Jump to content
Admin

Danskerne kører råddent

Recommended Posts

Toft nu forholder det sig altså sådan at man har lavet en lille lovændring herovre. En fodgænger må ikke gå ud foaran bilerne uden videre. Man skal sikre sig at bilerne ser en og stopper - når de er stoppet må man gå ud. Halvdelen af byen ved det, resten vader ud og tror de stopper. Hvis man shopper i Willys ved man sådan noget, fra info tv over kassekøen :-)
Willy's lovændring er så en ændring med modifikationer.. For man må godt vade ud i fodgængerfeltet foran en bil, hvis man har taget hensyn til bilens hastighed og hvor tæt bilen er på fodgængerfeltet. Bilen behøver altså ikke stoppe helt op, før en fodgænger må bevæge sig ud i feltet. Vader man direkte ud i fodgængerfeltet foran en bil der kører 35 km/t, og som er fire meter fra overgangen, ja klart, så har man nok ikke taget hensyn til bilen. Biler har til hver en tid vigepligt for gående i en fodgængerovergang, så fremt fodgængeren er på vej i feltet, eller er på vej til at gå ud i feltet. Man altså, man kan jo altid enten twiste eller tolke modparten forkert, så diskussionen vil altid være der. Alle trafikanter har jo ret, især ved færdselsuheld er det jo den andens skyld :rolleye: Det er nemmere at læse loven her http://www.vv.se/filer/publikationer/overgang_passage.pdf, end at blive klog i Willy's ;) Bl.a. kan man også læse, at rider man på en hest, så betragtes man som værende fører af et køretøj (på lige fod med biler og cykler etc) :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Thomas: ja men hvem f.... shopper der :):)
Det gør jeg sgu da.... nogen gange..... Toft: Ok... du har gået på trafikskole hva` :laugh: Jeg lægger sag an imod Willys.... Resten af Malmø: Flyt jer eller jeg kører jer ned... jeg har også opfundet mine egne regler nu, det er meget lettere... og skånsk;) ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes også at det er en totalt dejlig fornemmelse at være den der stopper for moren med 2 børn der forsøger at krydse torvegade ved ravelinen på chr. havn i fodgængerfeltet.
En klassisk farlig situation, for det er jo ikke sikkert, bilisterne fra den modsatte side også kører efter svenske færdselsregler midt inde i København. :sick: :) (Er der virkelig et ureguleret fodgængerfelt midt på Torvegade 100 meter fra et lyskryds?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En klassisk farlig situation, for det er jo ikke sikkert, bilisterne fra den modsatte side også kører efter svenske færdselsregler midt inde i København. :sick: :) Ja det er sikkert sådan det foregår.. Dog kan familien nå helle på midten... Jeg har dog desværre i selvsamme fodgænger felt oplevet at blive overhalet indenom i busbanen af en anden bilist, medens der gik folk i feltet, jeg fik tilmed fingeren af ham der kørte indenom. Det er sygt (Er der virkelig et ureguleret fodgængerfelt midt på Torvegade 100 meter fra et lyskryds?)
Ja det er det er lige ved ravelinen, lige inden, eller lige efter afhængigt af hvor man kommer fra:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk sjovt med politet i Malmö, jeg blev på et tidspunkt stoppet uden lys. Fik blot at vide at jeg skulle køre på cykelstien, da jeg ellers kunne blive kørt ned :D At køre med lys på cyklen. Ikke gå over for rødt lys. Køre Audi TT. Så er man afsløret som dansker i Malmö!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sent som igår stod jeg og røg en smøg på min altan. På gaden nedenunder (Amiralsgatan) kommer der en gut cyklende - MOD kørselsretningen - i HØJRE side - UDEN lys...klokken halv tolv om aftenen. Derefter lagde jeg lidt mere mærke til dem der kom cyklende...og INGEN af dem havde lys på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Ikke gå over for rødt lys.
Det er ikke forbudt at gå over for rødt i Sverige. Med andre ord, man kan ikke få bøde for at gå over for rødt. Min svenske veninde var ved at tabe næse og mund, da hun fik at vide (i kbh) at det kunne man skam sagtens få bøde for i DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at de største problemer de har i sverige er "hajtænder", dem er de ikke særlig gode til overholde. Har flere gange i Oxie været ved at køre ind i siden på folk fordi de bare er kørt ud fra sideveje uden at holde tilbage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke forbudt at gå over for rødt i Sverige. Med andre ord' date=' man kan ikke få bøde for at gå over for rødt. Min svenske veninde var ved at tabe næse og mund, da hun fik at vide (i kbh) at det kunne man skam sagtens få bøde for i DK[/quote'] Læs lige indlægget igen,Palle :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Læs lige indlægget igen' date='Palle :p[/quote'] Ja ?? Man kan ikke få bøde for at gå over for rødt i Sverige, men det kan man i DK Hvilken del af det var det lige du ikke forstod ?? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja ?? Man kan ikke få bøde for at gå over for rødt i Sverige, men det kan man i DK Hvilken del af det var det lige du ikke forstod ?? :D
Kaspers indlæg du svarede på. Det er jo netop det han skriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok..jeg skal ha´ luft....(/)%"¤(%/"¤¤#! fodgængere og deres "VI EJER ASFALTEN"-attitude... Jeg kommer kørende på Trelleborgsgatan her kl. 17....med masser af trafik. Kommer så op til et fodgængerfelt, og skal ind i svingbanen og dreje til venstre. Ser godt at de andre biler holder stille, da der sikkert er nogle på vej over fodgængerfeltet i krydset. Så jeg triller op mod feltet, idet de to der er på vej over, kommer gående. De tror fandme at jeg ikke har set dem, og er ved at fortsætte over feltet. Hallo...jeg trillede! Pigen (som den ene jo var) begynder gudhjælpemig at stå og hoppe op og ned, og skæææælde mig ud på usigelige svenske gloser...plus "det universelle tegn". Hendes fyr (så det ud til at være) som kom bagefter, ga´ mig "det seje blik" og fingeren. Den fik han så lige tilbage i hovedet igen...hvorefter de begge stopper op - MIDT I FELTET - for "rød mand"!...og begynder at stå og stirre på mig. Hvad sker der lige!? Resten af trafikken var de ligeglade med.... Nå...men jeg får så drejet, og skal over næste fodgængerfelt (her er parret så også nået til, og er på vej over). De ser så det er mig igen (jeg holder midt i krydset, og venter på at de kommer over, så jeg kan køre videre)...så begynder de fandme at gå så langsomt de kan, imens de giver mig hade-blikket...alt imens der bliver grønt for den modsatkørende trafik, og jeg pænt spærrer...fordi Hr og Fru KNALLERT-fodgænger vil vise deres kongestatus over asfalten. På det her tidspunkt er jeg sådan ca. på kogepunket, og skal tælle til en del større cifre for ikke at gøre noget dumt. Damn...nogle padder...narhatte...*grrrr* Så...fik lidt luft. Tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er sgu nemt Gio.... Du skal bare ud af bilen i en fart så de tror de bliver slået ihjel... Det plejer at virke for mig... Så skal du satme se folk med benene på nakken....Hehe... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

He he he...du ser nok for blid ud GIO.... du ligner et offer....(just kiddn`) hvorfor tror du jeg tit har en 4 D cells MAGlite liggende i sidedøren i bilen. Nej det er ikke road rage... Jeg gider bare ikke sådan en spasser, måske skal slippe fra eks et spark mod bilen til tusinder af kroner. Jeg holdt en dag bag en bil, med det meste af min front over kantstenen i en smal gade for at vente på porten til p-kælderen åbnede. I den gade har mange som ikke bor der, for vane at køre igennem af en eller anden grund. Så kom der en lokal tåbe kørende en en gammel hvid volvo for fuld raketfart, og dyttede vildt for at jeg skulle bakke ud igen....og bakke 100m tilbage så HAN kunne komme forbi. Han fik da fingeren.. fedt af grønært..hvilket resulterede i at han gassede på og lod som om han påkørte min bil.... så begynde jeg at grine ad ham....uha hvor var han dog ved at dø .... dyttede og blinkede... en rigtig mcloud... En stor fedenladen familiefartype.... rigtig kong smart.... uden at turde stige ud ad bilen. Det var nok godt han ikke gjorde det. Prøv at lægge mærke til hvor mange der kører over for rødt lys, og hvor få der bruger blinklyset, de drejer bare og skifter vognbane uvarslet...huiiiiii hvor det går.... I Søndags da vi kørte hjem fra København, der i svingbanen af motorvejen mod MalmøC + Svågertorp holdt en tosse i afkørselsbanen og spærrrede halvdelen af vejen (3 m fra motorvejen) fordi hans søn skulle tisse i vejkanten.(af afkørslen) Øjjjj hvor jeg bremsede.... var der andre der så ham også i den gule bil? Nej han hverken blinkede til siden eller havde nødblink på, han var skam parkeret var han. Der spurgte min kæreste sagte - om folk er så dumme i biler herovre at døden ikke er en option når sønneke skal tisse - så er det her og nu? De kører altså mærkeligt i lokalområdet, jeg slapper mere af i kbh morgentrafik. Milde himmel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Thomas...jeg kan kun nikke genkendende. Det kan godt være at trafikken "flyder" herovre, og vi ikke mærker så meget til trafik-propper og kødannelser - men gud-i-himmelen hvor jeg savner trafik-kulturen i Kbh nogle gange. (dét troede jeg ALDRIG jeg ville komme til at sige....men se nu bare...) *lol*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
He he he...du ser nok for blid ud GIO.... du ligner et offer....(just kiddn`) hvorfor tror du jeg tit har en 4 D cells MAGlite liggende i sidedøren i bilen. Nej det er ikke road rage... Jeg gider bare ikke sådan en spasser' date= måske skal slippe fra eks et spark mod bilen til tusinder af kroner. Jeg holdt en dag bag en bil, med det meste af min front over kantstenen i en smal gade for at vente på porten til p-kælderen åbnede. I den gade har mange som ikke bor der, for vane at køre igennem af en eller anden grund. Så kom der en lokal tåbe kørende en en gammel hvid volvo for fuld raketfart, og dyttede vildt for at jeg skulle bakke ud igen....og bakke 100m tilbage så HAN kunne komme forbi. Han fik da fingeren.. fedt af grønært..hvilket resulterede i at han gassede på og lod som om han påkørte min bil.... så begynde jeg at grine ad ham....uha hvor var han dog ved at dø .... dyttede og blinkede... en rigtig mcloud... En stor fedenladen familiefartype.... rigtig kong smart.... uden at turde stige ud ad bilen. Det var nok godt han ikke gjorde det. Prøv at lægge mærke til hvor mange der kører over for rødt lys, og hvor få der bruger blinklyset, de drejer bare og skifter vognbane uvarslet...huiiiiii hvor det går.... I Søndags da vi kørte hjem fra København, der i svingbanen af motorvejen mod MalmøC + Svågertorp holdt en tosse i afkørselsbanen og spærrrede halvdelen af vejen (3 m fra motorvejen) fordi hans søn skulle tisse i vejkanten.(af afkørslen) Øjjjj hvor jeg bremsede.... var der andre der så ham også i den gule bil? Nej han hverken blinkede til siden eller havde nødblink på, han var skam parkeret var han. Der spurgte min kæreste sagte - om folk er så dumme i biler herovre at døden ikke er en option når sønneke skal tisse - så er det her og nu? De kører altså mærkeligt i lokalområdet, jeg slapper mere af i kbh morgentrafik. Milde himmel...
Hold kæft hvor grineren, jeg så ham også og undrede mig hvad det var han lavede, men jeg må have kørt forbi efter dig, for resten af familien var stoppet lige bag ham i en anden bil, da jeg kørte forbi. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok..jeg skal ha´ luft....(/)%"¤(%/"¤¤#! fodgængere og deres "VI EJER ASFALTEN"-attitude.....
Hvad er problemet? Når man kommer til et fodgængerfelt, og folk er på vej over eller står og venter, skal man stoppe! At folk ikke gør det i København, betyder jo ikke at du bør køre sådanne i Sverige..... tsk tsk dansk trafikmentalitet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thomas...jeg kan kun nikke genkendende. Det kan godt være at trafikken "flyder" herovre' date=' og vi ikke mærker så meget til trafik-propper og kødannelser - men gud-i-himmelen hvor jeg savner trafik-kulturen i Kbh nogle gange. (dét troede jeg ALDRIG jeg ville komme til at sige....men se nu bare...) *lol*[/quote'] Sjovt, jeg det modsat. Jeg hader at køre i København, cykellisterne kører som noget man ikke børe udtale, billisterne fræser rundt, uden at hjælpe hinanden eller tage hensyn osv. De mest basale trafikregler skider alle højt og flot på. Jeg kan ikke se, hvad der er at savne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Evolution off the species... Darwinismen i sin pureste form.... De svage skal dø og de svage er cyklister og fodgængere.... :( DEEEEEEEEEET GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA'Z!!!!! I kan ta' det ja i kan....... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er problemet? Når man kommer til et fodgængerfelt' date=' og folk er på vej over eller står og venter, skal man stoppe! At folk ikke gør det i København, betyder jo ikke at du bør køre sådanne i Sverige..... tsk tsk dansk trafikmentalitet.[/quote']Allan...det er jeg godt klar over. Men læs indlægget igen, og forstå at jeg harcelerer over deres opførsel. Jeg var ikke ved at køre dem ned - og heller ikke ved at "nå at snige mig over". Jeg kører op til feltet og standser, hvorefter de to adelige går i spade-mode. :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Død ved kølle..og lige i hovedet..og lige i hovedet! Nåh, denne tråd er vist gået lidt væk fra overskriften eller hva? Men jeg vil da også gerne komme med en historie fra det virkelige liv: Onsdag den 12. oktober 2005 kørte jeg over broen mod Danmark, og klokken var ca. 14. I en anden tråd her på sitet var jeg blevet "advaret", om at politiet i disse dage stod med deres laser og skød ind i tunnelen, så jeg tager det roligt. Der er nada biler på vej mod DK, bortset fra mig og en grøn bil et godt stykke foran mig. Fartpiloten sættes til præcis 110 km/t, og jeg triller lige så langsomt mod Danmark. Ved pylonerne indhenter jeg den grønne bil, som viser sig at være en Kia Clarus fra 1999. Med den hastighed jeg nærmer mig bilen, så vuderer jeg at han ligger og kører 100 km/t, og jeg trækker ud for at køre forbi ham. Da jeg er på vej forbi ham, sætter han sin fart op til 110 km/t, og der ligger vi så i ca. 30 sek, mine forhjul ud for hans baghjul?! Jeg lurer over på føren som viser sig at være en stodder tæt på de 50 år sådan ca. Der er stadig ikke andre biler at se end os to, og jeg tænker "fuck dig din åndsvage idiot", accelererer hurtigt til ca. 140 km/t og kører forbi idioten. Godt forbi ham slipper jeg speederen, og fartpiloten tager over igen og bringer igen min bil ned på de 110 km/t, som den er sat til. I bakspejlet ser jeg så Kia'en komme tættere og tættere på mig, og efter ca. et minut ligger idioten kraftedeme helt oppe kofanger mod kofanger!! Jeg foretager mig intet, andet end fundere over hvad der sker for morfar i hans lortebil?! Pludselig mærker jeg "dunket" i min bil, og tænker "DET ER KRAFTEDEME LØGN, HAN KØRER OP I MIG????".. Lige der sidder jeg med en mærkelig fornammelse af, hvad fanden jeg lige har gjort som kan fremprovokere en sådan adfærd hos sådan en spade?! Få sekunder efter "dunket" så ligger idioten pludselig omkring hele 40 meter bag mig, som om han selv efter 50 år, blev overrasket over at være født uden en hjerne.. Næste nedtur er da jeg ret hurtigt finder ud af at min mobiltelefon ligger i tasken, som ligger omme i bagagerummet, flot Toft! Ingen mulighed for at ringe til politiet, som evt kunne nå at sende en velkomstkomite når vi kom til Danmark.. Ok, tænker jeg, jeg sætter min hastighed til 80 km/t i tunnelen, for at få idioten op til mig, så jeg kan notere hans nummerplade. Men idioten bliver ved med at ligge ca 40 meter bag mig, og jeg sænker yderligere hastigheden, men det gør han også hver gang. Nu kommer der flere og flere biler bagfra, og de drøner forbi mig og idioten i tunnelen, som begge kører ualmindeligt langsomt... Det ender med at jeg kører 50 km/t ud af tunnelen, da idioten endelig overhaler mig, og hans nummerplade noteres i sidste øjeblik.. Idioten svinger til højre med det samme, ad frakørslen mod lufthavnen, og jeg har bestemt mig til ikke at forfølge ham, da jeg (uden pis) var bange for at det ville ende meget galt, og jeg har ikke lyst til at spilde min tid i et fængsel.. Da jeg ankommer der hvor jeg skulle hen (Glostrup), så står jeg med vaklende ben ud og undersøger bagenden på min bil, men det ser ikke ud til at den har taget skade :surprise: Jeg tænker så, hvad nytter det at køre til politiet og berette om det her, ikke en skid, andet end jeg spilder min tid.. Idioten er de da ligeglad med, og jeg kan jo ikke bevise en skid. Det jeg max kan få ud af det her, er at indrømme at jeg selv kørte for hurtigt på broen, da jeg overhalede idioten der kørte 110 km/t.. Sidder (stadig) med den latterligeste fornemmelse, fordi en person kan opføre sig så uansvarligt, arrogant og hjernedødt, uden at det får nogle konsekvenser what so ever for ham! Er overbevist om at den idiot er dansker (bare en fornemmelse jeg har). Måske han læser herinde, måske ikke? Er ret ligeglad, men idioten skal vide at han er fredløs, og han ikke skal tro dette nogensinde vil blive glemt herfra! Ser nogle af jer en grøn Kia Clarus, eller ved I hvem ejeren er, så hører jeg det gerne i en pm. :fight:JRC 820 :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring till bilregistert i Sverige, det är offentliga uppgifter. Förklaring fordonsuppgifter Fordonet du sökt är registrerat på en privatperson. I enlighet med Person- uppgiftslagen (1998:204) får Vägverket inte publicera personrelaterade uppgifter på Internet. Därför kan du endast ta del av grundläggande fordonsdata. Om du vill ha fullständiga ägar- och fordonsuppgifter läs under rubriken "Vill du veta mer?". Regnr: JRC820 Färg: GRÖN Fabrikat: KIA CLARUS SLX Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: KNEGC2232Y5623474 Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2005-07-21) Antal ägare: 6 Datum för första reg.: 1999-09-28 Producentansvarig: 556532-9207 I trafik första gång: 1999-10-04 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Tekniska data Effekt kW: 85 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: 1650 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1370 Max lastvikt: 380 Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 195/65R14 Kaross: Täckt Observera att informationen ovan inte svarar på om fordonet får föras fram i trafik. Exempelvis om fordonet har körförbud. Vill du veta mer? Vem äger fordonet? Vilka är de tidigare ägarna? (Uppgift om två tidigare kan lämnas). Är fordonskatten betald? Är fordonet godkänt vid kontrollbesiktning? Finns det uppgifter om leasing eller kreditköp? Om du vill få svar på dessa frågor kan du få information via SMS, telefon och fax. Här kan du ange ett faxnummer (endast inom Sverige) och du får då fordons- uppgifterna faxade till dig. Uppgifterna är de samma som du kan beställa till fax via servicetelefon 0771-25 25 25.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites