Jump to content
Elong/støvring

nogen der bor i området Lotsgatan

Recommended Posts

Lotsgatan - Ön Hej, Vi har været der et par gange og kigge på rækkehus. Det er et hyggeligt sted, selv om vi synes at husene i anden række ligger lige tæt nok efter vores smag. Men der er flere gode gader :th2: Du kan evt kigge på www.malmo.se og finde kort over området, både som kort og flyfoto - hvis du ikke har set det, så kan det give en idé. Venlig hilsen Jette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Jeg bor i første række ud til vandet på Lotsgatan.... Suveræn beliggenhed og skønt nærmiljø! Dog en smule høje afgifter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hey jeg bor i de gule huse nær Lotsgatan, super fedt område og god afstand til indkøbsmuligheder og bro. Ca 8 min til broen;-) Med mindre man hedder Trinity og kører porche så ved jeg ikke hvor lang tid det tager:lol: det bare gazzzzzzzzz Er det HSB Vindrosen I kigger på eller de andre? Og iøvrigt KRÆVER det et besøg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor på Skvatterevsgatan (også i de gule), en sidegade til Lotsgatan, og jeg er enig med alle andre, det er ubetinget det fedeste område i Malmø hvis man ikke har behov for indkøb, tog og disko i nabo rækkevidde. Lejligheden der ser i øvrigt rigtig fin ud

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Generelt så er Ön dyr, men med god prisudvikling. Det er svært at tage stilling til en specifik bolig men umiddelbart synes jeg det ser ok ud. Vi har fulgt lidt med eftersom vi købte på Ön i december 2003 og boligerne ryger ret hurtigt, så I skal nok ikke forvente den ryger på udsalg fordi den ikke kan blive solgt...Vi har en 3 v på 92 kvm og giver 5000 sek om måneden i afgift + låneomkostninger. Men Trinity, det er vel i din forening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Ja det er i "min" forening. Det gode ved den lejlighed er, at det oprindelig er en 2'er hvor man har fået lov at udnytte loftet over, men stadig kun betaler afgift af de oprindelige kvm. selvom man nu har næsten det dobbelte. Har selv boet i sådan en..... Det ærgelige er, at man ligger i anden række til vandet hvilket var grunden til at jeg selv flyttede ud i første række istedet. Prisen synes absolut rimelig hvis I spørger mig. Jeg har 99 kvm i 2 plan med en afgift på SEK 7.400 ekskl. lån og varme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Er det sjældent der er nogen til salg ud til vandet??
Det svinger meget, der har ikke været noget til salg længe synes jeg. Da vi købte var der er par af de lyserøde i samme forening som I kigger på der stod til salg længe. Vindrosen som jeg bor i (de gule og lyserøde som er ens med sorte tage) bliver solgt rigtig hurtigt, og det er lang tid siden der har været en til salg ved vandet så vidt jeg ved. Iøvrigt var der over 400.000 forskel på vores lejlighed og en 100% magen til i første række, svarende til næsten 40 %. Men det er altså ikke ubetinget dårligt at ligge i 2 række. Det blæser vildt herude, og det kommer åbentbart bag på mange. Derfor er der mange dage hvor det er for koldt at bruge udepladsen mod vandet. Det kan iøvrigt også ses på varmeregningen. Vi ligger ikke rigtigt i nogen række, vores ligger lidt i midten men vi har udsigt ind over havnen (øst). Og man har stadig 100 m til vandet hvis man vil se solnedgangen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hvor meget betydning har ens %del af værdien? Har set på en med 1,5 og en med 5,5%....
?? det forstår jeg ikke helt:confused:? Mener du ligesom fordelingstallet? Det er vist bare et udtryk for hvor stor en del lejligheden udgør af selve foreningen. Tror månedsudgiften bliver beregnet udfra den. Men jeg tror ikke det har nogen betydning som sådan...en lav værdi er vel enten udtryk for en lille lejlighed eller en stor forening;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det står i salgsopstillingen når man kikker på nettet, men det kan godt være det betyder det du skriver:) Se F.eks det link jeg har sat ind tidliger!
Ja, fik klikket på det, jeg læser det bare som et fordelingstal. Men "please enlighten me" hvis andre ved det.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites