Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Frederiksberg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pfrylle 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Savner den Fynske Brunsviger!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andhan 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Det jeg sagner. Er: At kunne købet en cullotte steg, har ikke fundet stedet hvor den kan købes endnu. Og at man kan drikke en fyraftens øl og kører hjem. Eller er jeg glad for at bo i sveriges land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 at gå på pub og ikke blive smidt ud kl 1 Det er faktiskt det som irriterer mig mest, at det lukker så tidligt i malmö. Bar og pub borde have åbent til mindst 03.00. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 I forhold til der hvor jeg boede sidst, så savner jeg: 1. Fisk i mange farver 2. Varmt vand i havet 3. Sol 4. Sand 5. 1/5 af prisniveauet 6. Varme nætter 7. Lyden af en gekko lige udenfor døren (eller på badeværelset, hvilket nu også kan være usædvanlig irriterende) Men, bortset fra det, så savner jeg intet i DK.... og, flytter aldrig tilbage ! (til danmark, altså) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 I forhold til der hvor jeg boede sidst, så savner jeg: 1. Fisk i mange farver 2. Varmt vand i havet 3. Sol 4. Sand 5. 1/5 af prisniveauet 6. Varme nætter 7. Lyden af en gekko lige udenfor døren (eller på badeværelset, hvilket nu også kan være usædvanlig irriterende) Men, bortset fra det, så savner jeg intet i DK.... og, flytter aldrig tilbage ! (til danmark, altså) Hvor boede du da førhen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Hvor boede du da førhen? Dominican Republic & Thailand Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Dominican Republic & Thailand Blærerøv! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Så er det vel ikke nu jeg skal sige vi smutter 3 uger til Thailand på fredag:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Så er det vel ikke nu jeg skal sige vi smutter 3 uger til Thailand på fredag:rolleye: OT.... Hvor har I booket billet ? Jeg regner med at ta' derud i en måneds tid... Men, gider ikke betale for meget for billetten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 At kunne købet en cullotte steg, har ikke fundet stedet hvor den kan købes endnu. Eller er jeg glad for at bo i sveriges land. Det kan du i den Malmborgs der ligger i Caroli, de har nemlig en dansk slagter:th2: Eller ja det havde de ihvertfald da vi boede lige ved siden af, for knap 2 år siden. Men mon ikke han er der endnu:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Enig i mange - de meste kan jo bare importeres. Og hvis man er til diverse import-øl er de faktisk tit billigere på Systembolaget end i danske butikker (fattar ikke hvorfor, men Sol øl koster 15 sek... Det skal den vist være på tilbud i DK for at komme ned på). Jeg har aldrig været i Systembolaget i Sverige (hvorfor skulle jeg, når jeg bor i DK?). Men jeg har hørt at øllerne er en anelse lysere (a la 0,6%) - måske derfor de kan være billigere. Jeg har nu lige købt to kasser Carlsberg Pilsner for 69.95 i Bilka kassen uden pant. Slå dén, Systembolag. Vinmonopolet, som det hedder i Norge er faktisk kun fyldt med kvalitetsvarer (der har jeg nemlig været, når jeg er på familiebesøg deroppe). Der findes kun udsøgte vine, ingen fare for noget bras. Men det koster! Nordmænd omkring Oslo eller grænserne til Sverige kører til Systembolaget når de skal have deres slavesprit. Ja, det er faktisk billigere i Systembolaget end vinmonopolet (siger nordmændene). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 De fleste importøl budweiser, staropramen, lapin kulta, miller osv, er billigere i systemet når kursen er omregnet :th2: ..... Det samme gælder nogle af de lidt bedre rødvin Men uha whiskey osv er dyrt :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Man kan da sagtens købe snus i dk... Hovedbanegården er leveringsdygtig i flere varianter og det findes såmænd også i andre butikker.... at jeg så ikke forstår hvorfor er en anden sag :) Ellers kan man købe "Oliver twist" som er den danske variant.... også kaldet "skrå" (som jeg smagte hos min nabo da jeg var 5 år gammel, jeg var syg i en uge !) Skjold Burne har det vist også, men jeg tror ikke de fører det mærke mange svenskere foretrækker... og vist også noget om at der kun fås den i pose (eller omvendt, kun snus som ikke er i pose). Men mon ikke der snart kommer mere Snus i DK når rygeforbudet træder i kraft 1/8 2007? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Man kan altså købe alle varinater af General (?) snus i dk, så den holder ikke vand (mener det hedder General, altså "standard varen").... Jeg tror grunden til danskere ikke bruger det, er fordi det er en anelse ulækkert ??? Man ser da totalt bøvet ud, når overlæben strammer og man ligner en der har proppet et æble under læben. Desuden er det heller ikke ligefrem de flotteste tænder man får, og det er pænt ulækkert når man spytter... Måske der er derfor danskerne ikke bruger det ? Nu er ryger jo efter min mening nøjagtig lige så ulækre... der bliver vi andre ikke-rygere bare generet af røgen ovenikøbet... så jeg foretrækker klart snus-brugere end rygere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Skjold Burne har det vist også, men jeg tror ikke de fører det mærke mange svenskere foretrækker... og vist også noget om at der kun fås den i pose (eller omvendt, kun snus som ikke er i pose). Men mon ikke der snart kommer mere Snus i DK når rygeforbudet træder i kraft 1/8 2007? http://www.snusexpress.dk/ :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Jeg har aldrig været i Systembolaget i Sverige (hvorfor skulle jeg' date=' når jeg bor i DK?). Men jeg har hørt at øllerne er en anelse lysere (a la 0,6%) - måske derfor de kan være billigere. Jeg har nu lige købt to kasser Carlsberg Pilsner for 69.95 i Bilka kassen uden pant. Slå dén, Systembolag.[/quote'] Almindelige danske øl købes bedst og billigst i Danmark. Men de der lidt "eksotiske" importøl ER faktisk billigere hos Systembolaget end man sædvanligvis kan købe dem til i Danmark. Præcis samme %. Til gengæld kan du så i almindelige butikker ganske rigtig købe 3,5% og 2,7% varianter af alle mulige mærker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 rigtige gode salt lakridser :P de er sgu ikke til at hitte herovre Tilgengæld er der Djunglavrål (tilgiv mig hvis jeg staver fel)... de smager kanongodt... og den med slikket... der tror jeg Malmø vinder med Lösgodis/pluk selv slik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Ja, jeg holder også med Toft... Hvis det fåes hver dag i dk, kan det vel næppe kaldes et savn ? Og, tænk engang... vi er så heldige at alt det vi/I savner, kan hentes hver eneste dag. Jeg har boet steder hvor man var glad bare man så noget der mindede om dansk ... f.eks. Arla (som jo er svensk ?). Arla fusionerede med MD FOODS og selskabet er vist mere dansk end svensk. De valgte bare det svenske navn, fordi Arla lyder mere engelsk end MD foods (øøøh, ja. Godt så. Hvorfor ikke bare indrømme at det var ment som et plaster på såret til det svenske selskab, så det ikke skulle føle sig "fjendtlig overtaget") Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Ja, deres metro i Tokyo var også rimeligt fyldt, men jeg fik desværre ikke prøvet at blive mast ind i toget. Det er vist kun nogle få meget travle stationer og særlige tidspunkter. De har desuden vogne kun for kvinder, da de blev trætte af at blive gramset på mens man stod som sild i en tønde :) Jeg har taget metroen i Santiago, Chile engang, hvor det var helt omvendt. Det var eddermame skægt! Et fuldstændigt tomt tog holdte, dørene åbnede og de 10-12 passagerer der ventede på perronen udfor samme dør som os styrtede (jeg overdriver ikke!!!) som gjaldt det livet ind i toget. Vi blev næsten væltet omkuld inden vi i ro og mag gik ind i det nu mere end halvtomme tog med masser af sidepladser. Nøj, det var skægt! De er skøre de lamaer *G* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Hmm omkring 95% af togene over pløresund er rettidige hverdag. Det er jo ikke hvad man kan sige om resten af landet til tider. Vil nok sige at vi er meget priviligeret mht til rettidighed. Hvad tid på dagen er de 5% hvor togene ikke er rettidige og hvor mange passagerer er der med på de afgange? S-togene bruger også den statestikform, men sjovt nok nævner de intet om forstyrrelser i driften ofte sker i myldretrafikken. Så regner man procenttallet ud for hvor mange personer, der bliver forsinket af driftsforstyrrelser, ville tallet sikkert se anderledes ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2007 Min danske praktiserende læge For s.... hvor er det kompliceret. Som pensionist har jeg ikke mulighed for at være sygesikrings-grænsegænger. Og nu har jeg brug for at få noget medicin. Foreløbig har det taget mig 14 dage at blive registreret i et lægehus. Og efter 5 kvarter i telefonkø , fik jeg besked på at ringe i morgen tidlig kl 8 for eventuelt at komme i betragtning til en lægetid i løbet af dagen. Og ellers må man ringe igen dagen efter og dagen efter igen indtil det lykkes. DET ER IKKE MULIGT AT BESTILLE EN TID INDENFOR 1-2 UGER til ikke-akutte ting! Det er da fantastisk at man har lavet sundhedssystemet her i Skåne så ufleksibelt. Nå men - jeg skulle lige af med lidt galde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites