Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2005 Uhm.... var det ikke i loerdags der var en mand der skoed 4-5 skud op i luften, for derefter at skyde sigselv ? Hvor var det nu det var ? Trianglen, S.forstadsgatan ? Jeg har dog ikke selv set noget lignende, saa det maa vaere et skidt omraade ??? Jeg ved jo kun hvad jeg har laest Når man skyder sig selv, tæller det vist ikke med i statistikken over det der gør et område belastet... Og for det andet var du jo ikke til stede så du kan jo ikke vide om det overhovedet er sket... Eller også skal du bare trække halvdelen fra, så det var kun 2-2,5 skud og det halve skud ramte ham selv! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret October 26, 2005 Når man skyder sig selv' date=' tæller det vist ikke med i statistikken over det der gør et område belastet... Og for det andet var du jo ikke til stede så du kan jo ikke vide om det overhovedet er sket... Eller også skal du bare trække halvdelen fra, så det var kun 2-2,5 skud og det halve skud ramte ham selv! [/quote'] Ja men hvis det ikke tæller med, så er jeg sgu mere rolig!! Skudene han skød i luften tæller heller ikke, da de jo ikke ramte nogen..... ok af dette kan vi udlede at at det er et godt sted at bo bare der er fyldt med skydegale selvmordere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sanni 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2005 Hold da op Jønsson - vil du virkelig stå ved, at du tror på alt, hvad du hører i medierne? Hvorfor ordkløve et indlæg som er venligt ment - bare en reminder om, at man måske bør være lidt påholdende med at tro på alt, hvad man hører - også selvom det formidles af, hvad der virker som troværdige medier... igen - gode nyheder er dårlige nyheder... Sanni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2005 Hold da op Jønsson - vil du virkelig stå ved, at du tror på alt, hvad du hører i medierne? Hvorfor ordkløve et indlæg som er venligt ment - bare en reminder om, at man måske bør være lidt påholdende med at tro på alt, hvad man hører - også selvom det formidles af, hvad der virker som troværdige medier... igen - gode nyheder er dårlige nyheder... Sanni Fordi der ikke er nogen der fatter at Rosengården BLIVER betragtet som et belastet område, ligesom Mjølnerparken, Vollsmose osv. At der så bor nogle i området der betragter det som paradis på jord, det ændrer altså ikke på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret October 27, 2005 Fordi der ikke er nogen der fatter at Rosengården BLIVER betragtet som et belastet område' date= ligesom Mjølnerparken, Vollsmose osv. At der så bor nogle i området der betragter det som paradis på jord, det ændrer altså ikke på det. Maaske det er derfor der er forskellige omraader i Rosengaarden ? Der findes Krydgaarden, Apelgaarden, rosengaarden osv osv. Du kan ikke sige HELE Rosengaarden er belastet omraade. Det svarer til at sige HELE noerrebro er belastet. Rosengaarden = flere omraader Ioevrigt har jeg hele tiden sagt der er problemer i Rosengaarden, men det er altsaa kun i en del af Rosengaarden. Der hvor der er lejelejligheder. Og, det er jo langt fra overalt. Jeg er bange for det er dig der ikke har fattet hvad der tales om ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DMJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2005 Også pisse belastende at min nabo hele tiden skal ind og låne kugler fordi hun løber tør. Og hvad værre er at underboen efterhånden har skudt så meget op i luften at der snart er hul ned til deres stue. Noget godt er der da kommet ud af det. Når de står og skyder op nede foran huset så har de lavet hul igennem alle altanerne hele vejen op, det er meget fedt hvis man har glemt noget, så kan man lige få kæresten til at smide det ned. Det er slet ikke så slemt, da vi flyttede ind blev vi udrustet med skudsikre veste, hjelme og de samme skjolde som politiet har. Ellers hygger vi os, man vænner sig hurtigt til at falde i søvn selvom der bliver skudt tit og ofte. Ambulancerne og politi sirenerne de er lidt sværere at sove fra, men det går dog bedre nu. Uheldigvis får vi aldrig besøg, for det første tør folk simpelthen ikke besøge os. Og for det andet står de bevæbnede vagter alle vegne og skyder op i luften til skræk og advarsel. PS. Dette er skrevet fra mit armerede beskyttelsesrum, alle andre steder flyver kuglerne om ørerne på os. Jeg bevæger mig kun ud for at hente de forsyninger jeg får kastet ned på taget fra venlige piloter. Nå, det var vist lidt et sidespring. Behøver jeg nævne at jeg har oplevet langt flere problemer og ballade dengang jeg boede i Vanløse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Gæst Anmeld indhold Besvaret November 2, 2005 Det eneste man får lyst til at sige efter man har læst dette indlæg er (det den har udviklet sig til): Så bliv dog for h...... hjemme i Danmark. :( Det kunne være rart, at folk der flyttede til Sverige, kunne lade deres PESSIMISME og UVIDENHED blive tilbage i DK. Jeg føler medlidenhed med de personer som tilsynladende lider under denne "sindstilstand", med at man pr. definition er bange/imod alt med frememd herkomst. Hold da k.... hvor går i glip af meget.. Hvor må det være fattigt, at danne sine meninger ud fra det man læser og ser, især i en tid hvor vi mennesker konstant bliver manipuleret af især medierne. Slå øjnene op! Det mest ironiske i dette indlæg er, at ALLE der vælger at flytte til Sverige i realiteten er udlændinge. Tyg lidt på den. Ja, ignorance is bliss... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2005 Er du gal hvor findes der mange hoveder med politisk korrekte meninger... Snakken gik jo på om Rosengården var et socialt belastet område eller ikke, men jeg kan jo forstå at der ikke findes sådanne områder overhovedet, hverken i Sverige eller Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 2, 2005 Husk at Rosengården er en bydel, præcis som Slottsstaden, Värnhem, Fosie og alle andre..... At sige at Rosengården er lig med Mjølnerparken eller andet, holder ikke. Rosengården er en bydel. På godt og ondt, præcis som nørrebro, vesterbro og lign. I den del at bydelen hvor jeg bor, er der ganske fredeligt. Det er der ikke alle steder, det er jeg helt klar over.... men, bare fordi det er Rosengården, så er det ikke det samme som det er dårligt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Husk at Rosengården er en bydel, præcis som Slottsstaden, Värnhem, Fosie og alle andre..... At sige at Rosengården er lig med Mjølnerparken eller andet, holder ikke. Rosengården er en bydel. På godt og ondt, præcis som nørrebro, vesterbro og lign. I den del at bydelen hvor jeg bor, er der ganske fredeligt. Det er der ikke alle steder, det er jeg helt klar over.... men, bare fordi det er Rosengården, så er det ikke det samme som det er dårligt.... Så kom vi så tæt på at blive enige som jeg tror er muligt... :th2: Jeg ville bare frem til at der er problemer i visse dele, dermed ikke sagt overalt. Ligesom Nørrebro... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Gæst Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Så kom vi så tæt på at blive enige som jeg tror er muligt... :th2: Jeg ville bare frem til at der er problemer i visse dele' date= dermed ikke sagt overalt. Ligesom Nørrebro... Du er en af dem der bare skal have ret, ikke? Ok, Nørrebro er tilsynaldende ikke noget for dig, kom videre. Find et sted "du passer ind" (hvilket du selvfølgelig allerede har gjort). Men lad dog andre have deres mening/oplevelser af tingene i fred. Fordi DU, eller x antal personer har en bestemt mening om en bestemt ting, er det ikke nødvendigvis sådan det forholder sig. Eksemplet her: Rosengården/Nørrebro er "defienret" som "problem områder". Jeg bor der (teoretisk), og har INGEN problemer overhovedet med området. Synes alt er godt og fint. Nej, så er det i min verden ikke et "problem område", på trods af hvad andre måtte mene, og hvad det måtte være "stemplet" som. Mig bekendt, er det ikke ligesom med matematik, hvor du bare kan slå op i en facitliste... PS: Det er stadig tilladt at have sin egen mening om tingene, selvom det for visse personer tilsynladende godt kan være lidt svært ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Du er en af dem der bare skal have ret, ikke? Ok, Nørrebro er tilsynaldende ikke noget for dig, kom videre. Find et sted "du passer ind" (hvilket du selvfølgelig allerede har gjort). Men lad dog andre have deres mening/oplevelser af tingene i fred. Fordi DU, eller x antal personer har en bestemt mening om en bestemt ting, er det ikke nødvendigvis sådan det forholder sig. Eksemplet her: Rosengården/Nørrebro er "defienret" som "problem områder". Jeg bor der (teoretisk), og har INGEN problemer overhovedet med området. Synes alt er godt og fint. Nej, så er det i min verden ikke et "problem område", på trods af hvad andre måtte mene, og hvad det måtte være "stemplet" som. Mig bekendt, er det ikke ligesom med matematik, hvor du bare kan slå op i en facitliste... PS: Det er stadig tilladt at have sin egen mening om tingene, selvom det for visse personer tilsynladende godt kan være lidt svært ;) Enig.. og i sidste ende, så handler det vel om at bo de steder man gerne vil bo og er glad for at bo. Jeg kan kun opfordre folk til at undersøge de områder de vil bo i, så de ikke føler de har købt katten i sækken og det er underordnet om det hedder Rosengården, Limhamn eller noget andet. Og så husk den enes behov og lyst til at bo i rækkehus, lejlighed, villa osv, kan jo være så forskellig fra de andre. Jeg forstår godt folk som bor i Rosengård bliver irriteret, når de alle bliver stemplet. Jeg har selv prøvet det, da jeg boede på Amager.. http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=319195 .. Betyder det at man ikke skal bo i Göteborg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Du er en af dem der bare skal have ret, ikke? Ok, Nørrebro er tilsynaldende ikke noget for dig, kom videre. Find et sted "du passer ind" (hvilket du selvfølgelig allerede har gjort). Men lad dog andre have deres mening/oplevelser af tingene i fred. Fordi DU, eller x antal personer har en bestemt mening om en bestemt ting, er det ikke nødvendigvis sådan det forholder sig. Eksemplet her: Rosengården/Nørrebro er "defienret" som "problem områder". Jeg bor der (teoretisk), og har INGEN problemer overhovedet med området. Synes alt er godt og fint. Nej, så er det i min verden ikke et "problem område", på trods af hvad andre måtte mene, og hvad det måtte være "stemplet" som. Mig bekendt, er det ikke ligesom med matematik, hvor du bare kan slå op i en facitliste... PS: Det er stadig tilladt at have sin egen mening om tingene, selvom det for visse personer tilsynladende godt kan være lidt svært ;) Hvis du nu hev stave-pladen frem, ville du jo nok kunne læse dig frem til at jeg ikke betegner hele Rosengården eller Nørrebro som problemfyldte, kun visse dele. Det har Palle som bor der jo selv lige påpeget. PS: Det er ok have sin egen mening om tingene, bare det er den rigtige, ikk'? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Hvis du nu hev stave-pladen frem, ville du jo nok kunne læse dig frem til at jeg ikke betegner hele Rosengården eller Nørrebro som problemfyldte, kun visse dele. Det har Palle som bor der jo selv lige påpeget. PS: Det er ok have sin egen mening om tingene, bare det er den rigtige, ikk'? Ja, så må du sgu lige ind i kampen igen, makker... Du har hele tiden kæftet op om hvor forfærdelig Rosengården er, og at Rosengården er lige så hårdt belastet som Mjølnerparken og lignende... Men, det er da rart at se at du endelig har fattet hvad der tales om, når man siger Rosengården...Nu mangler vi bare du også kommer herud !. Den guidede tour er stadig et åbent tilbud... det gælder iøvrigt for alle, også dem der evt. tænker på at flytte hertil. Og, skal vi ikke lukke denne diskussion ... ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Ja, så må du sgu lige ind i kampen igen, makker... Du har hele tiden kæftet op om hvor forfærdelig Rosengården er, og at Rosengården er lige så hårdt belastet som Mjølnerparken og lignende... Men, det er da rart at se at du endelig har fattet hvad der tales om, når man siger Rosengården...Nu mangler vi bare du også kommer herud !. Den guidede tour er stadig et åbent tilbud... det gælder iøvrigt for alle, også dem der evt. tænker på at flytte hertil. Og, skal vi ikke lukke denne diskussion ... ??? Hvis du er kommet hjem fra den "skattefinansierede studietur", så tager jeg gerne i mod en invitation:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret November 3, 2005 Hvis du er kommet hjem fra den "skattefinansierede studietur"' date=' så tager jeg gerne i mod en invitation:-)[/quote'] Du/I skal være mere end velkomne .... Du finder bare en dato :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2005 PS: Det er ok have sin egen mening om tingene' date=' bare det er den rigtige, ikk'?[/quote'] Og hvad så hvis man ikke er enig i din såkaldte "rigtige" menning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites