Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 Ja ikke... Du spurgte om hvad vi savnede mest og det er børnehaven i Ganløse... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 Tänk att min lilla fråga om saknad utmynnade i Supermules och Tofts børnehaveförehavande i slutet av 70-talet. Härligt! Ja den kan undre.. Men Göte_Børge. Hvad siger du til vores forslag? Har du som tilflytter set lyset i koldskål og kammerjunker om sommeren? Nyder du i ny og næ "Tema-lørdag" på DR2 eller de fantastiske FC Zulu? Kan du leve uden pålægschokolade? Må iøvrigt lige tilslutte mig havregryn (hvad går der galt med alle de grovvalsede varianter?? Vi var gennem 4 forskellige mærker før vi opgav og importerer nu havregryn fra DK), faxe kondi og de manglende lyskurver i modsatte side af krydset... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 HA HA http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=63 Göte_Børge, Har du søgt på pizza i dette forum?? Så vil du kunne læse skuffelsen over pizzasalaten med omvendt fortegn;) Det er sgu da det mest mærkelige pizzatilbehør jeg har set, tror det går under sauerkraut blandt dansk/skåningen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 Ikke dansk/skåningen Moerke.... SVANSKERE..... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ritz Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 En pizza nr.16 fra fantasia på frederiksundsvej i nordvest............... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 Ja.....biksen der brænder sig selv ned for at genopstå med nyt udstyr (JOKE !!) Tilslutter mig pålægschokoladen !! Men IKKE den med lyskrydsene....det er en dansk ting at skulle kunne køre op så man holder ca ½ myrf....hår fra fodgængerne.....det er vel også grunden til man for et par år siden flyttede stoppe linierne en meter eller to tilbage (åhhh nej.....nu er han der igen med sine trafikopførsels-scenarier). Ja undskyld men er lidt farvet fra jobbet...... Har nogen egentlig lagt mærke til hvor sjældent mn skal afkalke elkedel/kaffemaskine her i S ?? Der er absolut næsten ingen kalk i vandet :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 Men Göte_Børge vi kan da koordinere en parallel import af de nævnte varer;) ... Men Göte_Børge. Hvad siger du til vores forslag? Har du som tilflytter set lyset i koldskål og kammerjunker om sommeren? Nyder du i ny og næ "Tema-lørdag" på DR2 eller de fantastiske FC Zulu? Kan du leve uden pålægschokolade? Låter som en spännande affärsidé. Jag har haft en tanke att sälja svenskt snus på min sajt, men jag tror inte det finns tillräckligt mycket svenskar i Danmark... Men åt andra hållet borde marknaden vara tillräcklig. Jag har inte alls blivit afhänglig av varken koldkål med kammerjunker eller dansk tv. Däremot kan jag inte leva utan flæskesteg æbleflæsk dyrelægens natmad Kanelstang marinered sild (til frokost med en kold öl) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2005 HA HA http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=63 Göte_Børge, Har du søgt på pizza i dette forum?? Så vil du kunne læse skuffelsen over pizzasalaten med omvendt fortegn;) Det er sgu da det mest mærkelige pizzatilbehør jeg har set, tror det går under sauerkraut blandt dansk/skåningen.. Jag blir nöd och tvungen att skriva om de danska reaktionerna på "sauerkraut" på andra sidan sundet. Tex swoop som skriver: "hmm, jeg har prøvet at nippe til det en gang, og jeg var tæt på at være sygemeldt en uge ;-)" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret August 27, 2005 Man kan da sagtens købe snus i dk... Hovedbanegården er leveringsdygtig i flere varianter og det findes såmænd også i andre butikker.... at jeg så ikke forstår hvorfor er en anden sag :) Ellers kan man købe "Oliver twist" som er den danske variant.... også kaldet "skrå" (som jeg smagte hos min nabo da jeg var 5 år gammel, jeg var syg i en uge !) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2005 Man kan da sagtens købe snus i dk Rigtigt. Der er nogle små huller i min forretningside. Men alligevel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret August 28, 2005 Zuluer . jeg savner zuluer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 RUGBRÖD!!! Ordentligt rugbröd! Det er vist det eneste jeg importerer fra DK (bortset fra öl). Ved godt, at mange butikker efterhånden sälger flere varianter af dansk rugbröd, men man har vel sit favorit rugbröd (som selvfölgelig ikke fås)... Har vännet mig til de svenske havregryn, synes faktisk de danske smager märkeligt, når jeg en gang imellem spiser dem. Sådan kan det gå Undrer mig også over lyskrydsene -når stoppelinierne nu engang er så langt fremme er det da konstigt, at man ikke kan se lysreguleringerne... Og hvorfor skal alle böffer skäres ud i mm-tykkelser? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Det er fordi du køber Lövbiff... Det er en art minutsteak og det er kedeligt... Der er da masser af udvalg i den lokale biks her i Vellinge og satme om de ikke også har bøffer der er centimetertykke!!!! Ellers kører jeg ud til min kødpusher på Södra Bultoftavägen og køber lidt Entrécote Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Grunden til at danskerne ikke bruger snus er på grund af at de ikke, i danmark, kan köbe noget ordentligt snus som vi kan i sverige. Det vi kan köbe i danmark smager ikke godt nok. Skrå er såmänd fint og ja Oliver twist er fra Odense (öen i centrum af danmark) og det er et fint suplement til svensk snus, men ikke en erstatning. Skrå er til de der ikke har testet det, tobak rullet ind i lidt lakrids og kan vare adskillige timer, det hedder på svensk tyggetobak det vil sige at du tygge det par gange og efterlade det i munden med smagen i 5-10 minutter, så tygger du lidt igen o.s.v. men det smager mest af lakrids. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Man kan altså købe alle varinater af General (?) snus i dk, så den holder ikke vand (mener det hedder General, altså "standard varen").... Jeg tror grunden til danskere ikke bruger det, er fordi det er en anelse ulækkert ??? Man ser da totalt bøvet ud, når overlæben strammer og man ligner en der har proppet et æble under læben. Desuden er det heller ikke ligefrem de flotteste tænder man får, og det er pænt ulækkert når man spytter... Måske der er derfor danskerne ikke bruger det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 ...og ja Oliver twist er fra Odense (öen i centrum af danmark)For lige at undgå forvirring iblandt vores svenske kompisar' date=' så hedder [u']öen "Fyn", og byen "Odense" ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Hahahahahahahahaha ja og Stockholm er hovedstaden i Gotland..... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 For lige at undgå forvirring iblandt vores svenske kompisar' date=' så hedder [u']öen "Fyn", og byen "Odense" ;) Hm... Mærklig. På mit kraks kort kan jeg hverken finde Odense eller Fyn. Kun en ö der heder Saltholmen og en der heder Amaaaaaaaar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Hvis du nu køber et kraks kort over FYN og ØERNE, så skal du bare se.... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 http://www.krak.dk/GRIDS/MAINPAGES/map.asp?mapnavfac=&mapnav=&ResultName=&ResultAdr=&tlf=&redZoom=false&redExtent=&mapx=&mapy=&job=&POSTNR_BY=5000%A0Odense+C&Adresse=%A0&Tagning=4.2_Kort_Res%2FIK_Land&stepinout=&scrolltop=0&mapserial=kortld.krak.dk%7C617900364%7C609900364%7C53575626%7C63575626%7C641300000%7C603300000%7C42750000%7C90250000%7C500%7C400%7C100000%7C100000%7C58575626%7C613900364%7C0%7C%7C%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C1%7Cff0000%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0&zoomlevel=7 ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATECH2 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Savner mest af alt - få dog flytte de forbandede lyskryds....... :-) !!! I Frankrig er det supersmart, der har man nogle små lyssignaler siddende inde i h. side af vejen - så kan man samtidig uden blussel studere evt. fodgængere og cyklister nærmere.... Koldskålen går igen her, tilbudsaviserne og hele kulturen med div. omegensaviser savnes, ihvertfald her i Svedala. Rugbrødet, ja, det pap man kan købe i supermarkederne i SE er ikke lige favoritten, men derimod det friskbagte man kan købe hos Statoil ved lufhavnen, det duer!! Når altså ikke lige de er blevet overrendt af rugbrødshungrende svanskere på vej hjem efter dagens togter i det danske... Og flere har nævnt vinen i supermarkederne - her må jeg absolut tilslutte mig, damn hvor irriterende at man skal i "Bolaget" for at handle, hvis man altså har glemt at købe ind. Altså store og absolut altafgørende ting, som selvfølgelig får os til at glemme vores rara naboer, de dyre biler, billige husleje og alt andet - og får os til at flytte "hjem" til Jantelovsramte Dannevang med det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Opskrift kærnemælkskoldskål: 2 æggeblommer 4 spsk sukker 1 tsk vanillesukker 1 liter kærnemælk Det hele blandes sammen Opskrift lättfilskoldskål: som ovenstående - blot erstattes kærnemælk med lättfil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Mit bidrag på hvad der savnes fra DK:(så import er nødvendigt) DANSK ost, fugtig svampet med masser af smag, i stedet for det tørre p... man får i S. Rugbrød - der ikke er sødet og med masser af kerner. Franskbrød fra bageren med masser af kerner Kærnemælk TV2 (dårligt signal på stueantennen og kan ikke tages ned fra himlen som Zulu og DR2) Vagtlægeordningen Ordentligt udskåret grisekød (og ikke det flåede) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Pudsigt nu du skriver hvad vi savner mest hjemmefra Göte Börge. Når man pendler hver dag syntes jeg man oppebærer alle fordelene, fremfor nogle ulemper. De få ulemper man har eller afsavn, de er så små at det er ikke værd at tale om. Jo måske.... da jeg boede i Danmark skulle folk ikke konstant snakke om biler, og utrætteligt "yak`e løs" om afgifter der ikke berører mig alligevel. Og jeg er ved at være træt af at folk konstant indleder en bemærkning med: "Nåh.... hvordan går det så i Sverge". Hallo ....jeg bor bare på en anden side af en bro ikk???? Den med rugbrød, jammen vi har jo en Netto i gaden. Sygehuset - jammen man kan blive fejlbehandlet på begge sider, ingen afsavn der. Hvad skal man dog finde på???? Min kæreste savner en gang imellem en lokal Føtex, en ikke discount shop, hvor der er RENT fremfor billigt, og en grøntafdeling som altid er 100%. Men igen der kører man jo bare forbi på vej hjem. Det begynder at være så integreret, at vi i det daglige ikke længere tænker over hvor man befinder sig mere. Sådan har vi det ihvertfald. Det hjælper sikkert også på det for eget vedkommende, at man har en masse svenske fritidsvenner, og 2 af mine lokale danske venner er svensk gift. Her på mit job er der flere "indfødte" skåninge. Så for mig er Malmø naturligt "hjemme" efterhånden, jeg ser regionen som en helhed. Før jeg flyttede, havde jeg kun været over øresund en eneste gang før for at købe en lejlighed. Eller også er det mere mig der er yderst omstillings parat, fordi man har rejst meget. Tror vi ligner hinanden så meget i Norden, at forskellene træder meget mere igennem - netop fordi de er så ganske små og uforudsigelige, at de overrasker hvergang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 ThomasO: kender du så denne: "Nåh, skal du så til Sverige nu??", når du går ud af døren til dit job og møder en kollega? Jeg svarer altid: "Ja, selvfølgelig, det er jo der, jeg bor". Reaktrion: "Nåååhhh ja"! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites