Persille 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2005 Hej Miriam, hvis du skal gøre det på den officielle måde er det faktisk rigtigt at du skal starte ca. 6 måneder før - medmindre katten allerede er rabiesvaccineret og du er heldig at dens antistoftal er i orden. Rabiesvaccination er obligatorisk når man indfører smådyr til Sverige, eftersom Sverige i teorien er rabiesfrit område - og det er Danmark kun næsten. For at være sikker på at vaccinationen er effektiv skal man TIDLIGST 120 og senest 360 dage efter rabiesvaccinationen have taget en blodprøve, hvor antistofindholdet så skal ligge over et bestemt tal. Er tallet ikke højt nok, må man vaccinere en gang til og så vente yderligere 120 dage, tage en ny blodprøve og vente på resultatet. Så hvis uheldet virkelig er ude kan det altså tage 9 måneder at få kat/hund gjort "klar" til Sverige! Ud over rabies-bøvlet er der så alm. ID-mærkning (chip eller tatovering) og så ormekuren der skal gives af en dyrlæge senest 10 dage før indrejse. Alle vores 4 katte var i forvejen rabiesvaccineret, fordi jeg er sådan en kattenørd der tager på udstillinger, bl.a. i Tyskland, hvor rabiesvaccinationen er obligatorisk. Da det kom på tale at flytte til Sverige, fik jeg taget blodprøver på hele bestanden, så jeg var sikker på at have tid nok til evt. omvaccination og ventetid. Heldigvis for os var alle tal i orden, og så gælder blodprøven sjovt nok til uendelig tid så længe man overholder vaccinationsintervallerne efterfølgende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites