Jump to content
göte_børge

IKEA Gentofte vs IKEA MALMÖ

Recommended Posts

Guest carspar

Ja men husk også at Ikea i Sverige normalt er billigere end i DK. Normalt så sparer jeg kursforskellen, det vil at sige at det koster det samme i Dkr og Skr. Ikea i Tåstrup er venlige og har en indbydende butik, efter min mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Er IKEA i det hele taget ikke bare noget skrammel' date=' uanset hvor man handler??!! :laugh:[/quote'] Hehe... det skal du ikke sige... bare fordi sofaen ta'r facon efter vedkomne der sætter sig i den :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe... det skal du ikke sige... bare fordi sofaen ta'r facon efter vedkomne der sætter sig i den :sick:
Sådan en Homer Simpson sofa der tager vedvarende pasform, efter ham der sætter sig i den første gang, er da klasse :laugh::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jo i princippet det er nok mest til unge der skal have pengene til at sträkke lidt mere, men jeg har da köbt et häve/sänke skrivebord (homeoffice) til en fornuftig pris der. Der var prisen det samme i Se og Dk så jeg sparede kursforskellen vid at köbe det i Se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke været i malmøbutikken men kun i gentofte og de 2 der ligger i Göteborg og jeg har ikke oplevet forskel på de 3 butikker... Jeg æælsker IKEA og kan med en veninde eller søster få timer til at gå derinde ... kvinde genet :p Det er da sket at vi er kommet kl 1200 og først smuttet når de lukkede kl 1800 :laugh: Da vi i tidernes morgen flyttede til Sverige smed vi de fleste af vores møbler ud i DK og købte nye fra IKEA.. vi købte de billigeste sofaer (klippan) for med (på det tidspunkt) 2 hunde og 2 katte skal der skiftes fra tid til anden... desuden belv de købt med det for øje at når vi skulle rejse hjem ( dengang vi troede at vi kun skulle være her på visit :rolleyes: ) var de så billige at man kunne smide dem ud når man skulle rejse hjem. Jeg må sige at de 2 sofaer er de bedste vi nogen sinde har købt, de slår med flere længder en sofasæt til 7000 dk.kr (i 1990) pr sofa :( Hilsen Heidi... Nu med vej sydpå mod skåne som fast bopæl..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Den der IKEA i Gentofte.... ja jeg var der også engang. De er ret arrogante, og langt fra den mentalitet der normalt er i IKEA. (Eller resten af Danmark) Måske det er noget regionalt for "Gentofte" snobberne. Iøvrigt Göte Börge, så har jeg også et farligt hus med mine svenske venenr, at få dem til at forstå at alle danskere ikke er som "Københavnere". Storbysmentaliteten ligner slet ikke den man møder når man kommer lidt længere ind i landet. Har tit tænkt på hvad folk hinsidan tænker når de møder københavnere, om de mon antager at alle dansker er sådan.. lidt måske arrogante og "her kommer jeg" - og bedere vidende typer? Hmmm .... det var lidt af et sidespring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har tit tænkt på hvad folk hinsidan tænker når de møder københavnere' date= om de mon antager at alle dansker er sådan.. lidt måske arrogante og "her kommer jeg" - og bedere vidende typer? Ja, og til gengæld betragter vi alle svenskere som mildt smilende, provinsielle typer, bare fordi vi tilfældigvis er kommet til et svensk provinshul. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Ja, og til gengæld betragter vi alle svenskere som mildt smilende, provinsielle typer, bare fordi vi tilfældigvis er kommet til et svensk provinshul.
Narhhh... ikke helt Niels. Syntes nu ellers normalt at Malmø-boer og Skåninge generelt er mægtigt søde. Har mere problemer med folk fra Helsingborg, de er lidt "wannabe uppsvenska", til tider på en ubehagelig måde. Der er der ikke langt imellem, hvis man vil møde en rigtigt underlig fisk i ny og næ. Kristianstad - der kender jeg også nogle, de er helt nede på jorden. Omkring Sjöbo, de jeg kender der er hyle sjove, mage til humor skal man lede længe efter.... Dem som jeg har oplevet negativt er typisk 08ère, (Ja - igen storbysmentaliteten.)eller dem de selv kalder granskovsindianere, ude skoven nord for bibelbæltet. Det skal da også siges jeg kender nogle dejlige mennesker fra Stockholm også, jeg langer bare ud efter den ulykkelige omstændighed at Skåninge måske fejlagtigt gik hen og troede, at Københavnermentaliteten var generelt Dansk. Det ville jo være en fejl... 2 af mine danske kammerater herovre som er Svensk gifte, deres koner bekræfter mig generelt også i dette. Begge piger arbejder i DK og kender mere til det end jeg. Hmmm... ikk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm... ikk?
Ja, det ka godt være lidt svært at få fordomsfulde generaliseringer og enkeltstående oplevelser til at gå op i en højere enhed, jeg kender det fra mig selv, men du kæmper på, kan jeg mærke... :) vh. Nils, (et stykke)op-skåning PS: De hedder altså skåninger. En skåning flere skåninger alle skåningerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Lene, Trelleborg

IKEA i Gentofte vs IKEA Malmø (og Taastrup) ...hmmmm... Jeg har nu aldrig opfattet medarbejderne i IKEA Gentofte som snobbede og tro mig - jeg har været der en mia. gange. Flyttede fra Sønderjylland til Gentofte og boede der i 13 år inden turen gik til Trelleborg. Umiddelbart skulle man ikke tro at IKEA og Gentofte er to ting der lige klinger, med det ry Gentofte-borgere har. Jeg kan kun sige - det er rygter :o) Ofte føles andre som snobber, hvis man selv føler sig en smule underlegen - så lad vær med det :o) Til gengæld bevæger jeg mig kun ind i IKEA Taastrup af ren nød og fordi jeg arbejder lige i nærheden. Det er den mest rodede/proppede og beskidte butik af dem jeg har besøgt, og personalet er da de mest sure jeg nogensinde har været i nærheden af. IEKA Malmø er en super butik - hvis man kan finde en P-plads. Pænt rent, ingen rod og hjælpsomt personale. Bare mit input. Nu vil jeg snige mig over i IKEA Taastrup og se om jeg kan finde nogle bøjler - uden at skulle forstyrre nogen af de ansatte. Ha' en go' aften. Hilsen Lene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites