Jump to content
ejepsen

4-5 vær. lejl. søges i malmø

Recommended Posts

Hej, Vi er tre venner - alle med arbejde i Kbh. som har besluttet at prøve at finde en leje-lejlighed i Malmø. Vi kigger på bovision og hemnet men kan ikke rigtigt finde så meget i den størrelse. Jeg håber derfor at I vil holde øjnene åbne efter en 4-5 værelses (centralt) i Malmø. Hører også gerne fra folk der kender nogen der kender nogen... :) Hvis du har nogle tips til hvor man ellers kan finde disse "store" leje-lejligheder så hører vi også gerne fra dig ;-) Prisniveau er alt imellem SEK 9-12K. tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ejepsen: Med risiko for at gentage mig selv (og mange andre herinde), så undrer jeg mig over at i vil leje og ikke eje. Hvis i bare bor her et år (eller mindre, for den sags skyld), så er der al mulig god grund til at tro at i tjener penge på at sælge lejligheden igen. Typisk, så er de store lejligheder pænt pebrede at leje - og derfor er argumentet for ikke at købe blevet så meget mindre. Selvfølgelig kan jeg forestille mig, at i lige vil "se Malmö an"...og se om i, i det hele taget, kan holde ud at bo under samme tag i en længere periode. Men stadig...så mener jeg i burde købe, og ikke leje. 4-5v lejligheder i Malmö City er supernemme at sælge igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Damn - det er sguda sværere end jeg lige troede :( Temmelig stor konkurrence! Hvad får en svensk udlejers hjerte til at smelte? Referencer? penge på bankbogen? hvad mere??
Tja en enlig midaldrende personlig kristen kvinde fra Jylland bliver i tre fyre jo aldrig. :o Køb dog en lejlighed - i kan jo bare lege, det er en lejelejlighed med den forskel at jeres depositum er lidt halvstort men til gengæld vokser mens I bor der. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det er fristende men desværre er vi alle lige blevet lukket ud af vores trange universiteter så vi er fattige som kirkerotter... :( Ellers havde jeg nok ikke betænkt mig længe...
He det er ingen hindring, lån til udbetalingen i en dansk bank og resten som boliglån i en svensk. Det kræver ikke så meget kapital, det er vigtigere med en god lønseddel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alright Alright... Vi har snakket om det og ideen frister mere og mere. Hvis I skulle vælge et område centralt i byen hvor ville I så købe? Jeg tænker i forhold til fremtidige huspriser; området attraktivitet etc. Btw - vi er kun to tilbage der flytter - en fik våde fødder (men det ændrer jo ikke meget)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Btw - vi er kun to tilbage der flytter - en fik våde fødder (men det ændrer jo ikke meget)
Det ændrer vel lidt på hvad i kan sidde for om måneden. Og siden i ofte nævner "studerende", og dermed er på SU...så ville jeg nok slappe lidt af med by-midten ;) Medmindre i har kassen...men så kommer det der med SU´en jo ind igen - og så holder den jo ikke. Og så har vi IKKE længere medlidenhed med jer :D *joke*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det ændrer vel lidt på hvad i kan sidde for om måneden. Og siden i ofte nævner "studerende", og dermed er på SU...så ville jeg nok slappe lidt af med by-midten ;) Medmindre i har kassen...men så kommer det der med SU´en jo ind igen - og så holder den jo ikke. Og så har vi IKKE længere medlidenhed med jer :D *joke*
Han har sgu da lige skrevet de netop er lukket ud fra universitet.... det betyder vel en ægte lønning;) Områder kommer meget an på hvad man er til, vi bor i Limhamn og det er fantastisk synes vi, men måske lidt for stille for andre...tag en tur herovre og kig på områderne, det er det bedste råd jeg har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle det være sikkert at vi kommer til Malmö! Vi har lejet en 3v på Lugna Gatan et stenkast fra gågaden til en ganske rimelig leje :) Flytter derover midt 15. okt. eller 1. nov. derefter er det bare at vente efter den RIGTIG fede lejlighed. Er der nogen der har et link til en tjeck-liste omkring hvad man skal huske når man flytter til Sverige - (læge, kommune, forsikring etc. etc.) takk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver faktisk kun huske en ting, ud over det med omgangen, og det er at få et grænsegængersygesikringsbevis fra din gamle kommune. Resten er stort set som at flytte til Brovst, men det kan jo være omvæltende nok. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest deedee

hmmm

Så skulle det være sikkert at vi kommer til Malmö! Vi har lejet en 3v på Lugna Gatan et stenkast fra gågaden til en ganske rimelig leje :) Flytter derover midt 15. okt. eller 1. nov. derefter er det bare at vente efter den RIGTIG fede lejlighed. Er der nogen der har et link til en tjeck-liste omkring hvad man skal huske når man flytter til Sverige - (læge, kommune, forsikring etc. etc.) takk!
hvor har i fundet den lejerlejlighed henne kunne godt bruge noget hjælp .....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra Svenska Dagbladet: "En hyresgäst i Sundsvall har sagts upp på för att han trots "många varningar, även skriftliga, fortsätter att störa." Hyresgästen själv hävdar att han aldrig fått några skriftliga varningar utan att värden bara påpekat att han inte får stå upp och kissa på nätterna eftersom det skvalar i hela huset. - Den 30 augusti krävde han att jag skulle sitta och pinka. Men jag trotsar förbudet och pinkar på det sätt som karlar av tradition brukar göra, säger han till Sundsvalls Tidning." Endnu en god grund til at eje i stedet for at leje, selv om man også kan blive smidt ud af en bostadsrätt for at "störa". :scared: vh, Nils, husejer med ret til lodret vandladning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du behøver faktisk kun huske en ting' date=' ud over det med omgangen, og det er at få et grænsegængersygesikringsbevis fra din gamle kommune. Resten er stort set som at flytte til Brovst, men det kan jo være omvæltende nok. :)[/quote'] Hvad pokker er der nu galt med Brovst... der er jeg sq da fra!:):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad pokker er der nu galt med Brovst... der er jeg sq da fra!:):)
Jeg ved ikke, hvad der er galt med Brovst, men et eller andet er der sgu altid galt med de der små byer med dårlig beliggenhed, det er nok også derfor folk flytter fra dem... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites