Jump to content
Guest jazz

Fartkontrol lige inden broen fra SV-siden

Recommended Posts

Guest jazz

Hej! Andre der lagde mærke til en Politivarevogn med blink, torsdag morgen omkring kl. 8 inden broen? Den holdt parkeret nærmest i "midterrabatten" og lignede en fartkontrol ? Mvh. Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev du blitz´et!? ;) Jeg véd ihvertfald at der kommer et giro-kort ind ad døren i nærmeste fremtid til undertegnede. *suk* En goddamn lyseblå WV LT der havde set bedre dage - parkeret lige før Diamanten i Kbh. Jeg kørte 60 hvor jeg må køre 50...så jeg "glæder" mig til at indramme billedet...eller noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jazz

Det er et godt spørgsmål: Den holdt præcis der hvor 90 begynder. Så vidt jeg husker så gælder et fartskilt 100 m. inden det står placeret? Så måske er vi rigtig uheldige... Men det var en svensk fartkontrol, så gælder svenske regler måske? Nå, vi venter bare på girokortet!.... :) /Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Jazz

Ja præcis - en svensk fartkontrol i DK - det spiller da ikke! Men der er jo sikkert nogle internordiske regler som jeg ikke kender til.... Men dem lærer jeg jo så når bøden kommer! *GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm.. jeg så sgu ikke noget - havde lidt travlt og kørte forbi ved 7.30 tiden..... Der plejer jo ikke at være noget på broen :rolleye: - så spørgsmålet er nok om jeg havde for travlt og ikke helt fået søvnen ud af øjnene eller om de bare ikke var kommet på plads?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fartkontrol inde i tunnelen!!! Fra pålidelige kilder ansat på broen....................Nyeste påfund fra Svensk politi. De står inde bagved nød udgangs dørrene med deres "laser" pistol :lol: og måler folks hastighed. Så skulle fidusen være, at man først bliver stoppet på den anden side af betalings anlægget (altså inde i Sverige) smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg altså lyder lidt mystisk. Man begår noget ulovligt i Danmark men får bøden for det i Sverige...! Det er da dansk politi som skal uddele bøder for folk, der kører for hurtigt i tunnelen, da det jo er dansk territorie. Man vil da heller ikke få en bøde i Sverige for at have kørt over for rødt i Danmark!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja hej... Det må de ikke, for dørene må ikke være åbne i henhold til brand osv... Og de kan ikke stå der med lukket dør... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er sgu lidt betænkeligt egentligt... Det er ikke overdrevet med uheld der sker på broen. Dog er det ikke ualmindeligt at der bliver kørt 200+ km/t og det burde jo mindst dræbe en mindre dansk landsby hvert år ifølge Rådet for større færdselsforvirring.... :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja hej... Det må de ikke, for dørene må ikke være åbne i henhold til brand osv... Og de kan ikke stå der med lukket dør... ;)
Tænkte lige over det mens jeg kørte hjem og lod mærke til dørene. Vil vove den påstand at der godt kan stå en enkelt mand med et stativ... i den ene side. I den venstre side kan der rigtig nok ikke stå nogen, men i den højre side er der et indhak i muren før døren kommer og der tror jeg godt man kan stå. Måske er det ikke lige det mest sikre sted at stå, men jeg tror godt man kan :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Tænkte lige over det mens jeg kørte hjem og lod mærke til dørene. Vil vove den påstand at der godt kan stå en enkelt mand med et stativ... i den ene side. I den venstre side kan der rigtig nok ikke stå nogen, men i den højre side er der et indhak i muren før døren kommer og der tror jeg godt man kan stå. Måske er det ikke lige det mest sikre sted at stå, men jeg tror godt man kan :)
Ok smart tænkt.. Har nogen overhovedet tænkt over hvordan denne super undercover svenska polisen kommer ned i tunellen?? Hvor parkerer han polisbilen? Tager han toget og beder dem gøre et nødstop? Eller tager han slet og ret sit "udstryr" under armen og sniger sig ubemærket ned i nødsporet?? Helt ærligt...det er sgu en and hvis I spørger mig. Men meget kreativt tænkt, det må jeg indrømme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han går selvfølgelig i nød-tunnellen imellem de to tunnel-dele. Den som vi andre skal kunne bruge, hvis vi får brug for det i nødstilfælde. Udover dét...så tror jeg ikke vi skal regne med fartkontrol á la det setup. Det er simpelthen for farligt for dem at stå dér.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de virkelig vil lave tunnelen om til en pengemaskine, så er det sgu da bare at hænge et par af deres fartkameraer op ved siden af broens egne kameraer, der sidder i tunnelen i forvejen. Der er INGEN der kører 90 km/t i tunnelen, så det ville da være det nemmeste at gøre, og så kan de sende 2 x bødeforlæg pr dag til folk :rolleye: Tror sgu ik de sætter levende væsner i tunnelen til at holde øje med folk, når kameraet er opfundet. Det er sgu nok bare et spørgsmål om tid før man skal snegle sig hen over broen, for det kunne jo gå hen og blive en grim eneulykke hvis man kom til at køre bare 130 km/t, og man kun kunne se 3 km frem for sig :rolleyes: Se i øvrigt denne artikel, ikke at den har med broen at gøre, men blot kamera overvågning: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,704868,00.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites