2005 Til alle jer der havde periodiske (start) problemer med det ene eller det andet hvor värkstedet ikke kunne finde fejlen. Jeg har selv have en Volvo S80 T6 med periodiske problemer der begyndte de alt ville skifte dele ef elektronikken ud en efter en med så sagde jeg stop. Jeg skulle selv betrale for alt de skulle skifte selv om det ikke forbedrede skaden. Jeg bad dem, under egen overvågning, at kontrollere stikkene hvor alle kablerne bliver samlet. De mente at der var noget med en sensor ved baghjulene til DTC kontrollen (hvad ellers der er for noget) så jeg bad dem i stedet for at vi fulgte kablerne fra denne sensor og op til hovedkomputeren, jeg fik dem til at smöre stikkene ind i kontakt fedt. Det hjalp med den fejl, men det er vel for f..... ikke mig som kunde der skal guide Volvos störste värksted i Skåne (jägersro) Men få dem til at tjekke stikkene for ir, rens dem og smör dem ind i kontaktfedt (forebyggende). Venlig hilsen en tidligere Volvoejer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 14, 2006 Boykot DinBil Malmø Så er det vist tid til at genoplive denne ældre men absolut ikke outdatede tråd. Jeg er lige nødt til at rase lidt ud, jeg undskylder på forhånd og håber at mit udfald mod DinBil Malmø ikke kan fortolkes som "hetz mod folkgrupp". Hold jer fra det lorte værksted, aldrig har jeg oplevet så inkompetente idioter. Når en akademisk uddannet kvinde kan forudsige mere som sin bil end en uddannet mekaniker så står det VIRKELIGT GALT TIL!!! Vi har som beskrevet tidligere haft lidt problemer med vores ellers elskede Audi. Det hele begyndte med startproblemer som beskrevet i denne tråd. Det er en meget lang historie som jeg vil spare jer for, men summa summarum så fandt DinBil Malmø (Bulltofta) ud af at kombiinstrumentet (styrecomputeren for de uindviede) var gået kold og den fik vi så byttet i december. (Forinden var gået uger med fejlfinding uden resultat, værkstedsregninger for forskellige dele de "måske troede var problemet", 4 møder med Falck redningskorps på begge sider af sundet, og et hav af forskellige lånebiler. HURRA for mobilitetsgarantien). Never mind, da jeg hentede bilen efter udskiftningen af kombiinstrumentet virkede tankmåleren pludselig ikke. Jeg stod fast på de måtte have kodet instrumentet forkert til en større tank, men nej nej det var desværrre tankmålenen, der sjovt nok, var gået lige præcis den dag de skiftede kombiinstrumentet... (dooh) pris 3500 sek oveni de snart flere tusind kroner vi havde smidt i hovedet på dem for bytte af alt muligt andet lort. De havde skam kigget på kodningen og den var helt ok og det var nr. 2 måler i selve tanken der var gået, det kunne de jo se den var. Da jeg på daværende tidspunkt var pisse træt af Din Bil bookede jeg tid til bilen hos Motorcenter Skurup for at få en 2nd opinion. Idag fik jeg så hentet den fra Skurup og.... fejlen på tankmålene skyldes at Din Bil Malmø havde kodet kombiinstrumentet forkert!! hvilken overraskelse.. De havde ved indkodningn sagt "nej" til Quattro, til trods for at der står quattro på såvel fronten som alle mulige andre steder...FLOT SÅ!! Denne fejl har for det første resulteret i vores tankmåler viste forkert.... det er sgu en ting. En helt anden ting er at jeg har futtet rundt på sne og isglatte veje i en firhjulstrukket bil, der sjovt nok troede den var forhjulstrukket!! Godt nok har den trukket på alle 4 hjul men alt elektronisk sikkerhedsudstyr har været ude af funktion!! Kan I lige se jeg var skredet ud på glat vej og havde haft brug for ESP??? Iøvrigt mente Skurup at havde jeg bonnet ud for en ny tankmåler, så var fejlen aldrig opdaget, da man kan kalibrere måleren til at vise fuld tank selvom der er fejl i kombiinstrumentet...Så havde jeg stået 3500 kr fattigere og med en bil der stadig troede den var forhjulstrukket... Jeg kan kun anbefale Motorcenter Skurup så her få I lige FAQ: 1. Jamen jeg er nødt til at bruge Din Bil Malmø fordi jeg vil have mobilitetsgarantien gælder. WRONG Skurup er godkendt Audi (VAG) værksted så mobilitetsgarantien gælder ved service hos dem også.. 2. Der er så langt til Skurup så jeg kan ikke nå at hente og aflevere bilen når jeg arbejder i København, iøvrigt behøver man 2 biler for at kunne aflevere den derude. WRONG (eller dvs jo der er 40 km til Skurup fra Malmø:) ) Men de åbner 6.30 og lukker 18.30 og du kan sagtens hente bilen lørdag også. Jeg fik lånebil til et symbolsk beløb så man behøver ingen ekstra bil eller kørselslejlighed. Desuden sender de, modsat Din Bil, regningen med posten med flere dages betalingsfrist så det er meget mere fleksibelt. 3. Jamen de er så flinke på Din Bil i Malmø. WRONG WRONG WRONG, og de er meget flinkere i Skurup:) P.S jeg fik iøvrigt Din Bil til at betale for den omkodning af kombiinstrumentet som Skurup har foretaget idag. MEEEEN det er ingen undskyldning og de er for altid fravalgt. Jeg håber andre vil lære af mine fejl og vælge Motorcenter Skurup som 1. valg næste gang I skal have bilen på værksted. Er du ikke overbevist så tænk over følgende: Q: Hvordan kan et så stort autoværksted overleve i en flække som Skurup?? (undskyld Skurup borgere..) iøvrigt med så ringe en hjemmeside??? A: Det kan det udelukkende fordi de er SÅ dygtige at folk gider køre den ekstra tur ud på bøhlandet....Så tag lige og gør det næste gang... www.motorcenter.se Fortsat god dag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2006 Jeg har haft nogle gode erfaringer med Din Bil i Trelleborg, holder mig langt væk fra Din Bil Malmö. Peter H anbefaler også et VAG værksted i Hörby (correct me if I am wrong) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Så er det vist tid til at genoplive denne ældre men absolut ikke outdatede tråd. Jeg er lige nødt til at rase lidt ud, jeg undskylder på forhånd og håber at mit udfald mod DinBil Malmø ikke kan fortolkes som "hetz mod folkgrupp". Hold jer fra det lorte værksted, aldrig har jeg oplevet så inkompetente idioter. Når en akademisk uddannet kvinde kan forudsige mere som sin bil end en uddannet mekaniker så står det VIRKELIGT GALT TIL!!! Vi har som beskrevet tidligere haft lidt problemer med vores ellers elskede Audi. Det hele begyndte med startproblemer som beskrevet i denne tråd. Det er en meget lang historie som jeg vil spare jer for, men summa summarum så fandt DinBil Malmø (Bulltofta) ud af at kombiinstrumentet (styrecomputeren for de uindviede) var gået kold og den fik vi så byttet i december. (Forinden var gået uger med fejlfinding uden resultat, værkstedsregninger for forskellige dele de "måske troede var problemet", 4 møder med Falck redningskorps på begge sider af sundet, og et hav af forskellige lånebiler. HURRA for mobilitetsgarantien). Never mind, da jeg hentede bilen efter udskiftningen af kombiinstrumentet virkede tankmåleren pludselig ikke. Jeg stod fast på de måtte have kodet instrumentet forkert til en større tank, men nej nej det var desværrre tankmålenen, der sjovt nok, var gået lige præcis den dag de skiftede kombiinstrumentet... (dooh) pris 3500 sek oveni de snart flere tusind kroner vi havde smidt i hovedet på dem for bytte af alt muligt andet lort. De havde skam kigget på kodningen og den var helt ok og det var nr. 2 måler i selve tanken der var gået, det kunne de jo se den var. Da jeg på daværende tidspunkt var pisse træt af Din Bil bookede jeg tid til bilen hos Motorcenter Skurup for at få en 2nd opinion. Idag fik jeg så hentet den fra Skurup og.... fejlen på tankmålene skyldes at Din Bil Malmø havde kodet kombiinstrumentet forkert!! hvilken overraskelse.. De havde ved indkodningn sagt "nej" til Quattro, til trods for at der står quattro på såvel fronten som alle mulige andre steder...FLOT SÅ!! Denne fejl har for det første resulteret i vores tankmåler viste forkert.... det er sgu en ting. En helt anden ting er at jeg har futtet rundt på sne og isglatte veje i en firhjulstrukket bil, der sjovt nok troede den var forhjulstrukket!! Godt nok har den trukket på alle 4 hjul men alt elektronisk sikkerhedsudstyr har været ude af funktion!! Kan I lige se jeg var skredet ud på glat vej og havde haft brug for ESP??? Iøvrigt mente Skurup at havde jeg bonnet ud for en ny tankmåler, så var fejlen aldrig opdaget, da man kan kalibrere måleren til at vise fuld tank selvom der er fejl i kombiinstrumentet...Så havde jeg stået 3500 kr fattigere og med en bil der stadig troede den var forhjulstrukket... Jeg kan kun anbefale Motorcenter Skurup så her få I lige FAQ: 1. Jamen jeg er nødt til at bruge Din Bil Malmø fordi jeg vil have mobilitetsgarantien gælder. WRONG Skurup er godkendt Audi (VAG) værksted så mobilitetsgarantien gælder ved service hos dem også.. 2. Der er så langt til Skurup så jeg kan ikke nå at hente og aflevere bilen når jeg arbejder i København, iøvrigt behøver man 2 biler for at kunne aflevere den derude. WRONG (eller dvs jo der er 40 km til Skurup fra Malmø:) ) Men de åbner 6.30 og lukker 18.30 og du kan sagtens hente bilen lørdag også. Jeg fik lånebil til et symbolsk beløb så man behøver ingen ekstra bil eller kørselslejlighed. Desuden sender de, modsat Din Bil, regningen med posten med flere dages betalingsfrist så det er meget mere fleksibelt. 3. Jamen de er så flinke på Din Bil i Malmø. WRONG WRONG WRONG, og de er meget flinkere i Skurup:) P.S jeg fik iøvrigt Din Bil til at betale for den omkodning af kombiinstrumentet som Skurup har foretaget idag. MEEEEN det er ingen undskyldning og de er for altid fravalgt. Jeg håber andre vil lære af mine fejl og vælge Motorcenter Skurup som 1. valg næste gang I skal have bilen på værksted. Er du ikke overbevist så tænk over følgende: Q: Hvordan kan et så stort autoværksted overleve i en flække som Skurup?? (undskyld Skurup borgere..) iøvrigt med så ringe en hjemmeside??? A: Det kan det udelukkende fordi de er SÅ dygtige at folk gider køre den ekstra tur ud på bøhlandet....Så tag lige og gør det næste gang... www.motorcenter.se Fortsat god dag Jeg tager dig på ordet Moerke, jeg skal snart have bilen til service og jeg tør simpelthen ikke at måske at skulle opleve alt det bøvl med Din Bil.. Og så kan man se de 40km er godt givet ud, hvis de levere en god service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Jeg tager dig på ordet Moerke' date=' jeg skal snart have bilen til service og jeg tør simpelthen ikke at måske at skulle opleve alt det bøvl med Din Bil.. Og så kan man se de 40km er godt givet ud, hvis de levere en god service.[/quote']Jeg har også kun, i bedste fald, oplevet middelmådig betjening og service hos Din Bil i Bulltofta. Jeg er bestemt også at finde hos Motorcenter Skurup for fremtiden. Så kan Pontus & Co. sejle deres egen sø fra nu af.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 hmm.. jeg har lige haft min A6'er hos motormannen som fandt en række småfejl.. jeg kørte direkte til dinbil i malmö efter tjekket, viste dem raporten fra motormannen og bookede en tid. de rettede alle fejl på nær en fejl (som jeg syntes meget væsentlig) rotorbladet kører ikke rundt foran, osv, motoren bliver for varm da bilen ikke ventilerer... Audi siger de har testet og det fungerer som det skal. ALT andet blev lavet på bilen til min tilfredshed. efterfølgende har der så heller ikke været nogen problemer med at motoren blev for varm, så jeg tager deres ord for det (selvom jeg er lidt mistroisk). nu 1½ måned efter, sætter alt el udstyr ud i bilen, vinduerne vil ikke køre op og ned, klimaanlæget virker ikke, blinklyset fungerer ikke. efter stop og start nogle gange, ender det med at virke, dog med den detalje at klimaanlæget ikke slukker når jeg slukker bilen.. .dvs. den tapper alt strømmen fra batteriet.. den skal på værksted... dinbil har ikke tid før d. 27, det er lidt for længe for mig, og jeg tvivler egentlig også lidt på om de kan løse opgaven. derfor har jeg fundet et andet værksted, som ikke er autoriseret (hvis nogen kan læse mellem linjerne ;-) men de mente ihvertfald lat kunne løse opgaven og er billige og dygtige.. jeg kan kun give folk ret i at det er en blandet fornøjelse at være kunde hos dinbil og kan kun opfordre til at klage direkte til deres hovedsæde i tyskland, det er set tidligere at autoforhandlere har midstet deres bevillig pga. dårlig service, men hvis folk ikke klager det rigtige sted, jamen så sker der jo heller ikke det helt vilde !! .. De ved sgu godt hvad de skal have for det deroppe, så skal man ikke udiver at undvære bilen også betale extra for noget som de sjusker rundt med. KLAG KLAG KLAG! .. jeg skal gerne finde frem til rigtige klageadresse for dem som har interresse, eller måske er der nogen som er hurtigere på nettet end mig ;-) Jeg kender selv til en Saab forhandler i Danmark som lukkede på samme grundlag, der var for mange klager over servicen. Det er helt sikkert noget som bliver taget seriøst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Jeg har haft nogle gode erfaringer med Din Bil i Trelleborg, holder mig langt væk fra Din Bil Malmö. Peter H anbefaler også et VAG værksted i Hörby (correct me if I am wrong) Jeps.. Har aldrig fået en så god service som VW/Audi i Hörby Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Jeps.. Har aldrig fået en så god service som VW/Audi i Hörby Har du en adresse på dem peter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 jeg har lige fået en mail fra Audi i tyskland, de vil meget meget gerne høre om de sager som har været ang. dårlig service hos dinbil i malmö. De modtager gerne pr. e-mail eller alm. post.. telefonisk. dog skal man huske at opgive sit stl nr. ved alt kontakt, for de derfor så har styr på hvilke modeller der er tale om. Samt tid og dato for servicen, hvad der skulle laves og hvad som gik galt. Altså en total beskrivelse af forløbet. Jeg håber virkelig at de som har været ramt tager affære og får skrevet ind. Audi Service Center Postfach 10 04 57 Ingolstadt Germany Tel.: +49-841-89-44600 Fax: +49-841-89-38889 service@audi.de Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Super det vil jeg gøre ved lejlighed. Hvilket sprog kommunikerer du med dem på ? Mit tyske er edderdælme dårligt:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 jeg har skrevet til den på engelsk, det kunne de sagtens forstå :-) mit tyske er også lidt rusty hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Har du en adresse på dem peter? Har selv gode erfaringer med Bilcentrum i Hörby, vi har fået lavet service på begge vores Audi'er der, efter anbefaling fra Peter... Adressen ligger på følgende link: http://clients.kartena.se/start/visaobjekt.asp?kartid=43051&objektid=29551 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites