Jump to content
mrode

Benzinpriser

Recommended Posts

Hejsa Nu har jeg ikke rigtigt fået studeret benzintankene endnu i Malmø, men når der på mange tankstationer kun står en "minimum pris" eller lignende og i dag da jeg var ovre og få mit svenske personnummer stod den på 11,03 - er det så 92 oktan eller diesel? Overvejede nemlig om det kunne betale sig at tanke i sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det kommer an på lokale priskrige, men som oftest kan det godt. Ihvertfald for benzin... for diesel er det lidt anderledes for der er ikke diesel så mange steder herovre, og de kører slet ikke priskrig på det... Bemærk at Jet i Sverige blot lige har lanceret diesel på deres anlæg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja at købe en diesel i Sverige er en skidt forretning, med mindre man køber en benzinsluger af rang, eller kører 50.000km om året....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger denne her http://www.bensinpriser.se/.. jeg tror den bliver opdateret oftere. Vi var så heldige for ikke så længe siden at tanke til 8,5 kr/l og det kan mærkes lidt når man fylder 65 liter op til en normal pris på knap 12 kr/l Ser til min glæde at benzinen er "billig" i Uddevalla, hvor vi kører igennem imorgen på vej til Helsingborg for at tjekke en gård ud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO
Det er ikke et spørgsmål om det kan betale sig at køre en diesel-hakker... Det er et spørgsmål om temperament :o
Det er ikke meget du ved om dieselbiler hva`? Du skulle tvinges til at fyre en eks. BMW 330d af, eller lign... du ville tisse i bukserne af fryd og få et klip i kortet....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Jeg stiller gerne op mod den 330d Thomas. Eller hvad du nu kan finde frem af dieselhakkere..... Og husk så lige på at dieselbiler ganske vist er "hurtige", men at alt er relativt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Går ud fra, at du taler om den gamle coupe? Personligt synes jeg den motor er ganske lækker selvom bilen langt fra er så sportslig som den umiddelbart ser ud. Den kører mere som en limousine med lidt sportsligt præg og er desværre ikke særlig hurtig (0-100 på 8,2 mener jeg det er). Dog synes jeg som sagt den kører glimrende så længe man tager den for hvad det er... Exteriøret er uden sammenligning et sandt mesterværk, men indeni blegner indtrykket dog totalt pga. det billige og kedelige plastic-interiør og det bør du i hvert fald overveje nærmere inden du springer ud i det. Tja... Kan man leve med et noget tamt og billigt interiør og vil man have en "cruiser" der ser rigtig godt ud udefra uden at køreegenskaberne nødvendigvis matcher udseendet så er det den helt rette bil :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites