Jump to content
Streton

Køb af barnevogn/klapvogn

Recommended Posts

Tak for de gode forslag, men jeg har allerede været inde på de sider I foreslår. Der står ingen priser. Har kun fundet een side hvor der står en pris. Og der kan man spare 200 kr i forhold til en klapvogn i babysam. Troede bare, at det var meget billigere her i SE. Men åbenbart ikke :-( Jeg kom ikke til svensk da min datter var syg. Men kan da lige snakke med hende næste torsdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det var da en god ide....... hvis man kan snakke svensk :rolleye:
Hmm, du mener ikke du kan gøre dig forståelig på svansk på en prisforespørgsel på en barnevogn som du iøvrigt allerede kender modellen på? Jeg har talt med værksteder, butikker, forsikringsselskaber, banker og alt muligt andet og har endnu ikke måtte "give op". Visse ting skal da gentages en gang i mellem men budskabet er da kommet frem hver gang. Iøvrigt bliver man aldrig bedre til at tale svensk/gøre sig forståelig på svansk hvis man aldrig forsøger. Jeg har også gået til svensk kursus og må desværre indrømme at jeg lærte mere i køen i ICA end på det kursus...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om du nu bor i Sverige, så måste du väl kunna ringa och prata med myndigheter osv? Precis som moerke säger, så måste man pröva. Jag har samma problem, fast tvärtom, eftersom jag är svensk i Danmark. I början var det problem, men nu går det bättre. Tala långsamt bara.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Ja Mohlin du har endda större problemer end os her i Skåne. Dansk er betydeligt svärere at forstå fordi de taler så hurtigt at de snupler over bogstaverne så man ikke får det hele med. Til Stretton så tal langsomt og tydeligt og du vil se at de forstår det hele. Når svenskerne taler så udtaler de hele ordet präcis som det skrives, derfor er det lettere at läre for os end omvendt. I starten skal du dog nok tale Engelsk med en Stockholmer!! Senere bliver det sjovere når man skal gätte hvilken egn de kommer fra i Skåne!! men det er en anden sag. Men öv dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan jo ikke vide om jeg har prøvet det. Altså at snakke med en svensker i telefonen. Det har jeg, og vi måtte lægge røret på, da hun hverken forstod mig og jeg ikke hende. Jeg talte langsomt og tydeligt, men lige meget hjalp det. Det er sgu ikke fordi jeg ikke vil, har bare svært ved det. Om det er fordi jeg er jyde, ved jeg ikke. Men jeg forsøger dog. Det går også ok når vi står "face to face" men nu er det, at jeg tænkte at jeg kunne spare noget tid på at ose butikker, hvis nu der var nogle herinde, som kendte priserne på en klapvogn. Desuden går jeg til svensk, og håber da på at det giver mig en balast, så jeg bedre kan begå mig på svensk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Streton - Det er min erfaring at størrelsen på klapvogne i Sverige er mindre end i Danmark...!!?? Lyder skørt, men vi valgte at købe i DK, da Sofia sad bedre i en "dansk". Her har du lidt priser: http://www.g-knapp.se/ http://www.babybee.se/ http://se.pricerunner.com/
Tusinde tak. Tror også at vi vælger at købe i DK når den tid kommer. For hvad jeg kan regne mig frem til er de billigere i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites