Jump to content
Guest Supermule

Info om dæks bremseevne... Overvejelser omkring investering i pigdæk...

Recommended Posts

Interessant undersøgelse - men den dækker ikke pigdæk, så vidt jeg kan se. Nu har jeg ikke bladet i hånden, men forsiden af http://www.automotorsport.se skriver " Test: Dubbat är bäst - även på asfalt! Vinterdäck - vilken typ passar dig? Snart är det dags att bestämma sig. dubbat eller odubbat, brett eller smalt? Vi jämför alla typer och redovisar både goda och mindre goda egenskaper. " Så om ikke andet er det åbenbart et spørgsmål "eksperter" kan være delte om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

De har "kun" testet dem på is og sne i NordSverige... Hvis du nærlæser hele artiklen, vil du finde ud af, at det kun er på is og sne at de performer. På mellan europæiske vinterveje, er det friktionsdæk der er bedst. Man kan jo også sige at pigdæk er forbudt i tyskland... Skal man på skiferie i bil, så er der ingen vej uden om friktionsdæk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De har "kun" testet dem på is og sne i NordSverige... Hvis du nærlæser hele artiklen, vil du finde ud af, at det kun er på is og sne at de performer. På mellan europæiske vinterveje, er det friktionsdæk der er bedst. Man kan jo også sige at pigdæk er forbudt i tyskland... Skal man på skiferie i bil, så er der ingen vej uden om friktionsdæk.
Ja okay.. Men i det mindste i overskriften står der jo at de er bedre end friktionsdæk - også på asfalt? Men det er måske blot gætteri fra journalistens side?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Svenskere er helt vilde med dubdäck - hvert år læser man argumenter for at man skal vælge pigdæk selv i Skåne hvor man salter en hel del (dog lidt i forhold til DK). Det største argument er at pigdæk står bedre på is og at pga. ringe snefald i skåne er der større risiko for at der rim/is-glat en sneglat. (den svarte halke) Men kører man til Kbh. hver dag fra f.eks. Malmö C vil jeg til enhver tid selv fortrække friktionsdæk da der er saltet hele vejen - og friktionsdæk er trods alt bedre på våd vej end pigdæk. Og lydkomforten er meget bedre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Svenskere er helt vilde med dubdäck - hvert år læser man argumenter for at man skal vælge pigdæk selv i Skåne hvor man salter en hel del (dog lidt i forhold til DK). Det største argument er at pigdæk står bedre på is og at pga. ringe snefald i skåne er der større risiko for at der rim/is-glat en sneglat. (den svarte halke) Men kører man til Kbh. hver dag fra f.eks. Malmö C vil jeg til enhver tid selv fortrække friktionsdæk da der er saltet hele vejen - og friktionsdæk er trods alt bedre på våd vej end pigdæk. Og lydkomforten er meget bedre...
Helt enig.. Hvis jeg pendlede fra Malmö C til Kbh - så var der heller igen tvivl om at det skulle være friktionsdæk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jeg ikke kan geneskue de tests ordentligt, og spørger, når nu man planlægger at flytte ud på landet i området ¨ved Hörby/Sjöbo/Eslöv/Höör eller deromkring, og vil købe en gård, med evt. grusveje in mente, er det så det ene eller andet når man pendler til Kastrup Lufthavn hver dag? Kort: Bedste allround vinterdæk til lidt af det hele er...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Conti's TS810 S... Med mindre jeg boede i Norrbotten, hvor vejene er glatte 6 måneder om året, så ville jeg vælge dæk uden pigge....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...