Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2005 Ja, ska man ha bilen med sig så kan jag begripa att man väljer att bo lite utanför stan, men kan man ta tåget, så är det ju enklare med cykel. Möllan har nog med med vilken typ man är som person. Jag är 43, och har bott där "uppe" (man säger uppe vid Möllan) i många år innan jag hamnade i DK. Många av mina kamrater i samma ålder som jag bor kvar. Med ungar och familj och allt. Det enda jag egentligen ville säga var att var inte "rädda" för centrum, det är fedt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2005 Jeg forstår det heller ikke, I Oxie har vi også alt.....eller det meste. 15 min til Downtown Malmö, 5 min. til MacD og Burger King(Mmmmmm....det smager godt) og 10 min. til Svågertorp. Ellers har supermarket åben fra 9 til 22 alle dage, jeg tror ikke at der er noget jeg står og gerne ville have lidt tættere på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2005 Jeg har så købt lejlighed vid Mobilia ( blekingsborg), er det nogen som har nogen kendskab til det her område? Såg at det var villakvarter lige vid siden af, det plejer at være et godt tegn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2005 Jeg bor i blekingsborg og har en ven der også gør det, skriv en pm hvis du har nogle spørgsmål har boet her et pænt stykke tid nu.... Hvad nummer bor du i ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2005 Har købt lejlighed i nr 3E, 2,5 værelse. flytter dog ikke ind før midt december, da jeg skal ordne lidt (meget) papirarbejde i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2005 så kommer du til at bo i opgangen lige ved siden af mig , jeg bor i 3 D :) og min kammerat bor i 1 B... Jeg så en til salg til 650, var det den du købte ?? Iøvrigt velkommen til et rigtigt lækkert område og en god forening.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2005 Nej, det var lejligheden til 630.000. forskellen var at i min så hade de fjernet væggen mellem køkken og spisestuen, så man får et kæmpe køkken. Betalte godt nok 650.000 for den, men de var i bedre stand end den som var sat til 650. Dejligt at høre at det er en god forening! Jeg glædjer mig til at komme til den svenske side af sundet (igen!). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest magnus Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 regarding "were to stay in malmö". If your looking in the future, let´s say 5-10 years, there´s know question about, wrer malmoe is going - against the bridge, bunkeflo etc. So if you right klnow, can buy a cheap flat in Lindeborg, this area will in the future be a place were we will have the highest steap on in prices (if your lokking at procentage). Just loook at places lika vanløse in copenhagen after the metro...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest magnus Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 civ ing. forgot to tell, about my self; educated civil-ingenieer specialized in city-planning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest magnus Anmeld indhold Besvaret October 17, 2005 civ.ing. regarding, the reply ............ "Lindeborg vet jag inte ens var det ligger" Hehe... ........... in a previuosly reply. Please take your phone and call Skanska, Peab etc. and ask them were they are planning to built in the future (and all ready have asked malmö`s counsel for building-permission) - the answer is lindeborg and the area down there close to the city tunnel (in Hyllie) or NOT places up north/west etc. When people just want to make fun off others, then thay at least must be "in the case" - and know the basic obout future plans for there city. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Polle Anmeld indhold Besvaret October 18, 2005 Hvorfor skriver du på engelsk ? Er du ikke svensk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2005 Han är i varje fall inte engelsk... "against the bridge", "highest steap on", "procentage". Hihi!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plix 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 Mulighed Jeg har også selv været på larstyndskids marker mht. malmø, områder, bolig og meget andet (Som nogle af jer ved :D) men du kan evt. prøve at kigge inde på www.farveldanmark.dk. Det er en ung fyr, som både har været i Metroexpress og interviewet på diverse sites, da han vidst er mere end hudløst ærlig over de forskellige områder i Malmø. Rygtet siger at han selv var fra Nørrebro, så man skulle jo nok tro at han kender et lorte område, når han ser det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2005 *hov hov*...hvad fa´en er der nu galt med Nørrebronx!!? Igen et indlæg som, implicit, sætter visse folkeslag i bås med et brag. Ja, et farverigt område...og med masser af kultur, restauranter, værtshuse og interessante mennesker. Ja, Nørrebro er, i københavner-øjne, "mindre heldigt" at bo i. Men sgu´ da kun set ud fra et ret snævertsynet og lettere fremmedfjendsk synspunkt. Og de områder finder du også i Malmö - heldigvis. Forestil dig en by uden kulør og kultur, og forskellige mennesker til at komme med forskellige synspunkter. Damn...kedeligt og u-effent. Jeg kan godt forstå, at en børnefamilie ikke vil ind i et "belastet" område, men derimod vil have søde naboer og grønne græsplæner med legepladser. Men lad for pokker være med, pr. definition, at nedgøre multi-etniske områder. Heller ikke i Malmö. *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Och vilka ställen är definierade som lorteområde? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plix 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 What? Jeg nedgør da ingenting? Men du kan da prøve at se videoklippet inde på hjemmesiden omkring Rosengård og du kan da selv se deres kriminalstatistik i bogen de sælger. Det er altså information fra Malmø Kommune, så det er da ikke mig der giver visse områder et stempel. Men jeg skal da nok være den første i rækken til at sige, at jeg bestemt ikke havde lyst til at flytte ind i en beton-ghetto med beboere der havde diverse vanskeligheder, enten med loven eller arbejdsmarkedet. Desuden skal du ikke prøve at betegne ghetto som noget "kulturskønt, masser af interessante mennesker og dejlige cafeer" ? Come on ... Hvis der var så fantastisk at bo sådanne steder, ville de være væsentlig mere attraktive end som så? Og det er altså ikke en fordom! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malene 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 hmmm , hvad med lige at høre os som bor i de såkaldte "belastede" områder. Jeg er flyttet fra Nørrebro (var nabo til Mølnerparken i 5 fantastiske år) til Rosengård i Malmø og jeg kan slet ikke nikke genkende til hvad de skriver om. Der er jo selvfølgelig altid de sarte som ikke engang burde bo i en storby - bare tanken om at se én som ikke ser "dansk" ud, kunne få dem til at skide i buskerne af skræk. Hvordan ser en dansker lige ud?? (det er der vist ingen regler om) Jeg vil anbefale folk at flytte til Rosengård - det er et dejligt sted !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Malene: Dejlige ord! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Alle jeg kender havde fordomme om Rosengaarden, uden nogensinde at ha' vaeret der. Det har i hoej grad aendret sig efter de har set sig lidt omkring. Ioevrigt bor her vanvittig mange danskere. Malene og jeg (vi er genboer) er langt fra de eneste. Inden man flipper ud over denne bydel, saa syntes jeg I skal kigge herud. Hvis I stadig ikke bryder jer om det, saa fint for mig, men det vil formentlig aendre jeres syn paa Rosengaarden...... spoerg bare dem der HAR vaeret her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DMJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Jeg er enig med Palle og Malene. Da vi flyttede herover havde vi godt nok også hørt skidt om Rosengården, oftest fra folk som ikke anede en dadel om virkeligheden. Vi besluttede os alligevel for at kigge på denne lejlighed da den passede meget godt til vores behov. Da vi kom over havde vi lidt tid til at kigge området ud inden ejendomsmægleren kom. Efter det fik vi set lejligheden og vi var egentligt ikke i tvivl om at her kunne vi egentligt godt bo. I den tid vi har boet her har vi aldrig oplevet nogle skidte situationer eller det der kan ligne. Vi går trygt på stierne, vores naboer er flinke. Vi bor lige ud til ringvejen, 15 minutter fra centralen. Og ja, der bor mange danskere, en ting som ikke betyder så meget for mig. Jeg er i Danmark hver dag, så jeg ser danskere nok ;). Min nabo er dansker, i opgangen ved siden af bor også en dansker. Så er der Palle som er god for en tequila eller to, Malene har jeg ikke mødt endnu, men det sker jo muligvis en dag. I blokken overfor bor et dansk par, på ejendomskontoret har jeg mødt danskere. Så her er danskere nok, hvis det er det man vil. Svenskerne og indvandrerne fra andre lande end DK er også flinke og rare mennesker. Ja, det var bare lidt luft der skulle ud. Oplev det for dig selv, det er ikke så slemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plix 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Ok, der er vidst temmelig meget forvirring om hvad jeg snakker om. Og jeg tror ikke engang at dem fra farveldanmark.dk er ude med riven overfor rosengård. De vil vel bare vise en vinkel på området? Og fordi DU synes mjølnerparken er fedt Malene, så er størstedelen af folk altså IKKE særlig meget for det sted. Du står temmelig meget alene med at synes Mjølnerparken er et fantastisk sted. Virkelig. Og hvor "i nærheden" af mjølnerparken har du boet? Nedenfor kan du du se et klip fra et svensk nyhedsprogram, der viser et uddrag fra Fox News som omhandler ghetto problemer i visse områder af Malmø. Videoklippet har ligget forskellige steder på nettet og vi skal understrege, at vi ikke har opført dette link ud fra politiske standpunkter. Vi mener, at det er essentielt for dig, som mulig tilflytter til Malmø, at du får et indblik i visse områder, der kan have problemer med svær arbejdsløshed og lav uddannelsesgrad iblandt mange af områdets beboere. Ser vitterligt intet galt i det, som de har skrevet?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malene 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Plix: Jeg kan kun trække på smilebåndene over hvor ufattelig naiv du er!!! Du lader en bog bestemme hvorhenne man skal bo - hvad med lige selv at få fingeren ud af r.... og få set stederne og dan dine egne indtryk - det kaldes at være selvstændig. Jeg har selv læst bogen "Farvel Danmark", og kan tydelig læse at de ikke selv har været herovre for at tjekke stederne ud.....nej nej, de har selvfølgelig læst en masse aviser og blade (alle mulige former for medier som skal tjene til dagligdagen - og vi ved jo godt at "gode nyheder" ikke sælger så godt som dårlige) Vi vil være så ærlige, vi kan være omkring de belastede områder i Malmø. Det betyder, at der er områder som vi i hvert fald ikke vil anbefale dig at flytte til: Rosengård, Fossie, Hyllie og Kirseberg Stadsdel. Taget fra bogen "farvel danmark" Disse anbefalninger er åbenbart givet ud fra følgende punkter: Arbejdsløshed, kriminalitet af forskellige art, beboerne er dårligt integreret i samfundet, dystre betonbyggerier og dårlig atmosfære, få grønne områder Gør arbejdsløshed, at folk er dårlige mennesker og dårlige naboer - NEJ !! Er kriminalitet ikke alle steder - JO!! Få grønne områder - viser at de personer som har skrevet bogen, ikke har set Rosengård med selvsyn. Dystre betonbyggerier - come on, det er der fandme også i København og så mange andre byer. Beboerne er dårligt integreret i samfundet - ja det kan vel kun skyldes samfundet selv (specielt personer som dig, som ikke ønsker at give etniske befolkninger en chance) Ang. videoen, så kunne den have været optaget hvilket som helst sted i København. Gør min en tjeneste Plix - lad vær med nogensinde at flytte til Rosengård - bare tanken om at få sådan en snæversynet person som dig til nabo kan give mig kuldegysning Nå, det var så mit sure opstød for i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plix 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2005 Jeg har selv læst bogen "Farvel Danmark", og kan tydelig læse at de ikke selv har været herovre for at tjekke stederne ud.....nej nej, de har selvfølgelig læst en masse aviser og blade (alle mulige former for medier som skal tjene til dagligdagen - og vi ved jo godt at "gode nyheder" ikke sælger så godt som dårlige)Disse anbefalninger er åbenbart givet ud fra følgende punkter: Arbejdsløshed, kriminalitet af forskellige art, beboerne er dårligt integreret i samfundet, dystre betonbyggerier og dårlig atmosfære, få grønne områder Hvor i alverden står der, at de ikke bor derovre eller checket stederne ud?! Det er da dig, som er snævertsynet hvis du lever på en lyserød sky og fuldstændig overser de forskellige kendsgerninger som der altså ér i belastede områder?! Og synes du ikke, at det er ærligt og rigtigt at basere en anmeldelse af et boligområde, ud fra de kriterier som de har gjort? Det er da temmelig vigtigt for mig, at vide om jeg er igang med at flytte ind i et område, som ud fra Malmø Kommunes egen mund har høj arbejdsløshed, ingen uddannelse, dårlig integration i det svenske samfund. etc etc. Og du skal ikke bilde mig ind, at der ikke står / findes andre områder i Malmø som har MERE grønt end Rosengård! Så jeg synes du er ude med riven lige lovlig hurtigt. Gør arbejdsløshed, at folk er dårlige mennesker og dårlige naboer - NEJ !! Er kriminalitet ikke alle steder - JO!! Få grønne områder - viser at de personer som har skrevet bogen, ikke har set Rosengård med selvsyn. Dystre betonbyggerier - come on, det er der fandme også i København og så mange andre byer. Beboerne er dårligt integreret i samfundet - ja det kan vel kun skyldes samfundet selv (specielt personer som dig, som ikke ønsker at give etniske befolkninger en chance) Øh, mener vidst heller ikke at der står nogle steder, at de har beskrevet dem som dårlige mennesker. De påpeger vidst bare nogle kendsgerninger som man kan tage op til revision eller ej?! Og der findes mange mennesker som anser betonbyggerier som dystre. Du slår godt nok på tæven hva? Og den der med at specielt personer som mig, ikke giver etniske befolkninger en chance, kan du ærlig talt proppe skråt op! Jeg er selv fra jugoslavien! SÅ drop dit hykleriske pjat, jeg gider ikke komme ned på det niveau! Gør min en tjeneste Plix - lad vær med nogensinde at flytte til Rosengård - bare tanken om at få sådan en snæversynet person som dig til nabo kan give mig kuldegysning Jeg ville fandme heller ikke, have så sur og naiv en brokkekost som nabo. Så ta' du det bare roligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 25, 2005 What? Jeg nedgør da ingenting? Men du kan da prøve at se videoklippet inde på hjemmesiden omkring Rosengård og du kan da selv se deres kriminalstatistik i bogen de sælger. Det er altså information fra Malmø Kommune, så det er da ikke mig der giver visse områder et stempel. Men jeg skal da nok være den første i rækken til at sige, at jeg bestemt ikke havde lyst til at flytte ind i en beton-ghetto med beboere der havde diverse vanskeligheder, enten med loven eller arbejdsmarkedet. Desuden skal du ikke prøve at betegne ghetto som noget "kulturskønt, masser af interessante mennesker og dejlige cafeer" ? Come on ... Hvis der var så fantastisk at bo sådanne steder, ville de være væsentlig mere attraktive end som så? Og det er altså ikke en fordom! Nu snakkede du jo selv om Nørrebro, som om du havde boet der? Jeg kender da massere der bor der i dag og aldrig ville flytte derfra. Det er så vidt jeg husker heller ikke noget problem at sælge sin lejlighed til en god pris på Nørrebrø. Om folk vil bo i Rosengården kommer vel an på flere ting end bare om der er ghettoer. Vil man bo på en stille villavej, så er det måske ikke stedet, men det er det vel knap nok nogen steder i nær-centrum. Jeg synes det er rart at se folk som rent faktisk bor i Rosengården snakke om stedet. Det vil jeg da til hver en tid hellere forholde mig til end statistikker og rygter. Og netop for integrationens skyld, så sker der jo dårlige ting, hvis alle flytter ud og man kun "putter" folk fra dårligere sociale hjem sammen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 25, 2005 Lige præcis i dette indlæg tager du fejl... Man skal ikke kalde andre for naive såfremt de har en holdning der ikke passer ind i ens eget verdensbillede... DESUDEN!!!, så lægger du skylden over på samfundet for den dårlige integration i samfundet.... Er det ikke op til folk selv, hvor godt de vil integreres??? Skal de ikke selv yde noget, eller skal SAMFUNDET sørge for det hele??? Skal de sidde på deres flade og bare modtage uden at yde??? Har du selv boet i mellemøsten??? Sjovt nok er holdningen til vesterlændinge stik modsat. Arbejder du ikke, så er det bare hjem... Du får ikke lov til at IKKE yde noget i deres samfund. Jeg har boet i Saudi Arabien i 2 år... Ærligt talt, så findes der også mennesker der er glade for Gjellerup parken, Vollsmose og Mjølnerparken.... Fred være med dem. Dog er statistikker svære at gøre noget ved, såfremt datagrundlaget er iorden. Hvem skulle vide det bedre end Malmø Kommune??? Mig bekendt er det ikke dig der udbetaler understøttelse til alle disse mennesker??? Det var så lige mine 25 cents i denne debat... Plix: Jeg kan kun trække på smilebåndene over hvor ufattelig naiv du er!!! Du lader en bog bestemme hvorhenne man skal bo - hvad med lige selv at få fingeren ud af r.... og få set stederne og dan dine egne indtryk - det kaldes at være selvstændig. Jeg har selv læst bogen "Farvel Danmark", og kan tydelig læse at de ikke selv har været herovre for at tjekke stederne ud.....nej nej, de har selvfølgelig læst en masse aviser og blade (alle mulige former for medier som skal tjene til dagligdagen - og vi ved jo godt at "gode nyheder" ikke sælger så godt som dårlige) Disse anbefalninger er åbenbart givet ud fra følgende punkter: Arbejdsløshed, kriminalitet af forskellige art, beboerne er dårligt integreret i samfundet, dystre betonbyggerier og dårlig atmosfære, få grønne områder Gør arbejdsløshed, at folk er dårlige mennesker og dårlige naboer - NEJ !! Er kriminalitet ikke alle steder - JO!! Få grønne områder - viser at de personer som har skrevet bogen, ikke har set Rosengård med selvsyn. Dystre betonbyggerier - come on, det er der fandme også i København og så mange andre byer. Beboerne er dårligt integreret i samfundet - ja det kan vel kun skyldes samfundet selv (specielt personer som dig, som ikke ønsker at give etniske befolkninger en chance) Ang. videoen, så kunne den have været optaget hvilket som helst sted i København. Gør min en tjeneste Plix - lad vær med nogensinde at flytte til Rosengård - bare tanken om at få sådan en snæversynet person som dig til nabo kan give mig kuldegysning Nå, det var så mit sure opstød for i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites