Jump to content
juliedenise

Andre med hunde.

Recommended Posts

heyza ;) Jeg er den heldige ejer af to dejlige amstaffes. Hvad med jer andre hvilke Hunde har i? :rolleyes:
Jeg har også 2 stk. "piger" En labrador/hønsehund blanding på 2½ og en Bassethound/cockerspaniel blanding på 5 måneder. Maggie 3ef0a791.jpg Luna IMGP2885.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De er godt nok dejlige :rolleyes: er det nogen du har anskaffet dig her over eller i dk.?
Maggie er købt i DK og "smuglet" herover (som 8 uger). Hvor hun så er blevet chippet, rabies vaccineret osv. Den lille er købt her i Sverige i Eslöv. Hvad med dine er de fra dk eller Sverige? smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløj! Vi har to dejlige vovser: Simba - gul Grand Danois - som vi havde med fra Danmark. http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3968 Sif - sort Labrador blanding http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3969 Hver især meget forskellige - men må nok sige at Grand Danois kommer til at gå igen, den stor - men også helt fantastisk dejlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi.. Nej - det er det godt nok ikke :) Faktisk havde vi Simba - Grand Danois - i lejlighed i et par måneder, men det går ikke. Nu bor vi på landet og de har have og skov de kan sniffe rundt i.... Se dét er et dejligt hundeliv - og for Grand Danois'ens vedkomende så er det et plus med en kurvestol i solen hvor man kan ligge og snorke den halve søndag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maggie er købt i DK og "smuglet" herover (som 8 uger). Hvor hun så er blevet chippet, rabies vaccineret osv. Den lille er købt her i Sverige i Eslöv. Hvad med dine er de fra dk eller Sverige? smil fra Christina
Sjovt.. Vores er begge også købt i DK. Sif efter vi var flyttet herover, men var meget billigere og lettere at finde den "rigtige" i DK. Ihvertilfælde da vi stod og manglede en hund efter vi havde fået aflivet vores gamle der var der meget lidt eller meget dyrt til salg heroppe.... Så Sif hentede vi også i DK - og hun er så også chippet+vaccineret i Sverige. Simba - derimod - blev pænt vaccineret og fik pas. Så kører man til grænsen med hende og vores "gamle" hund, ind i fortoldningsbanen på broen, ruller vinduet ned og råber over til tolderen "vi har en hund med!". Og så.. *WOW* siger Simba så ud af ruden.. Tolderen siger "ja, det kan jeg höre, kör bare" - og så fiser vi videre. Fedt nok at have bruge en mindre formue på hundepas mm... Hrmpf... :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det rigtigt jeg troede at de gik meget op i det :D jeg er også ved at tæske igennem passet til vores sidst anskaffet hund. Det er lidt af en mølle at skulle igennem, og man føler sig til grin, da der nok ikke er den store forskel mellem hunde i dk og vores "svenske"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sjovt.. Vores er begge også købt i DK. Sif efter vi var flyttet herover, men var meget billigere og lettere at finde den "rigtige" i DK. Ihvertilfælde da vi stod og manglede en hund efter vi havde fået aflivet vores gamle der var der meget lidt eller meget dyrt til salg heroppe.... Så Sif hentede vi også i DK - og hun er så også chippet+vaccineret i Sverige. Simba - derimod - blev pænt vaccineret og fik pas. Så kører man til grænsen med hende og vores "gamle" hund, ind i fortoldningsbanen på broen, ruller vinduet ned og råber over til tolderen "vi har en hund med!". Og så.. *WOW* siger Simba så ud af ruden.. Tolderen siger "ja, det kan jeg höre, kör bare" - og så fiser vi videre. Fedt nok at have bruge en mindre formue på hundepas mm... Hrmpf... :thumbdown
Vi startede egentlig også med at kigge efter hund nr. 2 i DK, Som sagt Maggie har kostet ca.1000 dkk købt hos nogle meget søde mennesker ude på landet, hvor Luna købt i Sverige også "gadekryds" kostede 5000 skk(helt absurd for en hund uden stamtavel) Men men når man først står med en lille hvalp i favnen er pengene ikke det vigtigste... Kan godt genkende "frustrationen" med hensyn til toldere, jeg kan huske da Maggie var klar til at rejse lovligt, sad jeg nærmest også og råbte til tolderen "SE JEG HAR HUND MED" men de er og bliver skide ligeglade.......Så hurra!!!! for deres rabies frie land :thumbdown: Men alligevel, den lille er jo ikke færdig vaccineret endnu og jeg må indrømme. At jeg tør godt nok ikke rigtig at tage hende med frem og tilbage .... smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men alligevel, den lille er jo ikke færdig vaccineret endnu og jeg må indrømme. At jeg tør godt nok ikke rigtig at tage hende med frem og tilbage ....
Nej, det samme her - tænk hvis man pludselig stødte ind i en tolder, der ikke var helt ligeglad. Jeg har en eller anden teori om at det nok er "nemmere" når det er man kører i svensk bil, men måske det bare er pjat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men er der nogle der egentlig ved hvad konsekvenserne er ved smugling' date=' bliver de aflivet, eller hvad.[/quote']De bliver vist beordret i karantæne i en vis periode. Synes jeg læste det et sted engang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil næsten tro at muligheden for at vende om (altså køre tilbage til DK) også er til stede... I følge loven er det så vidt jeg husker karantæne i xx tid på ejerens regning, og kan/vil man ikke betale bliver kræet så aflivet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Vi har taget 2 dejlige Cairn Terrier med fra DK. http://www.cairn-terrier.dk/ Vi er lidt integreret da vi har et svensk par som hundepassere når vi er i DK eller på ferie, det er lidt billigere end et pesnionat og momsen taler vi os tilrette om. Vi har talt om at vaccinere men det er aldrig blevet til noget, undtagen da vi flyttede herover, det vil sige at den ikke er vedligeholdt. Vidste i at i sverige er det normalt med en Dyresygeforsikring hvis der sker hunden noget. De kräver vist bare at man betaler 25% af hele belöbet selv. Vi har väret på dyrehospital men har valgt selv at betale hele belöbet og har ikke denne (dyre) forsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hundeejer til en stor Cane Corso - som på onsdag skal have sin første tur til DK med sit hundepas - fik jeg lyst til følgende komentar: I risikerer ikke at miste hunden, hvis I bliver "snuppet" i tolden uden EU-pas, men hvorfor tage chancen. Jeg overvejede for 1½ år siden at smugle en 13 måneders Mastiff på godt 80 kg og med en mankhøjde på 85 cm ind i Sverige, men i stedet brugte vi 13.000 SEK på vores Nostro. Har I ikke papirerne i orden, og bliver taget, vil en hund fra f.eks. DK blive undersøgt af en dyrlæge, identitetsmærket, vaccineret mod rabies og få en ormekur (avmaskning). Alt sammen for ejerens regning, MEN DET NYE ER at hunden så kommer i isolering I HJEMMET. Denne ordning har man valgt for hunde, som kommer fra "sikre EU-lande", hvorimod hunde fra østlande, som forsøges impoteret illegalt som hovedregel bliver aflivet, hvis de er syge - hvad de ofte er. Her følger så lidt tekst udskrevet fra Rigsdagens protokol. Jordbruksverkets roll när misstänkt insmugglade hundar påträffas inne i landet är att besluta om lämpliga åtgärder för att minska smittspridningsrisken. Enligt Jordbruksverkets nuvarande praxis undersöks, identitetsmärks, avmaskas och rabiesvaccineras misstänkt insmugglade hundar för att sedan isoleras i hemmet. Enligt Jordbruksverkets bedömning gynnas smittläget både på kort och lång sikt av denna praxis. Om verket i stället skulle föreskriva om avlivning eller karantän finns en risk att fallen skulle hemlighållas och att djuren inte skulle bli föremål för behandling. Systemet med hemisolering tillämpas endast när det gäller djur från EU-länder och andra lågriskländer. Rabiessituationen har förbättrats avsevärt i EU under de senaste tio åren. Trots mycket öppna gränser mellan flertalet EU-länder sedan lång tid tillbaka har man inte sett någon spridning av rabies med sällskapsdjur. För hundar från högriskländer och för hundar med okänd bakgrund är Jordbruksverkets praxis fortfarande att djuren avlivas eller sätts i karantän.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites