Jump to content
Mfg

A-kasse

Recommended Posts

Nu skriver i om supp. dagpenge. Er det det samme som hvis et firma går på arbejdsfordeling? Er det så supp dagpenge på samme måde som i har omtalt i denne tråd?. Det kan desværre blive aktuelt hos os ganske snart desværre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:) Nu har jeg læst næsten alle de indlæg under denne tråd, blev lidt forskrækket men kan sagtens klare mig i en periode uden indtægt. Men jeg har bedt min a-kasse som er hos Dansk Metal at sende mig de relevante blanketter og pr 1 august skal jeg se hvordan det hele udvikler sig. Ærligt så håber jeg at jeg har fundet noget job inden jeg skal melde mig ledig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg læst næsten alle de indlæg under denne tråd, blev lidt forskrækket men kan sagtens klare mig i en periode uden indtægt. Men jeg har bedt min a-kasse som er hos Dansk Metal at sende mig de relevante blanketter og pr 1 august skal jeg se hvordan det hele udvikler sig. Ærligt så håber jeg at jeg har fundet noget job inden jeg skal melde mig ledig.
Tja... er selv lige blevet Miete-person efter at have været oppe og slås med fagforening og arbejdsdirektoratet i mere end et år. Bered dig på, at din fagforening, som du formodentlig i gennem længere tid har betalt for at skulle hjælpe dig, pludselig bliver din fjende. De tilbageholder oplysninger for dig og forsøger at få dig til at dumme dig. De fortæller dig usandheder, de får dig til at føle dig utryk og de anser dig for at være en pestilens. Du får højst sandsynligt et afslag fra dem. Derefter klager du til Arbejdsdirektoratet, som ender med at fortælle dig, at du lige så godt og uden problemer kan arbejde i SE som i DK på trods af de punkter, du har stillet op i din klage. Så klager du til Ankenævnet. Der går herefter yderligere et år før du får svar, som giver dig ret i alle klagepunkterne til Arbejdsdirektoratet. Husk at have penge på kistebunden, eller lad være med at tro på truslerne fra fagforeningen om, at du kommer til at miste masser af penge på det. Sådan var det i hvert fald i mit tilfælde. Held og lykke, og lad os få en opdatering, når der foreligger nyt... Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen Jeg har endnu ikke modtaget noget som helst, ikke engang den blanket E301, åbenbart er sagen under behandling siden d 4 august i DK. Dem her i Sverige ( Alfa -kassan) siger at de har 14 ugers ventetid...skulle have denne here par gange troede hun sagde dage istedet for uger men nope... :confused: Regner med at her pr 1 oktober er jeg startet på nyt arbejde hos en ven bare for at slippe for dette!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Igen Jeg har endnu ikke modtaget noget som helst, ikke engang den blanket E301, åbenbart er sagen under behandling siden d 4 august i DK. Dem her i Sverige ( Alfa -kassan) siger at de har 14 ugers ventetid...skulle have denne here par gange troede hun sagde dage istedet for uger men nope... :confused: Regner med at her pr 1 oktober er jeg startet på nyt arbejde hos en ven bare for at slippe for dette!
en af mine venner ventede i 16 uger før han fik penge fra Alfakassan... desuden være obs på at de ikke trækker dig for 2 mdr. fordi de misforstår opsigelses kontrakten ell hvad akasse i DK skriver på E300 blanketten...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hvis man er blevet fritstillet, skal man så henvende sig til a-kassen i sverige med det samme og sætte sagsbehandlingen i gang, selv om man er garanteret løn i 3 måneder? Det er ikke sket for mig, men for en ven... (det lyder sååå lamt :laugh:- den med "det er ikke mig", selv om det virkelig ikke er det, men det bliver aldrig - igen - så slemt som den gang min svenske kollega, i en international virksomhed I danmark, der solgte plastic produkter i hjemmesalgs virksomhed, havde fået fladlus af en fyr jeg havde introduceret hende til! Hun bad mig finde ud af hvad hun skulle gøre for at komme af med dem. Og der stod jeg så på apoteket i Hellerup og sagde ..:"en af mine venner har fået fladlus, så har I noget der kan hjælpe hende mod det....". Altså, der er ikke ord for det forstående blik jeg fik af apoteksmedhjælperen, eller en diagnose for de tanker jeg tænkte det øjeblik jeg hørte mig selv sige det... ) :D Men igen... jeg er altså ikke blevet arbejdsløs, men en ven er... Jo, det er hun faktisk. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen Jeg ville gerne opdatere om forløbet for denne sag. Efter 5 opkald til den danske a-kasse fik jeg mit E301 blanket udfyldt...dette skette i sidste uger september. Fik sendt det ind til den svenske a-kasse og endnu har jeg ikke hørt noget men heldigvis starter jeg på arbejde hertil 1 nov. Og alligevel skal jeg nok have nogle penge fra dem for de 3 mdr. P.S. Skal nok holde øje med de 2 mdr webodin Thanks!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites