steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2005 øhhh... lukkeloven er ophævet pr 1. august så den burde ikke være et problem mere og efter hved jeg ved så ligger der en dansk bager i landskrona. Efter hvad jeg kan høre så for jeg et problem når jeg flytter til malmø her om et par måneder og starter firma og ikke pendler oversundet hverdag, så er der en masse ting man må undvære, men igen okay overlever nok, skal starte en cafe så må kokken bare lave noget rugbrød og koldskål . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Lukkeloven er tyvärr ikke ophævet, men butikkerne har lov at hålle open fler søndager æn innen. 20? 25? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steffenr 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Der er jo noget der hedder lukkelov i DK :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malene 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Cykelstier Jeg savner cykelstier!! Efter at have frygtet for mit liv et par gange , er jeg nu gået over til at tage bussen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Jeg savner kun en stabil togforbindelse ml. Malmö og Kbh... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 steffenr Det finnes ingen svensk lukkelov, så jeg mente også den danske! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Jeg savner kun en stabil togforbindelse ml. Malmö og Kbh... :( hmm stabile togforbindelser skal du nok lede længe efter i danevang... så du kan vel i princippet ikke savne noget fra Danmark der ikke eksisterer i Danmark.. Altså jeg savner også 3 sommermåneder med 30 graders varme og skyfri himmel... men det gælder ligesom ikke vel;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Jeg har lige været 3 uger i Japan. Deres hurtig-tog Shinkansen (kører 250-300 km/h) kørte altid på minuttet og når vi skulle skifte tog, kørte der så mange toge at vi aldrig ventede mere end 10-15 min. Hvert tog kunne tage omkring 700-1500 personer med, så der bliver transporteret rigtigt mange hele tiden i Japan. Der var endda større sæder og bedre benplads i fly, så det var ikke fordi man var mast sammen, det var bare store, lange og hurtige tog. Mikkel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Japan har jo også en heeelt anden erfaring med commuting og pendleri. Og de har nok også lært en hel del af deres overfyldte undergrundstog. Jeg tror de fleste af os har set billederne, hvor tog-betjente må presse på udefra, for at dørene kan lukkes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Ja, deres metro i Tokyo var også rimeligt fyldt, men jeg fik desværre ikke prøvet at blive mast ind i toget. Det er vist kun nogle få meget travle stationer og særlige tidspunkter. De har desuden vogne kun for kvinder, da de blev trætte af at blive gramset på mens man stod som sild i en tønde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Jeps...der var stoooor furore en overgang. Der var simpelthen folk der gjorde det til en sport at gramse på pigerne i en overfyldt togvogn. Problemet blev så stort at de, ja, måtte lave vogne hvori der kun må være kvinder. *smiler* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Japan er et fedt land at rejse i, men de er sgu nogle små underlige nogen.. :) Kan komme med mange andre eksempler, men det er der vist ingen grund til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 hmm stabile togforbindelser skal du nok lede længe efter i danevang... så du kan vel i princippet ikke savne noget fra Danmark der ikke eksisterer i Danmark.. Altså jeg savner også 3 sommermåneder med 30 graders varme og skyfri himmel... men det gælder ligesom ikke vel;) Ak ja, jeg kan kun gi´ dig ret... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2005 Jeg savner kun en stabil togforbindelse ml. Malmö og Kbh... :( Hmm omkring 95% af togene over pløresund er rettidige hverdag. Det er jo ikke hvad man kan sige om resten af landet til tider. Vil nok sige at vi er meget priviligeret mht til rettidighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gumbe 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2007 Hej ! Savner ? Øh... tja... ser du... næh, ingenting andet end familien, men der har vi jo Stena Line. Hvad syntes svensker om at, vi dansker bosætter os i jeres land ? Mvh Gumbe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 - Rialtoburger fra Frb. Rådhusplads, samt Thai-away og ParadIS på Godthåbsvej. - programmet "Næste uges TV" (altså det om lørdagen efter nyhederne) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 - Rialtoburger fra Frb. Rådhusplads, samt Thai-away og ParadIS på Godthåbsvej. - programmet "Næste uges TV" (altså det om lørdagen efter nyhederne) Åh ParadIS - I don´t care om det er på Amager, Vesterbro, Frederiksberg eller whatever! Jeg ææææælsker ParadIS :p Er der ikke nogen der åbner en biks her i Malmø?! Desuden savner jeg Lagkagehuset på Christianshavn og Massimos Pizza på Amager helt vildt...suk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 - programmet "Næste uges TV" (altså det om lørdagen efter nyhederne) jaahh - men det er vidst længe siden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Paradis, er det ikke dem som sælger erotisk legetøj/lingeri Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Paradis' date=' er det ikke dem som sælger erotisk legetøj/lingeri[/quote'] What?! Nej, det er en isbutik med den bedste hjemmelavede is du kan forestille dig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Tænkte nok der var tale om en misforståelse Paradis-Is Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 -Jeg savner dansk cafékultur og brunch -Det med lyskrydsene :thumbdown -Respekt for forgængere, det er jo med livet som indsats når man går i malmø -Buslinie 2 & 3 kørte fra Centralen mindst lige så ofte som 5A i kbh -En hængebro fra min bolig direkte til min arbejdsplads :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Jeg savner faktisk slet ikke noget, andet end min MOAR! Alt andet kan hentes i Bilka, og ellers er alternativerne ikke så slemme, synes jeg... I weekenderne savner jeg lidt "Murphy's" eller "Fox and Hounds" i Herning og det gamle slæng, men jeg tror at jeg har fundet min erstatnings-pub herovre :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 savner: at gå på pub og ikke blive smidt ud kl 1. at der rent faktisk er menesker på gaden eller på cafeen/restauranten på en hverdag adgang til alkohol uden at vise ID/døgnet rundt pizza/fastfood at kunne forstå lægen, tandlægen 110% Det er så derfor jeg rykker retur.. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2007 Lige nu savner vi nok mest af alt en bil. Vi er godt trætte af busserne herover efterhånden. Især linie 33 som går forbi Svågertorp. Den går ofte før tid eller så udebliver den helt. De kunne godt sætte mindst 2 ekstra afgange på i timen, så man rent faktisk kan nå sin planlagte tog afgang!!! Og togene... Tjaa!! Hvad skal jeg sige?? Det er næsten umuligt at få en siddeplads i myldretiden. Det har de dog forsøgt at gøre noget ved. Men flere afgange i timen havde bestemt ikke skadet nogen, da forsinkelser ikke er et ukendt problem hos DSB... Og så måske et lidt større udvalg af brød uden sirup.... :) Ellers synes jeg ikke lige vi savner det helt store. Man skal lige tænke sig en ekstra gang om hvis man skal holde en god middag for vennerne fx. Rødvin og store bøffer kan man ikke liiige handle samme sted her. Her bliver man nød til at koordinere det hele lidt med at handle noget i Danmark og resten her. Alkohol generelt er nok nemmest at få fragtet herover ved evt. vennebesøg hvis de kommer i bil. Det er ldt sværere for dem som kun har tog/buskort. Der skal sgu slæbes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites