Jump to content
göte_børge

Tilbudsfarve

Recommended Posts

Är det riktigt som jag har uppfattat det' date=' att det är färgskillnad /farveforskel på Sverige och Danmark på extrapris/tilbud? I Sverige är det rött och i Danmark gult...[/quote'] Du har ret. Generelt er det gule tilbuds skilte med sort skrift.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så här skriver Torben: Da jeg læste teksten, tænkte jeg: Det passer da ikke, udsalgspriser er også røde i Danmark! Derfor gik jeg ned i den lokale Kvickly (det hedder den, men vi kalder den nu bare Brugsen) og ganske rigtigt: alle udsalgsvarer var mærket med røde prissedler. Måske er det i virkeligheden kun Netto der har de gule sedler? http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=82

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Jeg mener vi er ude i en længere diskussion her. For der er i Danmark forskel på en tilbudsvare og en udsalgsvare.. og det er ikke det samme. En tilbudsvare kan være en ny vare som sælges til spotpris, en udsalgsvare SKAL have været tilsalg til en højere pris før den må kaldes en udsalgsvare... og et tilbudsskilt må ikke være rødt/orange som er forbeholdt udsalgsvarer.... men jeg tro nu bare svenskerne har REA..som iøvrigt er fantastisk;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites