Guest Trine Anmeld indhold Skrevet September 3, 2005 Hej Jeg har fået et byttetilbud ind på min Golf (pt. stadig til salg i "Køb og Salg" -tråden ;) ). En BMW 530i touring med automatgear, kørt 75000 km fra 2002. Fin stand og servicebog...intet at sætte på noget som helst. Mener at huske der er et par af drengene der pendler i sådan en... Er det en god bil, eller er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Trine Den har som det eneste ikke PDC, kan det overhovedet eftermonteres?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2005 Hej Trine, ja vi pendler i en 530dA touring - så benzinmotoren kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om, men umiddelbart er det nok en udmærket motor. Vi er alt i alt vældig tilfredse med vores (2002 model købt med omkring 130.000 km sidste år i september). I vores ejerperiode har vi haft følgende udover almindelig service: - Front og bagklap skiftet pga rust, 100% garanti og gratis lånebil i de 4 dage det tog (det var faktisk mest cool, for fronten havde ret mange stenslag). BMW tog selv initiativ til dette ifm rustinspektion ved service - Kardanakslen gik sig en tur ved cirka 160.000 km, BMW dækkede ikke noget pga det relativt høje kmtal. Kostede 7.155 sek at skifte den hos BMW, det kunne utvivlsomt nok være gjort billigere. - Højre forbremse satte sig fast ved cirka 150.000 km og trak bremseskiven skæv - det kostede nye bremser for + bremsehus i højre side. 6.924 sek hos BMW. En del af det kan lægges under sliddele da prisen inkluderer nye skiver+klodser. Det eneste jeg ikke var helt tilfreds med må siges at være kardanakslen, det tog BMW 4 uger at skaffe en ny hjem - bilen kunne godt nok køres, men det lød absolut ikke som noget der var særlig godt. Gav man den bare minimalt med gas lød det som om akslen var på vej op gennem gulvet. Jeg har desuden fået skiftet et baghjulsleje (efter 168.000 km) samt støddæmpere+fjedre (efter 190.000 km). Derudover skal du være opmærksom på, at hvis den har autoamtisk (hydraulisk åbnet/lukket) bagklap er det noget hø - den har svært ved at åbne sig selv og skal i 80% af alle tilfælde ha' et lille skub for at åbne. I følge BMW er det "bare sådan", skal det fikses skal hydraulikpumpen skiftes - og hvis det ikke holder mere end 2-3 år kan det vist nærmest være lige meget. Der er også tendens til rust på skiverne bag - som på mange andre hvis du ikke sørger for at motionere bremserne lidt engang imellem. Olieservice koster hos BMW i SE 2.675 sek, hos Schmiedmann i Greve cirka 1.700 sek. Der er cirka 25.000 km mellem hvert service, hvor hvert andet blot er olieservice. Dvs. cirka 50.000 km mellem hvert "rigtige" service. Service Inspektion 1 gav jeg 4.173 sek for hos BMW. I mit regnskab for bilen har jeg indtil videre kørt 61.745 km i bilen og haft vedligeholdelsesomkostninger på cirka 0,53 øre per km. Forsikringen skal man shoppe lidt rundt efter. Som sådan er bilen god i størrelsen, ligger lækkert på motorvejen og har gode brede sæder med alle justeringsmuligheder. Fruen, specielt, er glad for at man kan lægge passagersædet nærmest helt vandret og nappe en lur på turen til København. Jeg syntes desuden at det er en rigtig pæn bil, såvel set udfra - som fra førersædet. Så ja, vi syntes det er en god bil, selv om vi var ved at blive ret alvorlige uvenner (bilen og os) da den begyndte på først at smadre bremsern, så kardanaksel... Men det ser ud til at den tog truslen om at blive solgt igen til efterretning :) PDC tror jeg ikke kan eftermonteres "originalt" - og det ville næsten være synd at putte en uoriginal i (?) - men de kan da købes til rimelig pæn montering i kofangerne bag i (originalt har den også PDC i fronten). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 4, 2005 Hej Lars Tak for dit indput, umiddelbart lyder det til du har haft lidt problemer med din.. men hvis jeg starter med at true den med at blive solgt hvis den ikke opfører sig ordentligt så går det vel;) Jeg skal lige have fat i forsikringen mandag men jeg tror sgu vi gør det... Ved du om jeg kan få oplysninger fra værkstedet hvis jeg ringer til BMW. Den har begge tidligere service fra BMW i Fosie. Kan man ikke spørge på hvad de har registreret af værkstedsregninger på den? Mener nemlig Audi har en record på vores anden bil....men er ved jo ikke om de vil oplyse det til mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2005 Jeps, jeg tror til dels nok "bare" jeg har været uheldig. Én af grundene til at vælge netop den bil var faktisk at jeg flere steder har set den omtalt som en af de mest fejlfri biler i sin klasse. Og hvis der er noget sender du den bare en tur forbi, så skal jeg nok skælde den ud for dig ;) Har lige fornyet forsikringen på den, og der var det IF som havde det bedste/billigste bud. Ved det faktisk ikke, om man kan få tidligere oplyst - prøv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 4, 2005 Hej Lars Ja, det har jeg tænkt mig at gøre, prøver at høre i morgen om de har noget snusk liggende på den. Har lagt en mail til Niclas i håb om han svarer. Ellers ringer jeg til Salus hovednummer i morgen eftermiddag... Den er godt nok jätte snyg.....og sælger har budt en rigtig fin byttepris på golfen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2005 Den er godt nok jätte snyg.....og sælger har budt en rigtig fin byttepris på golfen... Hihi... Go' fornøjelse med den :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 He He, har lige talt med værkstedet, de har intet registreret på den ud over service så det er super.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 He He' date=' har lige talt med værkstedet, de har intet registreret på den ud over service så det er super..[/quote'] Med mindre eventuelle reparationer er foretaget hos et ikke-BMW værksted... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Ah det er en central database over alle større værksteder i Sverige ikke kun BMW, sagde hun. Så ja der er en risiko alligevel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 He He' date=' har lige talt med værkstedet, de har intet registreret på den ud over service så det er super..[/quote'] Køber i den så?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 5, 2005 Køber i den så?? Ja det tror jeg, nu venter vi lige på sælger vender tilbage... jeg har talt med IF her til aften og de har 99,9 % de samme priser som Salus... så det gider vi sgu ette.. Jeg kunne få prisen lidt ned hvis jeg flyttede alt over til dem, men det kan jeg først gøre i april næste år så det er lidt tosset...det må vi overveje til den tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites