Jump to content
thn

visa/dankort og kortlæsere

Recommended Posts

hvad er det lige med de kortlæsere de har i butikkerne herovre. Mit dankort er ikke specielt gammelt.. under 1 år. Har lavet 75 hævninger af dem man kan tælle med på, så jeg har nok brugt det 150 gange. Jeg har ALDRIG oplevet at en dansk butik ikke kan læse magnetstriben. Herovre er det så noget helt andet. 4 ud af 5 gange kan butikkernes terminaler ikke læse kortet. Ekspedienten kigger på stiben og kommenterer at ja den er godt nok slidt helt i bund. Så kommer hele balladen med at taste nummeret ind manuelt og man skal forklare at årstallet kommer til sidst på sit sygesikringskort (nej jeg er ikke født i 1922) fordi de vil have legitimation. lidt underligt at der er sådan en forskel på læserne.. har i været ude for det samme? Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nope :-) Det største slid på magnetstriben på et kort, sker ikke i kort aflæseren - men ifbm den daglige opbevaring (dvs tegnebog el lign.). Så den del var måske værd at overveje. Om forskellen, på kvaliteten, type etc, i de skånske og danske terminaler kan jeg ikke svare på. Jeg har ikke oplevet at mine kort ikke kunne aflæses ?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

i dag gik det så helt galt. I den samme butik som jeg var i i fredags og hvor de tastede nummeret ind manuelt uden problemer, blev kortet så helt afvist ved det manuelle indtastning også.. det er altså meget meget underligt synes jeg kom nu FSB send nu det svenske visa til mig så ja kan komme til at købe ind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg!!! Jeg har vel haft 3 nye mastercard (den svenske udgave af et Visa kort i min bank) de seneste par måneder! Mit förste Visa-elektronkort havde jeg i knapt et år, hvor det fungerede. Til sidst blev det dog uläseligt i kortmaskinerne, og jeg gik over til mastercard. Det förste kort virkede én gang, så var det slut, så fik jeg et nyt -som slet ikke virkede! Jeg forsögte at få en forklaring hvordan det kunne ske, for alle visakort jeg har haft i DK har virket i mange år. De kunne ikke give nogen forklaring andet at bestille et 3. kort med en ny kode... Ja ja, tänkte jeg, bare jeg kan få et kort der virkede! For som skrevet tidligere er det möj besvärligt at få tastet sit kort ind manuelt. Min nyeste kort har dog fungeret i nogle uger nu, så jeg er glad :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en del problemer med mit 1år gamle svenske Visa, random ulæsbart men jeg må sige at div. kassedamer og deslige ta´r det med et kæmpe smil og fortæller at lige deres terminal er "mycket känslig", så det er vist ikke noget nyt herovre !?! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites