göte_børge 0 Anmeld indhold Skrevet October 3, 2005 Är det riktigt som jag har uppfattat det, att det är färgskillnad /farveforskel på Sverige och Danmark på extrapris/tilbud? I Sverige är det rött och i Danmark gult... http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=82 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2005 Är det riktigt som jag har uppfattat det' date=' att det är färgskillnad /farveforskel på Sverige och Danmark på extrapris/tilbud? I Sverige är det rött och i Danmark gult...[/quote'] Du har ret. Generelt er det gule tilbuds skilte med sort skrift. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Ja.................... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Min kærste og hendes mor og far troede i lang til at "Rea" var en butikkæde....hehehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Man kan så undres over ordets brug i eks. "Reavinstkalkyl". Det har jo ikke en dut med med udsalg/tilbud at gøre...meeen....just a strø-tanke over frokosten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Rea är en förkortning av realisation, som betyder typ "att sälja av". Reavinstkalkyl = kalkyl på den vinst man gör när man säljer av något. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Mohlin: That makes sense... Takker :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Så här skriver Torben: Da jeg læste teksten, tænkte jeg: Det passer da ikke, udsalgspriser er også røde i Danmark! Derfor gik jeg ned i den lokale Kvickly (det hedder den, men vi kalder den nu bare Brugsen) og ganske rigtigt: alle udsalgsvarer var mærket med røde prissedler. Måske er det i virkeligheden kun Netto der har de gule sedler? http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=82 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Jeg mener vi er ude i en længere diskussion her. For der er i Danmark forskel på en tilbudsvare og en udsalgsvare.. og det er ikke det samme. En tilbudsvare kan være en ny vare som sælges til spotpris, en udsalgsvare SKAL have været tilsalg til en højere pris før den må kaldes en udsalgsvare... og et tilbudsskilt må ikke være rødt/orange som er forbeholdt udsalgsvarer.... men jeg tro nu bare svenskerne har REA..som iøvrigt er fantastisk;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites