Jump to content
Guest Gæst

Beholde sin Bostadrätt men flytte til DK??

Recommended Posts

Guest Gæst

Kan ikke rigtig finde den rette tråd, så defor forsøger jeg at spørger jer kloge hoveder! Er der nogen, der kender nogen eller har været ude for at flytte tilbage til DK igen men bibeholdt sin lejlighed i Malmø med tilhørende lån, som er i lejligheden?? Hvad har banken sagt/siger samt BR Foreningen? Hvis ja, så vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer/oplevelser eller i det mindste tanker/idéer om situationen Så er der nogen, der siger at lejligheden kommer til at stå tom. Men nej...tanken er at leje den ud uden indtjening. P.S. Det skal siges, at adressen også bliver flyttet til DK. Altså på lovlig vis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Kig i dine stadgar i foreningen... De siger hvad du må og ikke må. Jeg tror ikke du får lov til at beholde den, når du flytter til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lån i Nordea (SV) alligevel om jeg ikke bor i Sverige, så prinipielt kan man godt. SBAB ville ikke låne til mig uden at jeg boede i Sv. Du skal være opmærksom på at bostadsrættsføreningen kan sige nej til fremleje hvis det er uden gyldig grund, som fx. tidsbegrænset job i udlandet eller lignende. Så det kommer anpå foreningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Normalt er der bopälspligt i en Bostadrätteforening og det betyder at du skal sälge den. Du kan dog normalt fremleje (2: hands uthyrning) den i max 2 år. Det er de to ting du skal undersöge via din forenings Stadgar (interne regler) og/eller i bestyrelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Normalt er der bopälspligt i en Bostadrätteforening og det betyder at du skal sälge den. Du kan dog normalt fremleje (2: hands uthyrning) den i max 2 år. Det er de to ting du skal undersöge via din forenings Stadgar (interne regler) og/eller i bestyrelsen.
Er ejendoms investering ikke særligt udbredt i sverige, det lyder ikke til at være let at have nogle udlejningsejendomme med mindre man da ejer hele foreningen? :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige undersøgt en hel del omkring emnet fordi jeg selv gerne ville beholde min lejlighed - selvom jeg skulle flytte til DK igen.... I Riksbyggen var det ikke muligt at beholde lejligheden hvis jeg flyttede min folkeregisteradresse tilbage til DK og boede fast der. Derfor måtte jeg desværre også sælge - selvom jeg gerne ville have beholdt min lejlighed hvis nu jeg skulle tilbage igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente bare, at denne tråd hedder: "beholde sin bostadsrätt, men flytte til DK" Det har jo ikke ret meget med banker at gøre, vel. Hvis nu du søgte under emnet "Banker", kunne det være, du kunne finde nogle link. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mente bare, at denne tråd hedder: "beholde sin bostadsrätt, men flytte til DK" Det har jo ikke ret meget med banker at gøre, vel. Hvis nu du søgte under emnet "Banker", kunne det være, du kunne finde nogle link. :)
Moderator!: Vær venlig at ændre navnet på denne tråd til "brok over fejlplacerede indlæg" :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Jaguar

tak for hjælpen Hejsa I alle, Tak for jeres hjælp - det var desværre sådan, som jeg frygtede - nemlig at sælge bostadsrätt, hvis man påtænker sig at flytte tilbage til DK igen. *stort suk*. Hmm...hvad gør den kloge mand så....har fået tilbudt en kanon god og billig lejlighed på Fr.Berg og har en fed lejlighed inde ved gågaden i Malmø?!?!? *Endnu større suk*. Det er sq ikke til at overskue - men det er mit problem! Tak igen til alle jeres svar/indlæg. MVh "Jaguar" P.S. Hvis det havde noget med lån/økonomi/renter at gøre, så ville jeg formentlig poste under emnet "Banker" ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"........Hmm...hvad gør den kloge mand så....har fået tilbudt en kanon god og billig lejlighed på Fr.Berg og har en fed lejlighed inde ved gågaden i Malmø?!?!? *Endnu større suk*. Det er sq ikke til at overskue - men det er mit problem! ........" Det er da muligt for dig at købe og bo i SE, og købe den i FRB, hvis pengene rækker. Der er jo ikke altid det store krav om at du selv skal bo i lejlighed i DK, med mindre det er leje, hvis jeg husker ret? Men det er jo et luksusproblem du står med? Lav en liste over fordele/ulemper, så er du måske godt på vej:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites