Jump to content
Pakwhan

Privat køb af Bil I Sverige

Recommended Posts

Jeg overvejer at flytte til Sverige, og skal så naturligvis også købe en bil, og ikke nødvendigvis af en forhandler, dvs. evt. af en Privat. Men er der nogen problemer med at checke om der er restgæld i bilen fx. Hvor checker man sådan noget ? VH Thomas H :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det er super let.. Du kan sende en sms til Vägverket, der får du oplyst ejerens navn og bopæl samt om bilen er leaset eller om der er pant i den. (kræver dog et svensk mobilnummer) Desuden kan du ringe til de autoriserede værksteder og spørge hvad de har registreret på bilen. (nummerpladen følger bilen i hele dens løbetid). Eller checke hos dit forsikringsselskab om den har været skadet. Jeg har lige købt en brugt BMW, der fik jeg historik på bilen fra værkstedet. Husk dog at bede sælger om ID så du er sikker på han er hvem han påstår han er;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hov.. Tillykke med den! ;)
Tak;) den kører jo fantastisk...har lige haft den gennem syn og eneste "anmærkning" var slidte bremseklodser foran....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting du skal være opmærksom på er at hvis du har tænkt dig at låne penge til privat bilkøb i Sverige så skal du kunne stille sikkerhed i feks bolig da bankerne i sverige ikke kan tage pant i en privat købt bil. Alternativt kan du købe bilen gennem forhandler, også kaldet bilformidler. det koster et sted mellem 6-10K SEK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeps-jep' date=' vi er også ret glade for vores. Slidste bremseklodser kan vel næppe kaldes en fejl....[/quote'] Næ jeg aner jo heller ikke selv hvordan vores bremseklodser ser ud på den bil vi byttede ind. Det hører med til glæderne ved at være bilejer:rolleyes: Bilen skal heller ikke gensynes jeg har bare lovet at skifte klodserne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pakwhan: Husk bare på at der ikke er nogen garanti på bilen så du skal nok M teste bilen inden du köber den ellers köber du bare en af vores biler ' date=' der er jo garanti og en god rente:)[/quote']Er Tommy syg, eller bare sløv i betrækket? ;) (Hint: rente.gif :p )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites